Akıllı gözlükle kopyalama

Güncelleme Tarihi:

Akıllı gözlükle kopyalama
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2014 01:15

Uluslararası fuarlara ürün kopyalamak için katılan Çinliler, İstanbul Deri Fuarı’nda (İDF) bu kez akıllı gözlüklerle ortaya çıktı.Firmalar, tasarımlarının kopyalanmasına karşı fotoğraf çekimine izin vermeyince, Çinliler kameralı gözlük kullanmaya başladı. Birçok şirket, Çinli katılımcılarla tartışma yaşadı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE Deri Vakfı (TÜRDEV) öncülüğünde gerçekleştirilen 9’uncu İstanbul Deri Fuarı (İDF) 2014’e 35 ülkeden 368 firma katıldı. Uluslararası fuarlarda tasarım hırsızlığı yapan Çinliler ise İDF’te de şirketlerin korkulu rüyası oldu. Ürünlerinin kopyalanmasına karşı stantlarda fotoğraf çekimine izin vermeyen şirketler, Çinlilerden kaçamadı. Birçok şirket, fuara katılan Çinlilerin kameralı gözlükler kullandığını ve tasarımlarının çalındığını iddia etti. “Tasarım hırsızlığının önüne geçmek zor” diyen TÜRDEV Başkanı Ruken Mızraklı ise, “Yerli firmalar kalite ve fiyat ile öne çıkmalı” dedi.

Akıllı gözlükle kopyalama

SAÇ DÜZELTİR GİBİ

Haberin Devamı

Fuarda stant açan Derma Deri’nin patronu İbrahim Aydoğan, stantlarını gezen Çinlilerle yaşadıkları tartışmaları şöyle anlattı: “Dünyanın neresine gidersek gidelim, tasarım hırsızlarından kaçamıyoruz. Eskiden elinde fotoğraf makinaları ile gezelerdi. Bu fuarda kimse fotoğraf çektirmiyor. Bunu bilen Çinliler de son teknolojiyi kullanıyor. Kameralı gözlükleri takıp stantlarda dolaşıyorlar. Ürünler bakarken saçını düzeltiyor gibi yapıp o sırada fotoğraf çekiyorlar. İki gündür birçok Çinli ile tartışma yaşadık. Bunları birçok fuarda görüyoruz. Yabancılar bu konuda daha hassas. Ürünlerinin kopyalandığını düşündükleri zaman, katılımcıları fuar yetkililerine şikayet ediyorlar.”

ÇOK DİKKATLİ OLMALI

Türkiye’deki fuara katılan büyük alımlar yapan Çinlilerin de bulunduğunu anlatan Ruken Mızraklı, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Geçtiğimiz yıllardaki fuarlarda da aynı sorunlarla karşılaştık. Birçok yerli şirket bu yüzden büyük markaları kaçırdı. tasarım hırsızlığının önüne geçmek çok zor. Bununla yaşamayı öğrenmemiz lazım. Çin bizim için çok büyük ve hareketli bir pazar. Yerli firmaların tasarım hırsızlığına karşı kalite ve fiyatla öne çıkması gerekiyor. Çinlileri stantlardan uzak tutacağız diye büyük alımlar yapan markaları da kaçırmamak gerekiyor diye düşünüyorum.”

Haberin Devamı

PAZAR PAYI ARTACAK

Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu’da pazar paylarını arttırmak istediklerini anlatan Ruken Mızraklı, şöyle konuştu: “Çin, satın alma gücünün artmasıyla Türkiye için önemli bir pazar haline geliyor. Bu pazarlarda sektörümüzün moda-marka algısının altını çizen çalışmalar yapıyoruz. 2013 yılında ihracatımız yüzde 13.5 arttı, bu yıl Rusya ve Ukrayna arasında yaşanan kriz piyasaları etkiledi. Ancak yıl sonunda yine ihracatımızı arttırarak çıkacağımızı öngörüyoruz. Hedef ülkelerimiz olan Rusya, İtalya, Çin ve Japonya’nın yanına Amerika’yı da eklemek istiyoruz” dedi.

RUSYA ARTIK ÜRETİM İSTİYOR

BUGÜN sona erecek fuarda dün düzenlenen, “Dünyada lüks, perakende ve deri” konulu panelde Rusya pazarındaki gelişmeleri anlatan Snejnava Koroleva Yönetim Kurulu Başkanı Vugar İsaev, “Rusya’da kurallar değişiyor. Artık Rusya’da üretim yapan firmalar ve onların markalarının önü açılacak. Adım atmazsanız Rusya pazarında gücünüz her sene daha da azalacak” dedi. Hürriyet Ekonomi Müdür Yardımcısı Sadi Özdemir’in yönettiği panelde İtalyan gazeteciler Alan Prada ve Gianluca Vantaro da İtalya’nın deride markalaşma servüneni anlattı. Leyla Alaton ise sektörde daha çok kadın patron ve üst yönetici olması gerektiğini, bunun ‘tasarım ve marka’ gelişimini hızlandıracağını vurguladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!