Akaryakıtta kayıtdışına dikkat çekti, elektrikli otoya şarj sinyali verdi

Güncelleme Tarihi:

Akaryakıtta kayıtdışına dikkat çekti, elektrikli otoya şarj sinyali verdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2010 00:00

Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Vergiler yükseldikçe akaryakıtta kayıtdışının cazibesi artıyor. Ekonomi büyüyor, kayıtlı akaryakıtta büyüme yok. Bu normal değil” dedi. Ağca, elektrikli araçların şarj işine de girebileceklerini bildirdi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de akaryakıt sektörünün son iki yıldır büyümediğini belirten Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Kayıtdışı akaryakıt pazarında ise ciddi bir büyüme söz konusu. Ülke ekonomisi büyürken akaryakıt piyasasında büyüme olmaması normal bir gidişat değil. Vergi arttıkça kayıt dışının cazibesi artıyor, aradaki fark büyüyor. Kayıtdışı akaryakıt, piyasada yıllık 2 milyar dolarlık kayba neden oluyor” dedi. Türkiye’de benzin, motorin ve kırsal yakıtla birlikte yılda 18 milyon metreküp akaryakıt satıldığını vurgulayan Ağca, “Bunların yaklaşık yüzde 80’ini motorin oluşturuyor. Benzin tüketimi giderek düşüyor. Türk akaryakıt pazarı yaklaşık 40 milyar dolar büyüklüğünde. Ancak Türkiye’deki pazarın büyüklüğü tamamen kura ve petrol fiyatlarına bağlı” diye konuştu.
En pahalısı Türkiye
Dünyanın en pahalı akaryakıtının Türkiye’de satıldığını anımsatan Ağca, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu vergi yapısıyla, yakıt fiyatlarının düşmesi pek mümkün değil. Öte yandan, kaynak bakımından ülkemiz zengin değil ve bu nedenle yurtdışına bağımlıyız. Devlet de haklı olarak böyle bir vergi gelirinden vazgeçemiyor. Kurlar ve petrol alım fiyatları, akaryakıt fiyatlarının sabit durmasını sağlıyor.”
10 numara yağ denetlenmeli
Kayıtdışı akaryakıtın, denizyolu ve sınır ülkelerden karayolu ile Türkiye’ye giriş yaptığını anlatan Ağca, şöyle konuştu: “Bunun dışında kayıtlı olup akaryakıt olmayan bir bölüm de bulunuyor. Daha çok Anadolu’da kullanılan 10 numara yağ, kırsal motorinde de küçülmeye neden oluyor. Bunun önüne geçilebilmesi için tüketim noktasında denetimlerin yapılması gerekiyor. Çünkü bunun araçlarda kullanılması yasal değil. Bu, sektörün bir sıkıntısı. Bunun önüne geçilebilmesinin diğer bir yolu da madeni yağ vergisinin, akaryakıta eşit seviyeye çekilmesi. Ancak bu da madeni yağ fiyatlarında bir artışa sebep verebilir.”
Elektrik işine de gireriz
Akaryakıta alternatif konusunda elektrikli otoları en yakın aday göründüğünü anlatan Cüneyt Ağca, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ancak teknoloji, bu araçların kısa sürede şarj olması ve uzun menzillere ulaşılması için henüz hazır değil. Bugün hidrojen dediğimiz yakıt da petrol kaynaklı. Bu da gösteriyorki maliyetleri azaltmak için halen kat edilmesi gereken uzun bir yol var. Grup şirketleri olarak Ar-Ge çalışmaları yapıyoruz. Otomotivde trend nereye gidiyor bunları takip ediyoruz. Bu elektrik ya da hidrojen olursa onu da satarız.”

Haberin Devamı

Futbol takımına özendi logosuna yıldız ekledi

Haberin Devamı

SOSYAL sorumluluk projeleri ile farklılaştıklarını dile getiren Cüneyt Ağca, “Pahalı bir şey satıyoruz. Müşteri dokunamıyor, göremiyor. Onları mutlu etmek zorundayız. Türk şirketiyiz ve Türkiye’de kazandığımız parayı ülkemize, sosyal sorumluluk projeleriyle yatırıyoruz. Müşteri memnuniyetinde lider olduğumuz için futbol takımlarına özenerek logomuza bir yıldız ekledik” dedi.

Depo kiralama işini Singapur’a yayabiliriz

MARMARA Bölgesi’ndeki petrol depolarının, pek çok büyük petrol şirketi tarafından kiralandığını anlatan Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, şunları söyledi: “700 bin metreküpü Marmara’da olmak üzere toplam 1.1 milyon metreküp depomuz var. Kullanmadığımız kısmı yabancı şirketlere kiralıyoruz. Karadeniz’den gelen küçük gemiler, yakıtlarını stokladıktan sonra büyük gemilere aktarıyor. Bazı şirketler fiyat artışlarını öngörüp buradaki yakıtları tuttuktan sonra satarak kâr elde ediyor. Sadece bu iş için depo kiralayan şirketler var. Biz kiralama işinden yılda 30 milyon dolar gelir elde ediyoruz. Singapur’da büyük bir kısmı depolamaya ayrılmış adalar var. Biz de uygun bir alan bulabilirsek değerlendirmeyi düşünüyoruz. Singapur, özellikle gemilere yakıt satışı yapılması konusunda dünyanın en büyük pazarı. O bölgede fueloil az ancak dizel fazla. Biz de dizel alıp fueloil vererek uluslar arası ticaret yapabiliriz.”

Haberin Devamı

Cirosu 9 milyar lirayı aşacak

CÜNEYT Ağca, “2009 yılında Opet olarak pazardan yüzde 16.7 pay aldık. 2010 yılında bu oranı yüzde 17.2’ye ulaştırmayı hedefliyoruz. 2011 yılındaki hedefimiz ise pazardan yüzde 18’lik pay almak. 2009’u 7.3 milyar TL ciro ile kapattık. Bu yıl 9 milyar TL’nin üstüne çıkacağız ancak bu artış tamamen petrol fiyatları ve kurdan kaynaklanıyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!