Güncelleme Tarihi:
Air France, satın aldığı Hollanda merkezli KLM Havayolları ile birlikte uçak tercihinde hem Avrupalı Airbus, hem de Amerikalı Boeing arasında dengeli paylaştırması dikkat çekti. Halen iki havayolunun filosunda 191 Airbus ve 189 Boeing uçağı bulunuyor. Haziran ayında yapılan Paris Havacılık Fuarı sırasında bu anlaşma gündeme gelmiş, Air France yetkilileri politik en ekonomik ve ihtiyaçları olan modelleri seçeceklerini açıklamıştı.
Teslimatlar 2016’da
Bu siparişin 43’ü Airbus A350-900, 30’u da Boeing 787-9 serisi olacak. Ayrıca Air France ve KLM aynı tip uçaklardan 37 adet de opsiyon yani kesin siparişe çevrilebilir uçak satış anlaşması imzaladı. Uçakların liste satış fiyatları A350-900 için 189, 787-9’un ise 178 milyon dolardan başlıyor. Anlaşmaya göre yeni uçaklardan 787-9 serisi ilk olarak 2016’dan itibaren KLM’de kullanılmaya başlanacak. Bunu 2018’den itibaren A350-8’ler izleyecek. Yeni nesil uçakların yüzde 15 daha az yakıt harcadıklarına dikkat çeken Air France/KLM yetkilileri, A350 ve 787 ile uzun menzilde rekabeti artıracaklarını söyledi. İki şirket önümüzdeki yıllarda filolarındaki MD11, Boeing 777-200 ve Airbus A340’ları yeni uçaklarla değiştirecek. Boeing 787, 25 Eylül’de Seattle’da yapılacak törenle ilk müşteri olan Japon ANA Havayolları’na teslim edilecek. Amerikalı imalatçı, gövdesi tamamen plastik bazlı kompozit malzemeden imal edilen ilk yolcu uçağı olan 787 projesinde yaklaşık 3,5 yıl gecikmişti. Yolcu kapasitesi 210 ila 290 arasında değişen 787’nin menzili 14 bin 800 ila 15 bin 725 kilometre arasında değişiyor.
Airbus, 787’ye rakip olarak geliştirdiği çift motorlu A350 serisi için imalat çalışmalarına başladı. İlk uçuşun 2012 sonunda gerçekleşmesi planlanıyor. Yolcu kapasitesi 270 ila 350 arasında değişen uçağın menzili ise 15 bin 725 kilometre.