Güncelleme Tarihi:
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Reklam Kurulunun yılın ilk 4 ayında mevzuata aykırı ve tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlara 4 milyon 538 bin 576 lira idari para cezası kestiğini bildirdi.
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre Tüfenkci, Türkiye Odalar ve Borsalar BirliÄŸinde (TOBB) gerçekleÅŸtirilen Reklam Kurulunun toplantısına katıldı. Tüfenkci, buradaki konuÅŸmasında, Reklam Kurulunun en yetkin düzenleyici ve denetleyici mekanizma olarak görev yaptığını vurgulayarak, "Bakanlığımızın en temel görevlerinden biri olan tüketicilerin ekonomik çıkarlarının, can ve mal güvenliÄŸinin korunması, haksız rekabetin önlenmesi konularında Reklam Kurulu önemli bir görevi ifa etmektedir. Bu açıdan Bakanlık olarak Reklam Kurulunun çalışmalarını her zaman önemsemekte ve gerekli tüm desteÄŸi saÄŸlamaktayız. Reklam Kurulu kamu kurum ve kuruluÅŸları ile sivil toplum kuruluÅŸlarının ve meslek örgütlerinin bir araya geldiÄŸi, kararlarında tam bağımsız kendine özgü yapısıyla ülkemizin idari yapılanmasında önemli bir yer tutmaktadır." deÄŸerlendirmesinde bulundu.         Reklam Kurulunun daha hızlı ve etkili çalışması için görüşülecek dosyaların elektronik ortama aktarıldığına deÄŸinen Tüfenkci, sistemi daha da geliÅŸtirerek toplantıların elektronik ortamda yapılmasını saÄŸlayacak bir proje üzerinde çalıştıklarını anlattı.Â
"KURUL 2016'DA 6,2 MÄ°LYON LÄ°RA PARA CEZASI KESTÄ°" Â
Bakan Tüfenkci, Reklam Kurulunun 2016'da karara bağladığı dosyalara değinerek, "Yapılan 5 bin 121 başvurunun 882'sini karara bağlandı, mevzuata aykırı bulunan ve tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlara 6 milyon 214 bin 945 lira idari para cezası kesildi." ifadelerini kullandı.
Geçen yıl en fazla baÅŸvurunun 3 bin 136 ile gıda sektöründe yapıldığına dikkati çeken Tüfenkci, bunu kozmetik, temizlik ve saÄŸlık ürünlerinin takip ettiÄŸini belirtti.    Â
Bu yılın ilk 4 ayında ise Reklam Kuruluna bin 383 başvuru yapıldığını açıklayan Tüfenkci, başvurularda ilk sırayı 620 ile gıdanın aldığını, bu sektörü 195 başvuruyla kozmetik ve temizlik, 180 ile sağlık, 31 ile iletişim sektörlerinin izlediğini kaydetti.
Reklam Kurulu tarafından 2017'de bin 296 dosyanın karara bağlandığını, bunlardan 240'ı ile ilgili mevzuata aykırılıktan işlem yapıldığını ifade eden Tüfenkci, söz konusu dosyalardan 179'unda durdurma, 61'inde ise hem idari para hem de durdurma cezasının birlikte uygulanmasına karar verildiğini vurguladı.
Tüfenkci, 2017'nin ilk 4 ayında mevzuata aykırı ve tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlara ise toplam 4 milyon 538 bin 576 lira idari para cezası kesildiÄŸine deÄŸinerek, "En fazla idari para cezası 1 milyon 189 bin 225 lirayla iletiÅŸim, 1 milyon 7 bin 643 lira ile saÄŸlık ve 925 bin 228 lira ile de gıda sektörlerine uygulandı." dedi.Â