Aliağa, Costa Concordia'yı istiyor

Güncelleme Tarihi:

Aliağa, Costa Concordiayı istiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 17, 2013 11:55

İtalya'nın Giglio Adası yakınındaki kayalıklara çarparak batan Costa Concordia isimli dev kruvaziyerin geri dönüşümüne Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'ndeki şirketler talip oldu. Geminin yüzer hale getirildikten sonra İtalya'da parçalanmaması halinde çok yüksek ihtimalle Aliağa'ya gönderileceği belirtildi.

Haberin Devamı

Aliağa'daki Gemi Geri Dönüşüm Sanayicileri Derneği Başkanı Adem Şimşek, yaptığı açıklamada 13 Ocak 2012'de devrilen Costa Concordia'nın yeniden yüzdürülmesi için çalışma başlatıldığını, geminin yüzer hale getirilmesinin zaman alacağını, bu süreçte geri dönüşüme gönderilmesi kesin olan geminin dünyadaki hangi tesislere gideceğinin henüz belirlenmediğini söyledi.

Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'nin İtalya'ye en yakın dönüşüm bölgesi olması nedeniyle söküm konusunda en önemli talip olduğuna işaret eden Şimşek, "Geminin uzun bir yolculuğa çıkmasından duyulan kaygı ve geri dönüşüm sırasında oluşan katma değeri kaybetmemek için İtalya'da bir tersanede dönüşüm yapılmasının istendiğini duyduk. Geminin yüzer hale getirilmesi zaman alacak, bu süreçte tüm seçenekler değerlendirilecektir. Costa Concordia'nın İtalya'da dönüşüme tabi tutulmazsa yüksek ihtimalle Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Bölgesi'ne geleceğini söyleyebiliriz. Bölge içinde faaaliyet gösteren firmalar İtalya ile temasta. Diğer geri dönüşüm bölgeleri ise Hindistan, Pakistan ve Çin gibi daha uzak coğrafyalarda. Aliağa ise hem coğrafi yakınlığı hem de bu konuda kendisini ispatlamış olması nedeniyle en önemli adaydır" dedi.

Haberin Devamı

Şimşek, Costa Cancordia'nın 18 metre drafta (geminin tam yüklüyken suyun altında kalan kısmının derinliği) sahip olduğunu, bu boyutta bir geminin parçalanabilmesi için Aliağa'da da özel bir platform oluşturulması gerektiğini, bunun önemli bir yatırım olabileceğini ifade ederek, geminin sökümü için Aliağa'nın tercih edilmesinin bölgeyi dünyaca tanınır bir hale getireceğine işaret etti.

Geçen yıl bölge içindeki 21 firma, 281 gemi parçalayarak 927 bin ton hurdayı demir çelik tesislerine göndermişti. 900 bin ton yıllık gemi söküm kapasitesine sahip bölgede en fazla 50 bin tonluk gemi parçalanabiliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!