Akıllı telefonlar sayesinde kulaklık satışları patladı

Güncelleme Tarihi:

Akıllı telefonlar sayesinde kulaklık satışları patladı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2014 01:25

TOPLU ulaşım araçlarında, spor salonunda veya ofiste... Telefonlardan sonra en çok kullandığımız teknolojilerin başında kulaklıklar geliyor. Türkiye’de satışları hızla artan kulaklıkların aylık ortalama satışı 100 binleri geçti.

Haberin Devamı

TABLET ve telefonlarla akıllanan hayatımızda, yeniden şekillenen teknolojiler arasında kulaklıklar önde geliyor. 1979’da Sony’nin efsane cihazı ‘Walkman’lerle ilk kullanmaya başladığımız kulaklıklar, artık vazgeçemediğimiz teknoloji aksesuvarları arasında. Akıllı telefonlardan sonra popülaritesini hızla arttıran bu aksesuvarlar, Türkiye’de de satış rekorları kırıyor.

HER İHTİYACA GÖRE

Cebinde 5 lirası olan bir tüketici de kulaklık alabiliyor. Müziği daha kaliteli bir sesle dinlemek isteyenler ise fiyatı 1400 liraya kadar çıkan kulaklıklara yöneliyor. Kulaklık modelleri çok çeşitli olunca tüketicilerin de kafası karışıyor. Bu yüzden kulaklık alırken ihtiyaç ön plana çıkıyor. Örneğin kulaklıklarla müzik dinlemek isteyen bir tüketicinin, kulaklıkta frekans aralığına dikkat etmesi gerekiyor. ‘Hz’ olarak gösterilen bu değer aralığı arttıkça kulaklığın ses kalitesi de artıyor. Kulaklıkla telefon görüşmesi yapacaklar mikrofonlu, sık seyahat yapanlar ise ‘noise cancelling’ yani dış gürültüleri kesen modelleri tercih etmeli.

4 AYDA BİR DEĞİŞTİRİYORUZ


Kulaklık satışları son yıllardan patlamış durumda. Geçen yıl dünya çapında 280 milyon adet civarında kulaklık satışı gerçekleşirken Türkiye’de bu rakam, 1.3 milyon adetle toplamda 35 milyon liraya ulaşıyor. 2012’ye göre kulaklık pazarının büyüme yüzde 25 civarında. Bu artışın arkasındaki en büyük sebeplerden biri kulaklıkları kullanma süresi. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’deki tüketiciler, ortalama 4 ayda bir kulaklık değiştiriyor. Satışların en çok arttığı dönem ise okulların açılmasına denk gelen zamanlar. Özellikle eylül ve ekim aylarında toplu ulaşım araçlarını kullanmaya başlayan öğrencilerin ilk alışverişi bir kulaklık almak oluyor.

Haberin Devamı

En popüler olan 10 kulaklık modeli

Beats New Studio
20-20 bin Hz
115 dB
Gürültü kesici
999 TL

Marley Exodus
15-22 bin Hz
114 dB
Ahşap tasarım
370 TL

Marshall Major
20-20 bin Hz
121 dB
Mikrofon
360 TL

Panasonic RP-HXC40E
10-25 bin Hz
116 dB
Mikrofonlu
130 TL

Philips SHL 3000
20-20 bin Hz
106 dB
1.2 metre kablo
65 TL

Sennheiser Momentum
16 - 22 bin Hz
112 dB
Ultra hafiflik
600 TL

Haberin Devamı

Shure SRH 240
20-20 bin Hz
107 dB
Yüksek bas oranı
250 TL

Sony MDRZX 300W
10-24 bin Hz
102 dB
1.2 metre kablo
60 TL

SMS Audio Street
5-20 bin Hz
110 dB
Mikrofonlu
600 TL

Urbanears ZD
20-20 bin Hz
115 dB
Kumaş tasarım
200 TL


İNFOGRAFİK....
26 milyon TL
2012 yılı Türkiye kulaklık pazarı hacmi

35 milyon TL
Geçen yıl Türkiye kulaklık pazarı

100 bin
Aylık ortalama kulaklık satışı

1.3 milyon
Geçen yıl Türkiye’de satılan kulaklık adedi

5 TL
En ucuz kulaklık fiyatı

1200 TL
En pahalı kulaklık fiyatı

4 ay
Türkiye’de kulaklık değiştirme süresi

Yüzde 60
Türkiye’de satılan kulaklıklardan Philips ve Sony’nin aldığı pay

4. çeyrek
Kulaklık satışlarının arttığı tarih

20
Türkiye’deki satışta olan kulaklık markalarının sayısı

UYGULAMA

Haberin Devamı

Şarj ömrünü uzatan uygulama
AKILLI telefonlardaki şarj sorununu çözmeye çalışan ‘EasyEyes’ adındaki uygulama, ekran ışığını ve renkleri şarj ömrünü uzatacak şekilde ayarlıyor. Özellikle profesyonel çalışma yapmayan sıradan kullanıcılar EasyEyes’ı akıllı telefonlarında çalıştırarak, şarj ömrünü uzatabiliyor. Android işletim sistemleri için geliştirilen uygulama ücretsiz olarak indirilebiliyor. iPhone kullanıcıları ise benzer bir uygulama olan ‘f.lux’u telefonlarına indirilebilir.

OYUN DÜNYASI

Wolfenstein’ın ön siparişe başladı
İKİNCİ dünya savaşında geçen hikayesiyle uzun süreden beri oyunseverlerin gözdesi olan ‘Wolfenstein’ın yeni bölümü ön siparişe açıldı. Oyunu geliştiren oyun stüdyosu olan Bethesda Softworks tarafından yapılan açıklamaya göre ‘Wolfenstein: The New Order’, 23 mayıs ayında tüketicilerle buluşacak. Oyun, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ve Xbox One platformlarında yer alacak.

HAFTANIN TRENDİ

Haberin Devamı

Mangal’ın da akıllısı
AKILLI cihaz kervanına mangallar da katılıyor. ‘Lynx’ tarafından tüketicilerin beğenisine sunulan akıllı mangal modeli, üzerindeki sensörlerle hangi tip yiyecek pişirildiğini ve tam olarak yiyeceğin ne kadar pişirilmesi gerektiğini hesaplıyor. Böylece mangal üzerindeki yiyecekler yanmaktan kurtuluyor. Şu anda yurtdışında satışa çıkan cihazın fiyatı 7 bin dolar olarak açıklandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!