Levent GÖKMEN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2002 01:47
115 ülkede faaliyet gösteren Algida İstanbul'da, Algida Türkiye'nin 2002 yılı çalışmalarını değerlendirildiği ve dünya dondurma stratejisinin tartışıldığı bir zirve düzenledi. Zirveyi türkiye'ye taşıyan Algida Türkiye, kapsadığı 15 ülkeyle, Unilever'in dünyadaki dondurma operasyonunun yüzde 13'ünü yönetiyor.
ALGİDA dondurmalarını dünyanın 115 ülkesinde pazarlayan Unilever, dondurma operasyonunun yüzde 13'ünü yöneten Türkiye'de dondurma zirvesi düzenledi. Zirvede, Algida Türkiye'nin 2002 yılı çalışmalarını değerlendirilirken, dünya dondurma stratejisi de tartışıldı.
Unilever Global Dondurma Kategorisi CEO'su Rob Polet, Algida Türkiye operasyonun Algida için taşıdığı öneme dikkat çekerek, ‘‘Algida Türkiye, kapsadığı 15 ülkeyle, Unilever'in dünyadaki dondurma operasyonunun yüzde 13'ünü yönetiyor. Türkiye, konumu ve yönetim ekibinin üretim, satış-dağıtım, pazarlamadaki birikimiyle doğu ve batının köprüsü gibi’’ dedi.
İstanbul'da düzenlenen Algida dondurma zirvesine, Unilever Global Dondurma Kategorisi CEO'su Rob Polet, Avrupa Operasyon Grubu Başkanı Kees Van Der Graaf ve Avrupa Operasyon Grubu Başkan Yardımcısı Herman Van Herterijk'in de yer aldığı sekiz kişilik Unilever Algida Dünya Dondurma Operasyon Ekibi ile birlikte Algida Türkiye ekibi de katıldı.
Türkiye-Brezilya maçının oynandığı gün yapılan zirveye, Unilever yönetimi Türk Milli Takımı'nın formalarıyla katıldı.
KRİZİ ERİTTİ
Algida'nın krizde erimeyen, krizi eriten dondurma olduğuna işaret eden Rob Polet, Algida Türkiye'nin krizde uyguladığı stratejiler ile Algida'nın 2001'de Türkiye pazarındaki payını yüzde 11 arttırarak en yüksek seviyeye çıktığını söyledi. Polet, Algida Türkiye'nin kriz stratejisini şöyle özetledi:
‘‘Krizde, çok etkin ve doğru biçimde proaktif davrandık. Ekonomik krizle birlikte gelir dağılımındaki dengesizliğin artışını dikkate alarak farklı gelir gruplarına ve damak tatlarına yönelik farklı ürün yelpazelerinin oluşturduk. Kaliteden ödün vermeden üretim ve dağıtım maliyetlerinde önemli tasarruflar sağladık. Kriz sonrası fiyat ayarlamasına direnerek bu yönteme en son başvuran şirketlerden biri olduk. Fiyat ayarlamasını enflasyonun altında gerçekleştirdik ve ihracata yöneldik. 2001 sonbahar-kış sezonunda, dondurma kategorisinin yanı sıra tatlı kategorisine geçiş yaptık.’’
Dünyada yapında tüketilen açık ve ambalajlı her 5 dondurmanın birinin Unilever'e ait olduğunu belirten Polet, Algida'nın yüzde 20'lik Pazar payı ile dünyadaki en büyük dondurma markası olduğunu söyledi.
Polet, Unilever dondurma operasyonunun dünya çapında toplam 8 milyar
Euro ciroya sahip olduğunu ve yıllık yüzde 6'lık büyüme hedefi bulunduğunu belirtti. 115 ülkede operasyonu bulunan Unilever için Algida Türkiye operasyonun önem taşıdığına dikkat çeken Polet şöyle devam etti:
‘‘Algida Türkiye, kapsadığı 15 ülkeyle, Unilever'in dünyadaki dondurma operasyonunun yüzde 13'ünü yönetiyor. Türkiye, konumu ve yönetim ekibinin üretim, satış-dağıtım, pazarlamadaki birikimiyle doğu ve batının köprüsü gibi. Unilever Dünya Dondurma Operasyonunun batıdan doğuya bakan yüzünün de temsilcisi. Dolayısıyla, günün ekonomik konjonktürü ne olursa olsun, uzun vadeli inancımızın son derece güçlü olduğu Türkiye operasyonu ve Türkiye pazarı bizim için dünya üzerindeki en öncelikli stratejik noktalarımız arasında. Bu nedenle Türkiye yatırımlar konusunda son derece inançlı ve cömert baktığımız bir ülke.’’
Algida Türkiye'nin Türk ekibinin ürettiği projeleri ile, Unilever dondurma dünyasına ışık tutup, öncülüklere ve yeniliklere imza attığını vurgulayan Polet, Algida'nın global dünyasına kattığı yenilikler açısından da dünyadaki en aktif iki ülkeden biri olduğunu söyledi.