Güncelleme Tarihi:
Akıllı cihazların öne çıktığı 4 milyar dolarlık iş hacmine sahip fuarda Türk teknoloji devleri yeni ürünleriyle dikkat çekti.
TEKNOLOJİ dünyasının son yıllarda en popüler ‘akıllı’ cihazları Berlin’de düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA) buluştu. Yaklaşık 4 milyar dolarlık iş hacmine sahip olan fuarda, Türk teknoloji şirketleri tanıttıkları ürünlerle dikkat çekerken, teknoloji devleri en gelişmiş akıllı cihazlarını tanıttı. Teknoloji aksesuarları ise fuarın dikkat çeken kategorileri arasındaydı.
HERKES AKILLANIYOR
IFA’da dikkat çeken kavramların başında ‘akıllı’ kavramı geliyor. Hemen hemen tüm tüketici elektroniği ürünleri akıllanarak kullanıcıların hayatına tüm hızıyla girmeye devam ediyor. Son teknolojiye sahip, akıllı televizyon ve akıllı telefonların yanı sıra akıllı saatler ve akıllı ev teknolojileri fuarda tanıtılan ürünler arasında yer aldı. Samsung’un uzun zamandan beri beklenen akıllı saat modeli Galaxy Gear, ilk kez görücüye çıktı. Bunun yanı sıra akıllı ev teknolojileri de IFA’ya damga vuran ürünler arasındaydı.
TV’DEN ÇAMAŞIR MAKİNESİ
Akıllı televizyon ile hemen hemen tüm tüketici elektroniği ürününü birbirine bağlayan üretici şirketler, kullanıcıların söz konusu cihazları daha verimli kullanmasını sağlamayı amaçlıyor. Örneğin, çamaşır makinesi, buzdolabı ve bulaşık makinesi evdeki Wi-Fi üzerinden akıllı televizyonlara bağlanıyor. Televizyon izleyen kişi çamaşırın bitip bitmediğin veya buzdolabı kapağının açılıp açılmadığını görebiliyor. Böylece kullanıcılar, tek bir cihazı kullanabiliyorken evdeki tüm cihazlara hakim olabiliyor.
TEK EKRANDA İKİ GÖRÜNTÜ
Teknoloji ürünlerinin aksesuarları IFA’da dikkat çeken ürünler arasında yer alıyordu. Geçen yıllara oranla daha fazla çeşidin yer aldığı IFA’da telefon aksesuarları, yeni nesil akıllı TV gözlükleri ve kablosuz kulalıklar dikkat çeken ürünler arasındaydı. Özellikle aynı ekrandan gözlüklerle iki farklı yayını izlemeye olanak sağlayan ‘multi-view’ teknolojisi televizyon izleme alışkanlıklarında yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Bu teknolojiyle aynı televizyon ekranı üzerinden iki farklı görünü izleyebilmek mümkün hale geliyor. Örneğin, takılan gözlüklerle bir kişi dizi veya film izlerken diğer kişi futbol maçı izleyebiliyor. Bu gözlüklerde bulunan kulaklıklar sesi izlenilen yayına göre ayarlıyor. Söz konusu özellik televizyon üreticilerine göre 3D veya normal yayınla kullanılabiliyor. Kanal, gözlük üzerinde bulunan düğme ile değiştirilebilirken, bu özelliğin oyun konsollarıyla kullanılabilmesi önemli bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.
‘Cep’te Vestel de akıllandı
CARİ açık konusunda sık sık gündeme gelen yerli akıllı telefon konusunda Vestel ilk adımını attı. Yaklaşık 1.5 yıldan beri çalışmalarını sürdüren Vestel, fuarda Manisa’daki fabrikada üretilen üç akıllı telefon modeli birden duyurdu. 4.3 inç, 4.7 inç ve 5 inç olmak üzere üç farklı ekran boyutu bulunan modeller, yurtiçi ve yurtdışı pazarları hedefliyor. Android 4.2 işletim sistemine sahip olan cihazlarda çift kamera, dört çekirdeğe kadar işlemci, 3G, Wi-Fi, 1 GB ram ve Bluetooth gibi özellikler bulunuyor. Cihazların beyaz ve siyah olmak üzere iki farklı renk seçeneği bulunuyor. Bunun yanı sıra akıllı telefonlar için uygulama mağazası Vstore ise kullanıcılara sunuluyor.
TEŞVİK ŞART
IFA’da yapılan toplantıda konuşan Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, akıllı telefonlarda yüzde 60 yerli üretimi hedeflediğini söyledi. Erdoğan, kasımda pilot üretimin tamamlanacağını ve 2014’ün ocak ayında satışa sunacaklarını ifade etti. Cari açığa katkı sağlayacağı için yerli üretime mutlaka teşvik gelmesini söyleyen Erdoğan, “Bütün segmenti kapsayan bir ürün gamında yer almak istiyoruz. Hem yurtdışı hem de yurtiçi pazarda yer alacağız. Yurtdışı için görüşmelerimiz başladı” şeklinde konuştu. Erdoğan, akıllı televizyon yapan Vestel mühendisleri için akıllı telefon geliştirmenin çok zor olmadığını söyledi. Yerel uygulamalarla fark yaratacaklarını söyleyen Erdoğan, Vstore uygulama mağazası için iş modellerinin hazır olduğunu ve Vestel mağazalarından alınan ön ödemeli kartlarla uygulama satın alınabileceğini belirtti.
‘Beyaz eşya’ şovu yaptı
ARÇELİK A.Ş. bünyesinde yer alan markalardan biri olan Grundig, IFA’da beyaz eşya ürünlerini görücüye çıkardı. Grundig markasının artık ‘premium’ sınıfta yer alan bir marka olarak konumlanacağını söyleyen Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Grundig markasının tüketici elektroniği ve kişisel bakım ürünleri konunu dikkate aldıklarını ve markanın artık beyaz eşyada da yer alacağını belirtti. Çakıroğlu, “Üst segmentte konumlandırdığımız Grundig beyaz eşya ürünlerimizi hali hazırda Almanya pazarında satışa sunduk” şeklinde konuştu. IFA’da düzenlenen basın toplantısında Arçelik A.Ş. hakkında bilgi paylaşan Çakıroğlu, “Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, LCD TV ve klima pazarlarında tartışmasız liderliğimizi sürdürüyoruz. Pazar çeşitlendirilmesi ve global yaygınlığımızın arttırılması hedefimize paralel olarak ciromuzun yüzde 60’ını uluslararası satışlardan elde ediyoruz. Avrupa pazarının en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz” diye konuştu. Beko markasının Avrupa’nın 3. büyük markası olduğunu söyleyen Çakıroğlu sözlerine şu şekilde devam etti: “En büyük pazarımız olan Avrupa’da markalı büyüme hedefimize uygun olarak Beko markamız 5 yıldır üst üste pazar payını en çok arttran marka konumundadır. Yılın ilk altı ayında yine aynı başarıyı sürdürdük. Geçen yılın aynı dönemine göre Beko Avrupa’da pazar payını arttıran en çok marka oldu. İngiltere ve Litvanya’da pazar liderliğini sürdürürken Polonya’da da lider marka konumuna yükseldik.” Çakıroğlu, Beko’nun Almanya’da güçlü büyümesini sürdürdüğünü ve pazar payını 2011 ile 2012 arasında yüzde 45 yükselttiğini söyledi.
20 inçlik tablet
PANASONIC, dünyanın 4K çözünürlük sunan 20 inç ekranlı tablet bilgisayar modeli olan Toughpad 4K UT-MB5’i tanıttı. 3840 x 2560 piksel sayısı sayesinde 4K teknolojisini sunan yeni Toughpad 4KUT-MB5 kurumlara özel bir cihaz olarak öne çıkıyor. Başta mühendisler, mimarlar ve tasarımcılar olmak üzere teknik işlere odaklı profesyonellerin 3D modelleme ve CAD uygulamalarına yönelik, ideal bir performans modeli bulunan Panasonic’in yeni tablet modelinde ‘Panasonic Elektronik Dokunmatik Kalem’ bulunuyor. Bunun yanı sıra Panasonic, HDMI 2.0 tabanlı 4K Ultra HD TV’si Smart VIERA modelini, 90 derece eğilebilen dijital tek lensli aynasız fotoğraf makinesini ve uzun çalma süresi sunan kablosuz taşınabilir Bluetooth hoparlörleri modellerini tanıttı.
Çekilen video canlı olarak Facebook’ta
SONY, Berlin’de düzenlenen IFA öncesinde Xperia serisinin yeni modelini tanıttı. Xperia Z1 adındaki modeli kullanıcıların beğenisine sunan şirket, özellikle cihazın kamera özellikleriyle dikkat çekti. Xperia Z1, 5 inç boyutundaki Full HD ekranıyla 20.7 MegaPiksel çözünürlüğünde görüntü kalitesi sunuyor. 27 mm geniş açı ve parlak F2.0 diyafram ile geliştirilen Xperia Z1, geniş 1/2.3 tipi CMOS görüntü sensörüne sahip. Kamera özelliklerini uygulamalarla destekleyen Sony, ‘Social Live’, ‘Info-Eye’, ‘TimeShift’ ve ‘Augmented Reality Effect’ adlı uygulamaları yeni cihaz ile kullanıma sundu. Özellikle ‘Social-Live’ uygulaması ile telefondan çekilen tüm videolar Facebook’ta canlı olarak paylaşılıyor. Xperia Z1, diğer Sony akıllı telefonlarında olduğuı gibi suya ve toza dayanıklılığı ile dikkat çekiyor. 2.2 GHz’lik işlemci bulunduran cihazda, Adreno 330 grafik işlemcisi, 2GB RAM ve 16GB dâhili hafıza gibi özellikler bulunuyor. Bunun yanı sıra cihaz, NFC hoparlörü ve NFC özelliğini destekleyen Sony Bravia TV’ler gibi birçok cihaz üzerinden anlık paylaşma imkanı sağlıyor.
360 derece dönüyor
LENOVO, katlanabilir ve 360 derece döndürülebilir ürünü olan Lenovo Yoga’nın yeni versiyonları olan Lenovo Yoga Pro 2 ve ThinkPad Yoga’nın yanı sıra çift kullanım imkanı sunan Flex’i tanıttı. Çift modlu kullanıcı deneyimi sunan Lenovo Flex, 300 derece çevrilerek, esnek bir kullanım sunuyor. 14.1, 15.6 ve 19.5 inç ekran genişliği seçenekleriyle fuarda sergilenen cihazı ses komutlarıyla kullanmak mümkün.