Güncelleme Tarihi:
Algida önümüzdeki günlerde üç yeni ürün daha piyasaya sunacak. Algida Çorlu Fabrikası'nın tanıtımında konuşan Algida Türkiye Tedarik Zinciri Müdürü Cem Tarık Yüksel, 'Türk kamuoyunda dondurma kışın yenmez hasta eder' diye görüş bulunduğunu ifade ederek, ''Hijyenik dondurma herhangi bir sağlık sorununa yolaçmaz'' dedi.
12 yıldır Türkiye'de kaliteli ve güvenli dondurmayı sunduklarını belirten Yüksel, Türkiye'de kişi başına dondurma tüketiminin 0.3 litreden 1 litreye ulaştığına dikkat çekti.
Cem Tarık Yüksel, ''Ancak bu yeterli değil. ABD'deki kişi başına dondurma tüketimi 25 litreyi, Kanada'da 13 litreyi, İsveç'te 12 litreyi buluyor'' dedi.
Yüksel, 1990 yılında faaliyete geçen Çorlu Fabrikası'nın Unilever için önemli bir yere sahip olduğuna işaret ederek, Avrupa'nın en modern teknolojisinin bu fabrikada bulunduğunu söyledi. Yüksel, ''Üretim hacmi bakımından Avrupa'nın 4 büyük fabrikasından sonra geliyor. Operasyonel verimlilik açından da Avrupa'da 14 fabrika arasında 1. sıradayız'' diye konuştu.
Çorlu Fabrikası'nın dünyaya öncülük edecek nitelikte hijyenik üretim koşullarına sahip bulunduğunu da hatırlatan Yüksel, Avrupa'nın en modern dondurma fabrikası olma özelliğini taşıdığını kaydetti.
Yüksel, fabrikanın kalite güvence sistemi, TS EN ISO 9001 Kalite Güvencesi, TS EN ISO 14001 Çevre Yönetimi Sistemi, Ohsas 18000 Sertifikası ile iş güvenliği ve işçi sağlığı sistemlerine de sahip bulunduğunu anlattı.
Kuruluş projesi itibariyle 30 yıl sonrasının ihtiyaçlarına hizmet verebilecek nitelikte planlanan Algida Çorlu Fabrikası'nın Türkiye dışında 13 ülkeye ihracat yaptığını ifade eden Yüksel, fabrikada son 4 yılda Avrupa, Amerika ve Uzakdoğu da dahil olmak üzere dünyanın değişik bölgelerinden 15'i aşkın ülkenin katıldığı Tedarik Zinciri Eğitimi ve En İyi Uygulama gerçekleştirildiğini kaydetti.
   Â
''EZİCİ BİR LİDERLİĞİMİZ VAR''
Â
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Cem Tarık Yüksel, üretimlerinin yüzde 10-15'ini ihraç ettiklerini söyledi. Algida'nın üretiminin bulunduğu İtalya, Meksika gibi ülkelere de ihracat yaptıklarını söyleyen Yüksel, ''Fiyat konusunda Avrupa ile rekabet ediyoruz'' diye konuştu.
Kapasitelerinin Türkiye ve ihraç pazarlara yetecek durumda olduğunu vurgulayan Yüksel, 70 milyon litrelik Türk dondurma pazarında ezici bir liderliğe sahip olduklarını kaydetti.
Krizden her sektör gibi etkilendiklerini ancak ön çalışmalarla krizi problemsiz atlattıklarını ifade eden Yüksel, geçen yıl krizden büyüyerek çıktıklarını, satışlarının yüzde 10'unun da kışın gerçekleştiğini kaydetti.
Â