Akşamcı ’ucuz rakı’ya yöneldi, Efe ortama uydu

Güncelleme Tarihi:

Akşamcı ’ucuz rakı’ya yöneldi, Efe ortama uydu
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2009 00:00

Efe Rakı’nın üreticisi Elda’nın CEO’su Egemen Demirtaş, kriz nedeniyle tüketicinin davranışlarını değiştirdiğini ucuz ürünlere ve evde tüketime yöneldiğini belirterek, "Tüketici ucuz ürüne yönelerek damak tadından feragat ediyor. Biz de rakıseverin istediği tadı içememesine artık efeleniyoruz. Daha rahat ulaşsın diye fiyatımızı indirdik. Taşıdığımız portföy bize bu fedakarlığı yapma imkanı veriyor. Kriz nedeniyle insanlar hayatlarında bir çok değişiklik yapıyor. Bizim de bunu dikkate almamız gerekiyor. Şu anda yaşanan özel durum ve dönemde tüketicimiz bu kalitede rakıyı içebilsin istiyoruz" diye konuştu.

Premiumda düşüş yok

Demirtaş, kriz nedeniyle premium rakı pazarında bir düşüş olmadığını ancak muhakkak yaşanacağını vurgulayarak, yüzde 10 civarında bir daralma öngördüklerini söyledi. Demirtaş, 2007 yılı ortasında yeniledikleri Efe Klasik’in tüketiciden olumlu bir tepki aldığını hatırlatarak, fiyat indirmenin de satışlara pozitif yansıyacağını kaydetti. Demirtaş, "Biz tüketiciye üç adım gittik. Onların da bir adım gelmesi gerekiyor. İndirimden sonra mutlaka bir artış olacaktır" dedi. Krizlerin alkol ve sigara tüketimini etkilemediğini söyleyen Elda İçecek Pazarlama Direktörü Cem Erdoğan, evde tüketimin arttığını, dışarıda tüketimin ise gerilediğini vurguladı.

210 milyon TL ciroya ulaştı

Dört yıl önce Efe’yi ilk kez piyasaya çıkaran Elda İçecek, 2007’de yüzde 42 büyüyerek 142 milyon TL ciro elde etti.

Şirketin cirosu İdol şarapları ve Diageo’nun da eklenmesiyle birlikte 2008’de yüzde 48 artarak 210 milyon TL’ye çıktı.

2007 yılında Türkiye’de tüketilen toplam rakı miktarı 42.7 milyon litre oldu.

2008’de tüketim miktarı yüzde 7 arttı.

Satış değeri olarak da yüzde 6-7 oranında büyüme görüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!