Güncelleme Tarihi:
Akbank Ödeme Sistemlerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, Akbank’ın 2012 ilk çeyrek dönemi itibariyle kredi kartı alacak bakiyesi ile bankacılık sektöründe birinci sıraya yükseldiğini açıkladı. Sindel, Akbank’ın yüzde 18.5’lik pazar payı ile bu kategoride liderliğe ulaştığını ve bu performansı geçici bir durum olarak görmeyip, diğer çeyreklerde de sürdürerek kalıcı hale getirmeyi amaçladıklarını söyledi. Sindel, ticari kredi kartlarının Türkiye’de henüz yeterli büyüklüğe ulaşmadığını, Akbank olarak kayıtlı ekonomiye geçiş açısından büyük önem taşıyan ticari kredi kartı uygulamasının yaygınlaştırılması için çalışacaklarını ve ticari kart alanının Akbank’ın büyümeyi hedeflediği bir kategori olduğunu kaydetti.
“BU BAŞARIYI İÇİMİZDE SAKLAMAKTANSA KAMUOYU İLE PAYLAŞMAK İSTEDİK”
Akbank'ın kredi kartları pazarındaki yeniliklerine ve uygulamalarına ilişkin olarak ekonomi basınıyla bir sohbet toplantısı düzenleyen Mehmet Sindel, Akbank’ın Türkiye bankacılık sisteminde her alanda kalıcı liderlik hedefiyle hareket ettiğini belirterek “Akbank tüm alanlarda olduğu gibi kredi kartları alanında da büyümeye devam ediyor. Bu alanda da kalıcı liderliği hedefliyoruz. Geçen yıl bu dönemde Akbank kredi kartları alacak bakiyesi sıralamasında üçüncü sırada idi. Akbank, 2012’nin ilk çeyreğinde bireysel kredi kartı kredilerinde, yılbaşına göre 89 baz puan büyüme ile pazar payını yüzde 18.5 düzeyine yükselterek kredi kartı kredilerinde lider oldu. Bu büyük başarıyı kendi içimizde tutmaktansa kamuoyumuzla paylaşmak istedik. Kredi kartları alanında yatırımlarımıza ve büyümemize devam ederek liderliğimizi kalıcı hale getirmek ve kredi kartlarının her alanında birinci olmak istiyoruz” dedi.
“CİRODAKİ BÜYÜME BİR ARAÇTIR”
Mehmet Sindel, kredi kartı alacak bakiyesinin bankanın toplam bilanço büyümesini olumlu anlamda etkilediğini vurgulayarak, bunun ödeme sistemleri endüstrisinin en önemli performans göstergelerinden biri sayıldığına ve lider olmanın önemine dikkat çekerek “Tüm dünyada kredi kartı performansı açısından cirodan ziyade alacak bakiyesi temel alınır. Ciro, kredi kartı bakiyesi oluşturmada bir araçtır. Bilançoda görünen kalem de ciro değil, kredi kartı alacak bakiyesidir. Kredi kartı kredilerinin karlılığı ve portföy verimliliğini doğrudan etkileyen bir kalem olması nedeniyle, bu alanda elde edilen pazar liderliği portföy verimliliğinin en önemli göstergelerinden biridir” diye konuştu. Sindel, kredi kartı alacak bakiyesinin büyümesini sağlayan en önemli faktörün yine toplam cirodaki büyüme olduğunu belirterek “Ciroda büyüme sağlayamazsanız doğal olarak kredi kartı alacak bakiyeniz de büyüyemez. Akbank, bu anlamda ciroda pazardaki en hızlı büyümeyi gerçekleştirdi. Akbank'ın kredi kartları ciro pazar payı ilk çeyrekte, yüzde 1.1 artışla yüzde 16’ya yükselerek pazardaki en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi” dedi.
“BİREYSEL KREDİLERDE FRENE BASMA GEREĞİ GÖRMÜYORUZ”
Akbank’ın kredi kartı alacak bakiyesinde lider olurken, sorunlu kredi oranlarını da düşük düzeyde tutmayı başardığını söyleyen Sindel “Geçen yıl sektörde bireysel kredilerde ve kredi kartlarında sorunlu kredi oranı yüzde 7.5 iken bu yıl ilk çeyrekte bu oran yüzde 6 düzeyinde bulunuyor. Akbank’ta ise başarılı risk yönetimi sayesinde sorunlu kredi oranı yüzde 4.5’dan yüzde 3’e düştü. Bireysel krediler ve kredi kartları cephesinde bir sorun görmüyoruz. Bu nedenle frene basmayı gerektiren bir durum yok. Ancak bu büyümenin kontrolsüz olacağı anlamına da gelmez. Biz Akbank olarak iyi bir risk yönetimi ile her zaman sağlıklı büyümeyi hedefliyoruz” dedi.
“KART BAŞINA DÜŞEN HARCAMA SEKTÖRDE 570, AKBANK’TA 800 TL”
Konuşmasında “hedefimiz, müşterilerimizin cebinden en çok çıkardıkları kredi kartı olmayı sağlamaktır” diyen Mehmet Sindel, Akbank’ın bireysel alanda müşteri sayısının 5 milyondan 5.5 milyona çıktığını söyledi. Kart başına düşen harcama miktarının sektörde 570 TL iken bu rakamın Akbank’ta 800 TL olduğunu ve Akbank’ta aktivasyon oranının oldukça yüksek olduğunu belirten Sindel “Akbank’ta kredi kartlarında iki amiral gemimiz var. Biri taksitli alışverişin başarılı sembolü Axess, diğeri de uçuş programı olan Wings kredi kartı. Pazar payımızın artışında özellikle Wings’in önemli bir payı oldu. Diğer avantajların yanı sıra, 100 bin TL üzeri mevduatı olan müşterilerimize getirdiğimiz yüzde 25 ekstra mil uygulaması oldukça iyi sonuçlar verdi ve bu alanda yüzde 20 daha pazar payı aldık” dedi.
“TÜRKİYE’DE KART SAHİBİ OLMAK ÇOK CAZİP”
Akbank'ın kredi kartlarındaki bu büyümeyi 2 başarılı markası ile gerçekleştirdiğine işaret eden Sindel, Axess ile daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflerken, Wings’in seyahat etmeyi seven daha özel bir kitlenin ana kartı olmayı başardığını ,kart satışlarının geçen yıla göre yüzde 30 arttığına işaret ederek, “Bu büyümede Akbank’ın 1000’e yakın şube ağının ve geniş müşteri tabanının etkisi büyüktür. Biz bütün bu ürünleri müşteri kazanmak ve müşterilerimizin de en yoğun çalıştığı banka olmak için geliştiriyoruz. Amaç sadece kredi kartı adetini yükseltmek değil, kredi kartlarının aktif kullanımını sağlamaktır. Kredi kartı sahibi olmak Türkiye’de artık çok cazip hale geldi. Kredi kartı faizleri de dünyada en avantajlı durumda” dedi.
“YENİ ÜRÜN VE ALT MARKALARIMIZ OLACAK”
Kredi kartlarındaki büyümeyi hızlandıran en önemli faktörün kart başına düşen yüzde 30 ciro büyümesi olduğunu hatırlatan Sindel şunları söyledi:
“Yapılan kampanyaların da etkisi ile işlem başına düşen ciro miktarı da yine geçen sene aynı döneme göre yüzde 20 büyüdü. Yine bu dönemde Türkiye’nin önde gelen markalarıyla sürdürdüğümüz stratejik işbirlikleri sayesinde yeni müşteri edinimi ve ciro artışı sağlandı. Boyner, CarrefourSA, Ikea ve Teknosa ile devam eden başarılı ortaklıklar portföy verimliliği ve karlılık içinde sürdürülebilir büyümeyi beraberinde getirdi. Ana markalarımız altında yeni ürünler yeni kartlar çıkarmaya devam edeceğiz.”