Akcan: Sigorta parası batan bankaya gidecekti

Güncelleme Tarihi:

Akcan: Sigorta parası batan bankaya gidecekti
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 16, 2003 00:00

Bolu Tüneli yüzünden bir süre önce Bayındır Holding'in patronu Kamuran Çörtük'ün ağır eleÅŸtiriler yönelttiÄŸi Bayındırlık eski Bakanı Abdülkadir Akcan, ‘‘Biz engellemesek, para, batan bankalardan Kentbank'a yatırılacak, tünel için kullanılamayacaktı’’ dedi.BAYINDIRLIK eski Bakanı Abdülkadir Akcan, Astaldi ile Bayındır arasındaki sorunlar yüzünden sık sık gündeme gelen Bolu Dağı Tüneli Projesi'nde sigorta parasına BDDK'nın (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) el koymasını engellediklerini söyledi. Bayındır Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Kamuran Çörtük'ün eleÅŸtirilerine de cevap veren Akcan, Tünel'in depremde gördüğü hasar nedeniyle alınması kararlaÅŸtırılan 105 milyon dolarla ilgili olarak ‘‘Paranın bakan bir bankaya gitmesine engel olduk’’ diye konuÅŸtu. Göreve geldikten bir ay sonra gazetecilerin sorusu üzerine Bolu Dağı Tüneli'nin durumundan haberdar olduÄŸunu açıklayan Akcan, şöyle konuÅŸtu:‘‘Kimse bana birÅŸey söylememiÅŸti, hemen brifing aldım. Ben Ekim sonuna doÄŸru brifing aldım. Farkettim ki sonraki 10 ya da 11 Kasım'a kadar sigorta anlaÅŸması yapılmazsa, mahkemeye gitmek gerekecek. Mahkeme harcı da 11.5 trilyon tutuyor. Sürenin dolmasına yaklaşık 15 gün kalmıştı ki, Astaldi ve Karayolları, sigorta ÅŸirketi Generalli ile pazarlığa oturdu. Bayındır çağırılmadı, çünkü muhatap, ortak deÄŸil. Çetin pazarlıklar sonucunda 105 milyon dolar üzerinde anlaşıldı. 35 milyon dolar, tüneldeki hasarın onarımı için yükleniciye verilecekti. 70 milyon dalar da idare tarfından hasar dışında tünelin yapımında hakediÅŸ oldukca ödenecekti.’’Paranın sigorta ÅŸirketi Generalli'nin Londra'daki merkezinden Türkiye'deki temsilcisi Kentbank'a transferinin söz konusu olduÄŸunu söyleyen Akcan, ‘‘Biz engellemesek para Kentbank'a yakacaktı’’ dedi. Kentbank'ın Fon'a alınan bankalardan olduÄŸuna dikkat çeken Akcan, ‘‘Nereden hangi amaçla gelirse gelsin bunların hesabına BDDK el koyacaktı. Yani para Bolu Tüneli için harcanamayacaktı’’ diye konuÅŸtu. 99.5 MÄ°LYON DOLARBu arada Bayındır Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Kamuran Çörtük'ün ‘‘paranın yarısı benim’’ diyerek Londra'da açtığı davanın reddedildiÄŸini söyleyen Akcan, ‘‘Yargı sürecini baÅŸlatan o’’ dedi. Akcan, bunun üzerine Generalli'deki hesabın ihtiyati tedbir kararı ile bloke edilmesini talep ettiklerini belirtti.Bu paranın ÅŸimdi 99.5 milyon dolar olarak Ziraat Bankası'nda durduÄŸunu belirten Akcan, 5.5 milyon dolarlık eksilmeyi ise şöyle açıkladı:‘‘Astaldi-Bayındır ortaklığı döneminde sigorta primleri ödenmediÄŸi için ÅŸirket, primleri kesip parayı gönderdi. Ödenmeyen primin karşılığı 5.3 milyon dolar kesildi ve yaklaşık 99.7 milyon dolar geldi Türkiye'ye.’’ Bayındır aslında kollanmış olduSorunun Astaldi ile Bayındır ortaklığının bitmesine raÄŸmen zeyilname düzenlenerek bu durum teyit edilmediÄŸi için yaÅŸandığını kaydeden Abdülkadir Akcan, zeyilnamenin neden zamanında imzalandığı konusunda ise ‘‘Onu dönemin Karayolları Genel Müdürü Dinçer YiÄŸit'e soracaksınız. Benim talimat verme yetkim yok yasaya göre. Zeyilnameyi daha sonra benim göreve getirdiÄŸim genel müdür düzenledi’’ diye konuÅŸtu. Bu arada tasfiye sürecinin Karoyolları'nı ilgilendirmemesi halde zeyilname için bu sürecin tamamlanmasının beklendiÄŸni söyleyen Akcan, ‘‘Aslında beklemeye hiç gerek yoktu. Biz Bayındır'ı maÄŸdur etmedik. Tersine zeyilname geciktiÄŸi için kollanmış bile oldu’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!