Güncelleme Tarihi:
18 Mart-26 Nisan tarihlerinde ilki yapılacak İstanbul Shopping Fest (İstanbul Alışveriş Festivali) için aralarında perakendecilerin, turizmcilerin ve eğlence sektörü temsilcilerinin olduğu ekip 40 gün sürecek etkinliğin karnaval havasında geçmesi için yüzlerce toplantı yaptı. Sadece İstanbul Shopping Fest Komitesi son 2 ayda 150 toplantıda bir araya geldi. Çeşitli etkinli, promosyon ve kampanyaların yapılacağı dönemde yüzde 30’a varan indirimler söz konusu. Perakende sektörünün duayeni, Kiğılı’nın sahibi Abdullah Kiğılı, “Eskiden kavga ederdik şimdi bütün dernekler el ele, kol kola aynı amaca koşuyoruz. Tek yürek olduk. Şu anda tam anlayamıyoruz ama getirisi çok olacak bu işin. Hep fiyatla rekabet ettik. Bu etkinlik kalitemizin gerçek değerini bulmasını da sağlayacak. İstanbul’un harikalarla dolu bir şehir olduğunu göstereceğiz. Gelip güzel yemekler yiyecekler, müthiş fırsatlarla alışverişlerini yapacaklar, eğlencelerini yaşayacaklar. Bu karnaval şehri unutamayacaklar” dedi.
Yabancı markalar heyecanlı
Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, sadece indirim değil özel uygulamalar, promosyonlar da olacağını belirterek, şöyle konuştu: “Yabancı markalar yüzde 30 indirime uyamayabilirler. Çünkü her biri farklı ülkelerde farklı şirketlere bağlılar ama bu etkinlikte onlar da aktif olacaklar. Bu yıl etkinlik yeni turist getirmekten ziyade mevcut gelenleri hedef alıyor. Bu etkinlik çoğunlukla Türkiye’nin çevresini, ağırlıkla Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’dan gelecekleri hedefliyor. Bu bölge yabancı markaların henüz gitmediği gidemediği bir yer. Ve bu bölgenin insanı Avrupa’ya gitmiyor, vize problemi var, kendini rahat hissetmiyor. Türkiye’ye geliyor. Bu kitleyle Türkiye’de buluşacak olan yabancı markalar da çok heyecanlı.”
Alışveriş 13 kat artacak
Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, 2010 yılında aynı 40 günlük dönemde İstanbul’dan yüzde 80’i yerli, yüzde 20’si turistlerden olmak üzere 1.8 milyar dolarlık alışveriş yapıldığını söyledi. Kodal “2023 yılına gelindiğinde bu rakam 10 milyar dolara çıkacak ve bunun 4 milyar doları turistlerden gelecek. Yani cirolar 13 kat artacak” dedi. 2011 yılında ise etkinliğin 3 milyar dolar ciro yaparak, neredeyse bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 kat artış bekleniyor. Kültür-turizm, eğlence, yeme-içme alanlarının hep birlikte bir şehrin çekim gücünü artırdığını anlatan Kodal, aynı heyecanı turizm ve eğlence sektörü temsilcilerinin de paylaştığını vurguladı.