Alışveriş, festivalle 8.2 milyar TL’yi aştı

Güncelleme Tarihi:

Alışveriş, festivalle 8.2 milyar TL’yi aştı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2013 01:23

Bu yıl 8-30 Haziran tarihleri arasında üçüncüsü düzenlenen İstanbul Shopping Fest’te toplam alışveriş tutarı cirosunda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 10’luk artış yaşandı.

Haberin Devamı

Toplam ciro 8 milyar 250 milyon liraya ulaştı. Shopping Fest (İSF) süresince yabancı kartlarla yapılan alışveriş tutarı geçen yıla göre yüzde 11 artarken, 450 milyon liralık alışveriş yapıldı. Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “2012’de 21 günde 7.5 milyar lira ciro elde etmiştik. Hedefimiz 8.5 milyar dolar ciroya ulaşmaktı. Hedefin yüzde 5 gerisinde kaldık. Gezi olayları etkiledi. Ancak toplumsal olayların yoğun yaşandığı bu dönemde yüzde 10’luk artış bizi sevindirdi” dedi.

Azerbaycan olmak üzere Türki Cumhuriyetlerin, Ortadoğu ve komşu ülkelerin ilk yılından bu yana İSF’ye büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Küçük, İSF öncesinde 40 ülkede tanıtım faaliyetleri gerçekleştirildiğini belirtti. Alışverişte ilk sırada Azerbaycan’ın olduğunu kaydeden Küçük, “2013 yabancı turist harcamalarında Azerbaycan toplam alışverişten yüzde 12 ile en yüksek payı alan ülke. Toplam alışverişteki payları itibariyle Azerbaycan’ı Suudi Arabistan, İran, Kuveyt ve Rusya takip ediyor” dedi. Yüzde 100 harcama artışı ile Çin’in sürpriz yaptığını belirten Küçük, Brezilya’nın yüzde 68 ile ikinci sırada yer aldığını söyledi.

BAKMADAN GEÇME!