Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2003 00:00
Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) Genel Sekreteri Mustafa Kemal Akgül, Türkiye'deki aile ÅŸirketlerinin yaklaşık yüzde 50'sinin, ikinci nesilden itibaren yok olduÄŸunu söyledi.Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ve MPM tarafından birincisi düzenlenen ''Aile Ä°ÅŸletmeleri'' Sempozyumu'nun açılışında konuÅŸan Akgül, aile iÅŸletmelerinin yaÅŸayabilmek için kurumsallaÅŸmak zorunda olduÄŸunu söyledi. Bu tip iÅŸletmelerin ''çoklu baÄŸlantılardan oluÅŸması'' nedeniyle ''sevgiden kavgaya kadar'' çok deÄŸiÅŸik olguları ortaya çıkardığını kaydeden Akgül, ÅŸirketlerin ABD'de yüzde 80, Kanada'da yüzde 70, Ä°talya ve Türkiye'de ise yüzde 95'inin ''aile iÅŸletmesi'' olduÄŸuna dikkat çekti. AÄ°LE ŞİRKETLERÄ°NDE SORUNLARAile ÅŸirketlerinde ''ben'' duygusu nedeniyle büyük sorunlar yaÅŸanabildiÄŸine dikkat çeken Akgül, ÅŸunları söyledi: ''Ben duygusu nedeniyle Türkiye'deki aile ÅŸirketlerinin yüzde 50'si ikinci nesilden itibaren yok oluyor. Ä°stanbul Sanayi Odası'nın araÅŸtırmasına göre, aile ÅŸirketlerinin sonunu yüzde 43 oranında kardeÅŸkavgaları getiriyor. KardeÅŸ kavgalarıyla iÅŸletmeleri öldürmemek için, mevcut yöneticinin bir sonraki yönetici adayını en az 5 yıl önceden seçip yetiÅŸtirmesi gerekiyor. Aile ÅŸirketlerinin profesyonel yöneticiye devredilmesi zorunlu deÄŸil ama kurumsallaÅŸması ÅŸarttır.'' Akgül, yabancı sermayenin de yatırım kararı alırken ülkenin ekonomik durumundan sonra ortağının kurumsallaÅŸma durumuna baktığına dikkat çekerek, ÅŸirketlerin sadece yaÅŸama deÄŸil büyümesi için de kurumsallaÅŸmanın ÅŸart olduÄŸunu belirtti. Â
button