Güncelleme Tarihi:
R&D laboratuvarları dikkatsizlik sonucu doğan sürücü hatalarının giderilmesini amaçlayan bir Honda Akıllı Sürüş Destek (HIDS) sistemi geliştirdi. Sistem normal sürüş şartlarında yapılan hataları gidermede sürcüye düşen yükü azaltıyor. Yol şeritlerini tanıyan (CCD kamera) ve hızı ayarlamak, otomobiller arası mesafeyi ayarlamak ve belli bir şeridin dışına çıkmamak için aracın önündeki araçla arasındaki mesafeyi ölçüyor.
Sistem yol şeritlerini tanıyor ve yol şeridinin ortasını hedefleyen bir yön hedefi tayin ediyor. Bu hedefi aracın yönü ile karşılaştırıyor ve hedefe göre yönlendirmede düzeltmeler yapıyor. Araç şeridin çok fazla dışına çıktığında ise bir uyarı sesi çıkarıyor.
Sistemin lazer tipli radarı aracın önündeki sürüş şartlarını algılıyor ve hız, sapma oranı alıcıları sayesinde aynı şeritte bulunan öndeki aracı belirliyor. Araçlar arası mesafa çok az ise sistem hızı düşürüyor. ve gerekirse normal mesafede fren yapılor. Normal frenden daha ani bir frenin gerektiği bir durum söz konusu ise, sistem sürücüye bir uyarı gönderiyor. Eğer öndeki araç hızlı kullanılıyorsa ve araçlar arasındaki mesafe açılıyorsa sistem normal bir cruise kontrol sistemi olarak işliyor.
Honda tarafından geliştirilen bir başka yenilik ise insansız otomobiller. Öndeki aracı takip eden ve onun hareketlerine göre hareket eden otomobilin sürücüye ihtiyacı yok. Bu sistem sayesinde, yollarda kaza yapma riski tamamen ortadan kalkıyor.
KARANLIKTA SÜRÜŞ
Gece karanlıkta görüşün zayıf olması nedeniyle geliştirilen ve ‘‘Night Vision’’ adı verilen sistem güvenlikte yeni bir çığır açıyor. Direksiyonun hemen arkasında ön panel üzerinde bulunan sistem sayesinde, sürücü karanlıktaki nesnelerin yansımasını ön camda rahatlıkla görebiliyor.
Honda'nın bir başka yeniliği ise otomobilin yol tutuşunu artıran bir sistem. Bu sistemde otomobil viraja girdiğinde savrulursa, tekerleklere bağlı olarak çalışan elektrik motoru devreye giriyor ve kayan tekerlere daha fazla güç vererek savrulmayı önlüyor.
Güneş enerjisiyle rekor kırdı
Honda'nın dünya rekorunu kırdığı güneş enerjisiyle çalışan otomobil Avustralya Güneş Enerjili Araçlar Yarışı'nda birincilik kazandı. 1996 yılında yapılan yarışta 33.32 saat yol alarak yarış rekoru kıran Honda Dream, 1993 yılında kırdığı rekoru iki saat daha geliştirdi. 3 bin kilometrelik yolda ortalama 89.76 km. hız yapıldı. Hız bazı bölgelerde 110 kilometreye kadar çıktı. 6 metre uzunluğundaki bu iki kişilik dört tekerlekli araç yüksek hızlarda iyi bir yol tutuşa sahip. Yeni bir gümüş oksit çinko bataryanın kullanıldığı Honda Dream şimdi 140 km. maksimum hıza ulaştı.
Frendeki ısı elektrik oluyor
Honda'nın geliştirdiği bir başka yenilik ise fren yapıldığında ortaya çıkan ısıyı enerjiye dönüştüren bir sistem. Bu sayede fren yapıldığında daha önce ısı olarak harcanan enerji toplanıyor ve elektrik gücü olarak depolanıyor. Gaza basıldığında, depolanan bu enerji motora destek veriyor ve yakıt tüketimini azaltıyor, performansı artırıyor. Integrated Motor Assist (IMA) adı verilen sistem bu sayede bir litre yakıtla 30 kilometreden fazla yol yapılabilmesine imkan veriyor.