Güncelleme Tarihi:
Geçen mart ayında dünya çapındaki şişeleme şirketleri Pepsi Americas ile Pepsi Bottling Group şirketlerini satın alarak daha verimli bir operasyon ağı kuran PepsiCo’nun Kurumsal İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Charles Nicolas, “Türkiye Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı olmasının yanı sıra ürün geliştirme ve pazarlama alanındaki inovatif katkıları ile önemli. Örneğin Türkiye’de geliştirilen Ala Turca o kadar çok beğenildi ki, ABD’de bu cipsi Amerikalı tüketicinin damak tadına uyarlayarak üretme kararı aldık” dedi.
Doritos’un ürünlerinden biri olarak Türkiye’de geliştirilen Ala Turca’nın ABD’deki markaları Tostitos adı altında üretileceğini söyleyen Nicolas, “Ala Turca bizim füzyon yiyecekler dediğimiz alanda çok beğendiğimiz bir ürün. Çalışmalarımızı tamamladık. Ürünü önümüzdeki hafta piyasaya sunmaya hazırlanıyoruz.”
Kontör komşulara
Türkiye’nin pazarlama alanında da çevre ülkelerce kullanılan etkili yöntemler geliştirdiğini söyleyen Nicolas, şöyle devam etti: “Türkiye’de bir süredir uygulanan ve oldukça başarılı olan bazı promosyon ve kampanyalar komşu ülkeler tarafından örnek alındı. Özellikle Pepsi Cola alana cep telefonuna kontör yüklenmesi kampanyaları oldukça ilgi gördü. Rusya, Türkmenistan, Kazakistan ve Mısır bunları alıp kendi ülkelerinde uygulamaya başladı. Bir diğeri de yine ilki Türkiye’de geliştirilen Göster Kendini kampanyası idi. Bu kampanyada tüketicilerin beğenilen fotoğrafları Pepsi Cola kutularında yer alıyordu. Bu kampanya Türkiye’de bitti ama komşu ülkelerde uygulanmaya başladı.”
Türkiye’de meyve suyu markası alabiliriz
TÜRKİYE’de tahıllı gıdalar ve meyve suyu gibi PepsiCo içinde önemli bir yeri olan iki alanda olmadıklarını söyleyen Charles Nicolas, “Türkiye’de güçlü bir rekabet var. Oldukça güçlü yerel markalarınız var. Türkiye’de kendi markalarımızla girmek yerine Yedigün ve Fruko’yu aldığımız gibi meyve suyunda bu tür bir operasyon gerçekleştirebiliriz” dedi.
Amacımız en büyük değil en iyi olmak
PEPSICO’nun son dönemde sağlıklı yaşam trendine uygun olarak yeni ürün kategorileri üzerine yoğunlaştığını belirten Charles Nicolas, şunları anlattı: “Biz tam olarak ne içecek ne de gıda şirketiyiz. Çok güçlü olduğumuz pazar lideri olduğumuz pek çok alan ve pek çok ülke var. Amacımız en büyük olmak birinci olmak değil. Biz en iyi olmayı amaçlıyoruz.”