Güncelleme Tarihi:
Otomotiv sektöründeki başdöndürücü gelişme, 21'inci yüzyıla çok kısa bir süre kala kendisini Paris Otomobil Fuarı'nda gösterdi. 20'inci yüzyılın sonu yaklaşırken düzenlenen bu uluslararası fuarda geleceğin akıllı otomobillerini bugünden görmek mümkün. Elektronik ve bilgisayar teknolojisindeki hızlı gelişmeyi otomobilde birleştiren üreticiler, neredeyse sürücüye bile gerek olmayan akıllı otomobilleri üretmeye başladılar. Bu yüksek teknoloji otomobilde güvenlikten konfora ve mekaniğe kadar birçok alanda kullanılıyor. Fuarda sergilenen birçok otomobilde de elektronik sistemlere çok fazla yer verildiği gözleniyor. Bu yıl 100'üncüsü düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda bu hızlı gelişme kendisini açıkça gösteriyor.
KONUŞAN OTOMOBİLLER
Akıllı otolar konusunda öncülük yapan firmalardan Renault'nun üzerinde çalıştığı interaktif, yani bir başka adıyla konuşan otomobiller, bu konudaki en son gelişmeyi sergiliyor. Bu sistemle otomobil sadece bilgi almakla kalmıyor, aynı zamanda kendisini izleyen araçlar için uyarı ya da tehlike gibi sinyaller veriyor. Böylece, araçlar arasında trafik koşulları (tıkanıklık ve kaza gibi), hava durumu (buzlanma ve sis), bilgi alışverişi mümkün olabiliyor. Her otomobil, otoyolların kenarlarına yerleşen ve fiberoptik istasyon aracılığıyla bir merkeze bağlanan işaret şamandıralarına bilgi yayan bir vericiyle donatılıyor. Bu bilgiler daha sonra işlenip, trafikteki araçlara yönlendiriliyor. Bir süredir üzerinde çalışılan bu deneme programı, şu anda Paris'te 100 kilometrelik bir otoyolda kullanıma sunuldu. Bu akıllı otolarda sürücüye yol güzergahını herhangi bir hataya düşmeden gösteren navigasyon sistemleri bulunuyor. Navigasyon konusunda öncülük yapan Japonya'da şu anda 1 milyon araç bu sistemi kullanıyor. Bilgisayar ve elektronik teknolojinin kullanımıyla otomobilde internet'le bağlantı yapmak da mümkün olabiliyor.
POLİSİ ARAYAN OTO
Global Position System (GPS) adı verilen bir sistemle otomobiller uydu tarafından takip ediliyor. Akıllı otomobiller, acil durumlarda, kaza anında ya da otonun bozulması halinde otomatik olarak acil merkezi arayarak hastaneyi ve polisi uyarıyor, ya da servisi çağırıyor. Sürücü sadece sesli komutlarla, elini kullanmadan radyoyu açıp kapatabiliyor, otomobildeki çeşitli kumandaları sesle otomatik ayarlayabiliyor. Büyük otomobil firmalarını üzerinde çalıştığı akıllı otomobiller projesinde sürücü sadece direksiyonu kullanıyor. Sürücü ne kadar büyük hata yaparsa yapsın, otomobil hataları minimuma indiriyor. Otomobilin keskin virajdan yoldan çıkmasını, buzlu yollarda lastiklerin kaymasını engelliyor. Sürücüye destek olan bu sistem sayesinde önümüzdeki 20 yıl içinde yollardaki kazaların yüzde 50 oranında azalması bekleniyor.