Akıllı harçlık dönemi

Güncelleme Tarihi:

Akıllı harçlık dönemi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2017 21:00

Dijitalleşmedeki iddiasını ilk olarak Silikon Vadisi’ne açtığı inovasyon merkeziyle duyuran İş Bankası, yönünü bu kez Doğu’ya kırdı.

Haberin Devamı

Çin’de inovasyon merkezi açmaya hazırlanan banka, bu merkezler sayesinde rekabette öne çıkacak yeni nesil ürünler geliştiriyor. İşte bunlar arasında

Akıllı harçlık dönemi

öne çıkanlardan biri de akıllı telefonlardan harçlık gönderilmesini sağlayan ‘yeni nesil kumbara’. Bluetooth ile akıllı telefonlara bağlanan kumbara, uygulama üzerinden tek dokunuşla harçlık verilmesini sağlıyor. İş Bankası’nın dijital devrime olan yaklaşımını bankanın genel müdür yardımcıları Hakan Aran ve Yalçın Sezen ile konuştuk. Bankanın dijital devrimi ise 6 temel örnek üzerinde yükseliyor. İşte, genel müdür yardımcılarının anlattığı örneklerle 6 temel konu... 

Haberin Devamı

YENİ MOBİL UYGULAMASI

Kullanıcıların günlük hayattaki ihtiyaçlarının da karşılamak için bir dijital bir ekosistem oluşturduklarını anlatan Yalçın Sezen, “Yalnızca bankacılık değil, bankacılık dışındaki işleri de yapabilmek gerekiyor. Buradan yola çıkarak Maksimum Mobil uygulamamızı kullanıcılara sunduk. Örneğin, sinemada hangi filmler olduğu görülebiliyor ve bilet satın alınabiliyor. Faturalar ödenebiliyor veya akaryakıt ödemesi yapılabiliyor. Tüm bankaların kart müşterileri de Maksimum Mobil’den faydalanabiliyor” dedi. Maksimum Mobil uygulamasında plastik kart beklemeye gerek kalmadığı ve kredi kartlarının anında telefon indirilebildiği Sezen’in aktardıkları arasında.

KARTSIZ BANKAMATİK DÖNEMİ

10 yıl sonrasını düşünerek bankamatikleri de yenilediklerini ifade eden Hakan Aran, “Plastik kartlar artık akıllı telefonlara girmeye başladı. Biz de bunu bankamatiklerin telefonlarla temassız olarak iletişime geçmesiyle destekledik. İşCepMatik adında yeni nesil bir bankamatik geliştirdik. Tüm bankamatiklerin içinde kablosuz iletişim teknolojisi ‘beacon’ var. Bu bankamatik nesnelerin interneti tarafında İşCep uygulamasıyla konuşur hale geldi. Hangi bankatiğin yanından geçildiği, hangi bankamatikten ne kadar çekildiğini takip ediyoruz. Kartsız para çekilen bankamatiklerimizin sayısı arttığında o cihazları yeni nesil ile değiştiriyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

AKILLI KUMBARA

İş Bankası’nın klasik kumbarasını akıllandırdıklarını belirten Yalçın Sezen, “Eskinin alışkanlıklarıyla yeni dijital trendleri birleştirdik. Yeni kumbaralarımıza bluetooth ile bağlanılarak tamamen dijital ortamda para gönderiliyor. Gönderilen para, kumbara sahibinin hesabına yatırılıyor. Tüm işlemler ise kumbara üzerindeki ekrandan görüntüleniyor. Arzu edenler klasik kumbarada olduğu gibi fiziksel para da atabiliyor. Fiziksel atılan paralar şubeye götürüldüğünde yine kumbara sahibinin hesabına yatırılıyor” dedi. Akıllı kumbara önünüzdeki aylarda kullanıcılara sunulacak.

MESAJLA PARA GÖNDERME

Müşterilerinin hangi dijital kanalları kullandıkları takip ettiklerini ve buna göre yeni hizmet geliştirdiklerini aktaran Hakan Aran, şunları söyledi: “Bu trendlerin başında iMessage var. Bu alanda çalışmalar yaparak, müşterilerimize iMessage ile para gönderme deneyimi sunuyoruz. Bu kadar kolaylıkla kullanılabilen başka bir para gönderme seçeneği yok.”

Haberin Devamı

ALTYAPIYI GİRİŞİMCİLERE AÇIYOR

Dijital dönemde bir bankanın her şeyi kendi kendine yapmasının mümkün olmadığını belirten Yalçın Sezen, Uygulama Programlama Arabirim’i (API) altyapısına geçmeye hazırlandıklarını söyledi. Sezen, “Üç örnek senaryoda API’ları dış dünya ile paylaşabilecek konuma geldik. Çok yakında kullanılabilir duruma gelecek. API’ın gerçek hayatta kullanımı olacak. Örneğin; bir emlak sitesinde kredi başvurusu ve ekspertiz anında yapılabilecek. Bu bizimle iş yapmak isteyen Fintechlerin işini oldukça kolaylaştıracak” dedi.

YAPAY ZEKÂ İLE HIZ KAZANDI

Müşterilerin kredi kartı harcamalarına yönelik itirazları sonucunda arka planda 300 saniyelik bir inceleme süresi olduğunu söyleyen Hakan Aran, “Şu anda İş Bankası’nda bu işlemi yapay zekâ yapmaya başladı. Bizim 300 saniyede yaptığımız işlem, 15 saniyede tamamlanıyor. Ve 1.5 ayda 15 bin 546 müşteri şikayetini cevapladı. 20 kat hızlanmış bir işlemden bahsediyoruz. Dijital devrimde en önemli konulardan biri sistemlerin insan gibi davranabiliyor olması. Dolayısıyla bu teknolojiye de yatırım yapıyoruz” diye konuştu.

BAKMADAN GEÇME!