Güncelleme Tarihi:
BU haftayı köşemde yanıtlarım diye anında yanıtlamayıp biriktirdiğim mesajlara ve onlara verdiğim yanıtlara ayırıyorum. Bazılarınız ‘‘İşi gücü yok mu bu insanların’’ diye düşünebilir. Ben ise herkesin içinde bir ‘‘interaktif dahi’’ olduğunu, bunu ancak bazılarının harekete geçirebildiğini düşünüyorum.
Nelere dikkat ediyorlar!
DEĞERLİ Hocam, Ayşecik'in oynadığı ülker reklamlarında bir yazım hatası dikkat çekiyor: ‘‘......Ayşeciğin aklına başından aldılar.’’ Doğrusu, bence şöyle olmalı: ‘‘Ayşecik'in aklını başından aldılar.’’ Bu mantıkla gidersek ‘‘Zonguldak’’a mı gideceğiz? (Kerem Fındık).
- Haklısınız. Ancak Sir Winston Tea reklamındaki ‘‘Oh My God!’’ söyleyişinin yanında Ülker'in yazım hatası zemzemle yıkanmış kalır.
- ARİA reklamındaki köprü Boğaziçi Köprüsü veya Fatih Köprüsü değil. San Fransisco'daki Golden State köprüsü. Çünkü bizim köprülerde iki direk arasında yatay iki kiriş var. Herhalde asma köprü olunca İstanbul sanırız sanmışlar. (Süleyman Başaran/izmir).
- Süleyman Bey pes valla. Siz söyleyene kadar ben reklamda köprüyü bile farketmemiştim. Ama haklısınız, köprünün üzerindeki arabaya dikkat ettiniz mi? Plakası düpedüz San Francisco plakası!
Nereden çıktı bu Mintax?
PROCTER&GAMBLE'in Mintax markasını, yeniden pazara sunması yerelleşmenin bir parçası mı? (Mehmet Şahin).
- Sanmıyorum. P&G Mintax'la yeni bir pazar bölümünü zorluyor gibime geliyor. Bunu yaparken de kısa sürede daha az harcayarak pazar nüfuz etmek için bilinen bir markayı kullanıyor. Benim de şu an param olsa Fuar markasını satın alır kolonya çıkarırım. Ama reklamlarında yine Müjde Ar'ı oynatır mıyım onu bilemem.
Akbank bir şeyiniz mi oluyor?
AKBANK reklamına niye beş yıldız verdiniz anlamadım. Bankayla bir ilişkiniz mi var? (Işıl Yüreğen).
- Anladığım kadarıyla bu reklamı çok beğenmeme tepki gösteriyorsunuz. Niye? Yoksa sizin de Yapı Kredi'yle mi bir akrabalığınız var?
SEVGİLİ Atıf Hoca, evde kahve kalmayınca en yakın Akbank şubesinden mi temin edeceğiz?.. Söyleyecek hiçbir sözün yoksa jingle yap..Akbank bankacılığı bırakıp psikolojik danışma hattı mı kuracak? (Zeynep Karakaşoğlu)
- Akbank'ın bu reklamda bir şey söylemediğini söylemek haksızlık. Müzik de bir reklamda söylenecek bir şey olmadığında kullanılan bir araç değildir. Müzik reklamın etkisini artıran, bazen de bu reklamda olduğu gibi başlıbaşına etki yaratan çok güçlü bir araçtır. Aslında, bu krizde, bankaların psikolojik danışma merkezi kurması iyi fikir! Neden olmasın...
Hüsamettin Özkan daha çok iş yapar
DAHA önceki yazılarınızda liderlerin siyasal imajlarını değerlendirirdiniz. Çok hoşuma giderdi. Yine düşünmez misiniz? (Hülya Akıncı).
- Sizin için bir tane yapalım. Türkiye'nin ‘‘gölge başbakanı’’ Hüsamettin Özkan'ın in mi, cin mi olduğunu ben de çok merak ederdim. Televizyondan konuşmasını izleyince niye yalan söyleyeyim çok etkilendim. Düzgün Türkçesi var, belli başlı ağır bir aksanı yok, iyi vurgulama yapıyor. Bu özellikler de onun ikna gücünü yükseltiyor. Bence televizyonda izlediğim Özkan sanıldığını aksine Türkiye'nin siyasetinde daha çok iş yapacak gibi göründü bana.Ancak bir liderin imajı ülkeyi ilgilendiren konulara karşı birinci elden takındığı tutum ve tavırlarla netleşir. Yine de bir güvenlik payı bırakalım.
Kazıklandık mı?
10 MİLYON kişinin bir bildiği var, (ben dahi) hepimiz enayi yerine konduk. Bu ülkede Rekabet Kurulu var ama antin, kuntin işlerle uğraşır. Demek ki, Aria çıkmasa Turkcell ve Telsim bizi kazıklamaya devam edeceklerdi? Sizce burada haksız rekabet, tekelcilik yok mu? (Didem Kızıltan).
- Bu ne haksız rekabet ne de tekelcilik. Buna tek kelimeyle rekabet deniyor. Aria çıktı ve fiyatını indirerek Turkcell ve Telsim'i çok güç durumda bıraktı. Onları indirime zorladı ve bu da iki GSM'in fiyatlarını asıl değerinden yüksek ayarlamış oldukları izlenimini yarattı. Turkcell ve Telsim rüşvet vermek zorunda kaldılar, ‘‘rüşvetçi’’ durumuna düşerek zarar gördüler. Çok yakında bu sektörde müşteri bağlılığı alınıp satılan bir ilişki haline gelecek gibi görülüyor.
Çekirgelik
Başkalarının bilgisinden yararlanarak bilgi sahibi olabiliriz, ama başkalarının aklından yararlanarak akıllı
olmayız. (Montaigne)