Güncelleme Tarihi:
Koç, ÅŸirketin Ä°nönü Tesisleri'nde düzenlenen, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık'ın da katıldığı Ford Ecotorq Motoru Seri Ãœretime GeçiÅŸ Töreni'nde yaptığı konuÅŸmada, son dönemde yaÅŸanan terör olaylarında yakınlarını kaybeden tüm ailelere baÅŸ saÄŸlığı ve sabır, yaralananlara acil ÅŸifalar diledi.   Â
Türkiye'yi ve dünyanın pek çok yerini etkileyen savaÅŸların ve terör olaylarının bir an önce sona ermesi gerektiÄŸini anlatan Koç, "Barışın, refahın, huzurun ve en önemlisi birlik ve beraberliÄŸin güçlenmesini temenni ediyoruz." diye konuÅŸtu.    Â
Koç, günümüzde baÅŸ döndürücü bir ÅŸekilde teknoloji dönüşümünün yaÅŸandığını dile getirerek, söz konusu deÄŸiÅŸimin temelinde inovasyon gücünün ve kültürünün bulunduÄŸunu vurguladı.    Â
Türkiye'nin teknoloji anlamında rekabet gücünü artırarak, global arenada en önemli oyunculardan ve merkezlerden biri olmasını arzuladıklarını dile getiren Koç, söyle devam etti:   Â
"Bu hedefin temelinde bilgi ve teknoloji üretebilmemiz, yüksek katma deÄŸerli ürün ve hizmetler sunabilmemiz yatıyor. Bu süreçte gerekli olabilecek insan kaynağının da planlı ve sistematik ÅŸekilde ele alınması en önemli ihtiyaçlardan biridir. Daha gidilecek çok uzun yolumuz olsa da hükümetimizin bu hedefte saÄŸladığı Ar-Ge teÅŸviklerinin ve baÅŸlattığı reformların yatırımları cesaretlendirdiÄŸini memnuniyetle söyleyebilirim. GeçtiÄŸimiz günlerde devreye alınan 'Ar-Ge Reformu Paketi'nin de günümüzün önemli unsurlarından biri olan inovasyona destek vereceÄŸine ve üniversite-sanayi iÅŸbirliÄŸi açısından da son derece önemli bir adım olduÄŸuna inanıyoruz."    Â
"AR-GE HARCAMAMIZ GEÇEN YIL 1,3 MÄ°LYAR LÄ°RAYI BULDU"    Â
Ali Koç, Koç ailesi olarak her iÅŸte yönlerini geleceÄŸe, Ar-Ge'ye ve inovasyona çevirerek faaliyetlerini sürdürdüklerini bildirdi.    Â
Hız kesmeyen teknoloji yatırımlarıyla daha üstün nitelikli ürünler ve hizmetler geliÅŸtirip iÅŸ süreçlerini yenilemeye gayret gösterdiklerine deÄŸinen Koç, "GeçmiÅŸe nazaran bugün daha uzun vadeli düşünüp, planlar yapabiliyoruz. 2007-2014 yılları arasında Ar-Ge harcamaları toplam 4,6 milyar liraya ulaÅŸtı. Sadece geçen yıl yaptığımız Ar-Ge harcaması da 1,3 milyar lirayı buldu. Bu da ülkemizin geleceÄŸine olan güvencemizin en somut göstergesidir." ifadelerini kullandı.    Â
Koç, toplum olarak en önemli hedeflerinden birinin teknoloji ve inovasyona öncülük ederek, yenilikçi, çevreye duyarlı ve enerji verimliliÄŸi yüksek ürün ve hizmetlere odaklanmak olduÄŸunun altını çizdi.    Â
Ford Otosan'ın geliÅŸmiÅŸ üretim kabiliyetlerinin yanı sıra bugün sayısı bin 500'e ulaÅŸan Ar-Ge mühendisi ile Ford'un global organizasyonunda gün geçtikçe artan önemde sorumluluk üstlendiÄŸini anlatan Koç, sözlerini şöyle sürdürdü:    Â
"56 yıldır edindiÄŸimiz deneyimin kurumsallaÅŸarak ulaÅŸtığı nokta hepimize gurur veriyor. Ford Otosan Avrupa'daki en büyük ticari araç üretim merkezidir. 2015 yılında toplam Avrupa pazarının ticari araç liderliÄŸini kazanan Ford'un bu baÅŸarısında ÅŸirketimizin katkısı büyüktür. Åžirketimiz, 415 bin araçlık kapasiteye sahip otomotiv ÅŸirketidir. Avrupa'da satılan her 10 ticari araçtan 8'i Ford Otosan fabrikalarında üretilmektedir. Türkiye'den ticari araç üretiminin yüzden 59'unu, ticari araç ihracatının yüzde 65'ini Ford Otosan yapmaktadır. Son 5 yılda otomotiv ihracat sektörünün ÅŸampiyonu olan Ford Otosan, 2015 yılı itibariyle 3,9 milyar dolarlık ihracat geliriyle Türkiye ihracatının da lideri olmuÅŸtur. 2010 yılında imzalanan anlaÅŸmayla ÅŸirketimiz kendi geliÅŸtirdiÄŸi ve ürettiÄŸi Ford Trucks çekici ve kamyonları için 3 kıtada toplam 60 ülkeye satış yapma, organizasyon kurma ve distribütör atama haklarına sahiptir. Bu doÄŸrultuda, 2020 yılına kadar, 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanmasını tamamlamayı hedefliyoruz." Â
YENÄ° NESÄ°L ECOTORQ MOTORUÂ Â Â Â Â
Koç, Ford Otosan'ın ilk yerli dizel motorunu 1986 yılında ürettiÄŸini anımsatarak, şöyle devam etti:    Â
"Bugün geldiÄŸi noktada, Türkiye'de sıfırdan geliÅŸtirilen ve üretilen, ilk ve tek kamyon motorunu sunmanın gururunu yaşıyoruz. GeçmiÅŸ yıllarda teknoloji ithal ederken, bugün yüksek Ar-Ge yeteneÄŸimiz ile teknoloji ihraç eder hale geldik. Daha evvel de ifade ettiÄŸimiz üzere Ford Otosan, yeni nesil Ecotorq motorlarının dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de üretimi için JMC firması ile teknoloji lisans anlaÅŸması imzalamıştı. Son 5 yılda 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihraç eden ÅŸirketimiz, önümüzdeki dönemde yeni nesil Ecotorq'un da katkılarıyla yüksek katma deÄŸerli bu faaliyetini artırarak sürdürecek. Ford Otosan, Ecotorq ile dünya vizesi almış oluyor. Ayrıca ÅŸirketimiz, ülkemizde yan sanayi, üniversite ve KOBÄ° iÅŸbirliklerini de içeren bir  yüksek teknoloji altyapısına da öncülük ediyor. Ãœlkemiz, otomotiv sektörüne  teknoloji ve Ar-Ge gücünü bir kez daha kanıtlamış oluyor. Ä°nönü fabrikamızda ürettiÄŸimiz yeni nesil Ecotorq motorun fikri ve sınai haklarının yüzde yüzüne sahip olan ÅŸirketimiz, bu ürünü geliÅŸtirme, yenileme, yurt dışına pazarlama ya da teknoloji olarak satma hakkına sahiptir. Ä°nönü fabrikamızda ürettiÄŸimiz yeni nesil motorumuz ile tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz."    Â
Koç, son dönemde sanayiye, sanayicilere hükümetin sahip çıkmasının kendilerini sevindirdiÄŸinin altını çizerek, "Hükümetimiz bizlere Cumhuriyet tarihinin en önemli programlarını, teÅŸviklerini yetiÅŸtiriyor. Hiçbir dönemde sanayicilere bu imkanlar sunulmamıştı." ifadelerinde bulundu.  Â
Koç, ocak ayında vefat eden Koç Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mustafa Koç'u andı.    Â
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün de sanayide yaratıcılığın, güvenilir üretimin ve baÅŸarının uzun soluklu bir hareket olduÄŸunun bilinciyle Türkiye'nin ekonomisine katma deÄŸer yaratmak için çalıştıklarını bildirdi. Â
IŞIK MUSTAFA KOÇ'U ANDI
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Sadece ürün ihraç etmeyeceğiz, bilgiyi de ihraç edeceğiz. Ar-Ge ve tasarımı burada yapacağız, gerekirse lisans hakkını ikinci taraflara vereceğiz ve adeta fikri mülkiyet ihracatı yapacağız." dedi.
Işık, Ford Otosan'ın Eskişehir'in İnönü Tesisleri'nde ürettiği Ford Ecotorq Motoru Seri Üretime Geçiş Töreni'nde yaptığı konuşmasına ocak ayında vefat eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'u anarak başladı.
Ford'un yeni nesil motoru Ecotorq'un seri üretimine başlamasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Işık, şunları kaydetti:
"Ford'un küresel ağında 'ağır ticari dizel motor' çalışması sadece Ford Otosan'da yapılıyor. Ford Otosan, 3 kıtada toplam 60 ülkenin kamyon özelinde satış, organizasyon ve distribütör atama haklarına sahip. Ford Otosan, bu yeni motoru geliştirmek için 100 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Bu proje kapsamında 36'sı yurt dışı olmak üzere toplam 69 patent başvurusu yapıldı. Ülkemizde geliştirilen Ecotorq motorların, yapılan bir lisans anlaşmasıyla, dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin'de, JMC markalı araçlarda kullanılmak üzere üretileceğini öğrendim. Yine kamyonların şasi, kabin ve parçalarının teknolojisine ilişkin aynı firmayla bir lisans anlaşması daha imzalanmış durumda. İşte bizim Türkiye'de ulaşmak istediğimiz seviye aslında böyle bir seviyedir. Sadece ürün ihraç etmeyeceğiz, bilgiyi de ihraç edeceğiz. Ar-Ge ve tasarımı burada yapacağız, gerekirse lisans hakkını ikinci taraflara vereceğiz ve adeta fikri mülkiyet ihracatı yapacağız."