Aldığınız akaryakıtın kaç kilometre götürdüğüne bakın

Güncelleme Tarihi:

Aldığınız akaryakıtın kaç kilometre götürdüğüne bakın
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2012 00:00

OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, “Motorinde bayi ve dağıtım şirketi kâr marjı yüzde 10.4, benzinde yüzde 8.7’dir. Bu oranlardan fazla indirim verenlerin ürünlerine şüpheyle bakın. İndirimli satış yapanlardan akaryakıt alınca aracınızı kaç km. götürdüğüne bakın. Pompayla oynayan da var” dedi.

Haberin Devamı

OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, bazı akaryakıt dağıtım şirketlerinin benzin ve motorinde uyguladıkları indirimlere dikkat çekerek, “Benzinde bayi artı dağıtım şirketi kâr marjı yüzde 8.7, motorinde ise yüzde 10.4’tür. Bu oranları aşan indirimli fiyat görürseniz şüpheyle yaklaşın. Araç sahiplerine, sürücülere tavsiyem, kimden alırsanız alın, akaryakıt sizi kaç kilometre götürdüğünü ölçün. Çünkü, pompa ayarlarıyla bile oynayanlar var” dedi.

Rekabet olsun ama  

Opet’te yüzde 50 ortaklığı bulunan Koç Holding’in Enerji Grubu Başkanı Erol Memioğlu, Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, Yönetim Kurulu Üyesi Ufuk Öztürk, Genel Müdür Cüneyt Ağca, THY-Opet Genel Müdürü Aydın Güneş ve Opet Fuchs Genel Müdürü Murat Seyhan, şirketin 2011 sonuçlarını ve 2012 hedeflerini paylaşmak üzere bir sohbet toplantısı düzenledi. Fikret Öztürk, 20 yıl önce Opet’i kurdukları dönemde akaryakıt dağıtım şirketi sayısının 10’u bile bulmadığını, bugün 50-55 dolayında olduğunu vurguladı. Fikret Öztürk, sayının artmasından çekinmediklerini, ancak “haksız rekabet”e fırsat tanınmaması gerektiğini ifade etti.

Haberin Devamı

Biz de indirim yapıyoruz   

Kendilerinin de alınan akaryakıtın miktarına göre Opet Card sahiplerine yüzde 5’e varan indirim yaptıklarını vurgulayan Fikret Öztürk, şunları söyledi: “Bazı akaryakıt şirketlerinin ‘Yüzde 7’ye varan indirim’ tabelalarını görüyoruz. Tüm şirketlerin akaryakıt istasyonlarında fiyatlar vardır. ‘Yüzde 7’ye varan’ dedikten sonra ne kadar indirim yapıyorsunuz? 7’yi büyük yazıp, ‘varan’ı minnacık tutarsanız, müşteri yüzde 7 indirim yapıldığını sanıyor, o istasyona giriyor. Ben diyorum ki, sürücüler, araç sahipleri mutlaka pompadaki fiyatlara iyi baksınlar. Gerçekte ne kadar indirim olduğunu iyice görsünler. Ona göre karar versinler.”

Pompadaki yasal artı-eksi

Fikret Öztürk, akaryakıt pompalarında yasal sınırlar içinde bindelere varan ‘artı-eksi’ marjlar olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: “Bazı akaryakıt istasyonlarında pompaların ayarlarıyla oynayanlar var. Yasal sınırlar içinde kimi istasyonlar marjını hep ‘eksi’den yana kullanıyor. dolayısıyla müşteri düşündüğünden daha az akaryakıtı depoya koydurmuş oluyor. O yüzden ben her sürücüye, araç sahibine, aldığı akaryakıtla kaç kilometre yapabildiğini ölçmesini tavsiye ediyorum.”

Haberin Devamı

Katkılara da dikkat

Fikret Öztürk, akaryakıtın şirketlere göre kalitesini etkileyen unsurlardan birinin de sonradan eklenen katkılar olduğunu kaydederek, şunları anlattı: “Hepimiz Tüpraş’tan aynı yakıtı alıyoruz. Ancak, zorunlu olmamak kaydıyla, müşteriye daha iyi ürün vermek hedefiyle içine motorda korozyonu önleyen, yakıtın performansını artıran katkılar koyuyoruz. Bunların da çok değişik çeşitleri var. Litrede 2-5 kuruş arası maliyet yaratıyor. Kimi şirketler piyasada çok da tutulmayan katkıları kullanabiliyor.”

10 numara yağı bitirmek için araçları denetleyin

KOÇ Holding Enerji Grubu Başkanı Erol Memioğlu, motorine 10 numara yağ karıştırılması sorununun bir türlü çözülemediğini belirtti. Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk de, “10 numara yağın motorine karıştırılmasını önlemek için sadece akaryakıt istasyonlarını değil, araçları da denetlemek gerekiyor. Yollarda araçlardan numune alıp baksınlar, gerekirse araç sahiplerine de ceza kessinler. Bu işin önü ancak böyle alınır” dedi. Opet Fuchs Genel Müdürü Murat Seyhan da şunları dile getirdi: “Türkiye’nin ihtiyacı 500 bin ton. Ancak, ithalat 2 milyon tonu buluyor. Bu rakam bile 10 numara yağın motorine karıştırıldığını ortaya koyuyor. 300 dolayında yağ ithalat lisansı olan şirket veya kişi var. Lisans kriterleri değiştirilip, daha sıkı hale getirilirse, biraz daha kontrol altına alınmış olur.”

Haberin Devamı

Bayilik süresi 5 yıla indi  2 milyar dolara patladı

OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, akaryakıt dağıtım şirketlerinin bayileriyle olan anlaşma süresinin 5 yıla indirilmesinin ve bunun geriye doğru işlemesinin sektöre pahalıya mal olduğunu belirterek, şunları anlattı: “Bedel ödeyerek yeni yaptığımız uzun süreli anlaşmalar vardı, hepsi değişti. Aramızda en işlek bayileri çekmek için yarış oldu. Biz bayi yenilemeleri için 270 milyon dolar para harcadık. O sürecin bize toplam maliyeti 600-700 milyon doları buldu. Sektörümüz bu süreçte bayilere ve yenilemelere 2 milyar dolar para yatırdı. Bu süreç sektörümüzü 10 yıl geriye götürdü. Biz bu gerileme süresini azaltmak için elimizden geleni yapacağız.”

Haberin Devamı

Biyoyakıt başa bela olacak bitkisel yağ ithalatını artıracak

KOÇ Holding Enerji Grubu Başkanı Erol Memioğlu, 2013-2014’te benzin ve motorine belirli oranda biyoyakıt konulması zorunluluğunun devreye gireceğini ifade ederek, “Türkiye, bitkisel yağda net ithalatçı konumunda. Biyoyakıtı zorunlu tutmak, cari açığa ne kadar katkı yapar, bunu iyi düşünmek gerekiyor. Ayrıca, biyoyakıtın birçok Avrupa ülkesinde isteğe bağlı olduğunu da unutmayalım” dedi. Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk ise, “10 numara yağdan sonra biyoyakıt konusunda da endişelerimiz var. Biyoyakıt yapalım derken bir de burada kaçak yakıt konusu gündeme gelmesin. Cari açığa çözüm olsun isteniyor ama merdiven altı firmaların da çoğalma ihtimali var. 50 çeşit ürün akaryakıta katılacak, böylece kalite sorunu ortaya çıkacak” dedi.

Haberin Devamı

Cirosu 14 milyar lirayı aştı, 150 milyon kâr etti

OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, 2011 yılını 150 milyon TL’nin üzerinde net kârla kapattıklarını belirterek, 2012’de istasyon ağını daha da genişleterek pazar payını arttırmaya devam edeceklerini ve 15 milyar TL’nin üzerinde bir ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Cüneyt Ağca, 2011 yılında Türkiye’de benzin tüketiminin 2010 yılına göre yüzde 9.1, siyah ürünlerde ise yüzde 3.3 azaldığını, motorinde ise yüzde 2.3 artış gerçekleştiğini vurguladı. Ağca, “2011 yılında beyaz ürün pazar payımız yüzde 19’a yaklaştı ve ciromuz 14 milyar 948 bin TL olarak gerçekleşti” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!