“Aganigi naganigi” doping etkisi yaptı

Güncelleme Tarihi:

“Aganigi naganigi” doping etkisi yaptı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2006 11:35

Fındık Tanıtım Grubu (FTG) tarafından hazırlanan "Aganigi Naganigi” adlı fındık reklamı, iç piyasada tüketimi yüzde 50 artırdı. Fındığın tanıtımı için başlatılan 3 milyon dolarlık kampanya ile tüketimin en kişi başına 3 kiloya çıkartılması amaçlanıyor.

Trabzon Ticaret Borsası (TTB) Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Arslantürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, reklam sonrası özellikle çerez tüketiminde önemli artış sağlandığını vurgularken, “Türkiye'de fındık tüketimi istenilen noktada değil, en az 2-3 katına çıkarılması lazım” dedi.

Fındıkla ilgili FTG tarafından daha önce de benzer bir reklam hazırlandığını hatırlatan Arslantürk, daha sonra reklamlara uzunca bir ara verildiğını, ihracatçılar, üreticiler tarafından baskı gelince yeni reklam hazırlandığını bildirdi.
Fındığın tanıtımı için FTG tarafından 2.5-3 milyon dolarlık kampanya başlatıldığını anlatan Arslantürk, şunları söyledi:
“Reklam, verdiği mesaj ve formatı ile çok eleştirildi. Ama bir gerçek vardır reklam konuşuluyorsa, başarılı olmuşsunuzdur demektir. Bizce amacına ulaştı. İç piyasada çalışan firmalardan aldığımız bilgilere göre, reklam birinci derece amacına ulaşmış durumda. Ama bunun başka reklamlarla yenilenmesi lazım. Reklam sonrası özellikle çerez tüketiminde önemli artışlar oldu. İç piyasada neredeyse yüzde 50 civarında artışa yaşandı.”

FINDIK TÜKETİMİ ARTTIRILMALI

Türkiye'de fındık tüketiminin istenilen noktada olmadığını vurgulayan Arslantürk, kişi başına yılda bir kiloya yakın fındık tüketildiğini, bunu 2-3 katına çıkarmak gerektiğini bildirdi. Arslantürk, “çünkü üretim her geçen gün artıyor. Bunu paralel yurtiçi pazarındaki tüketiminin bir şekilde arttırılması gerekiyor” dedi.

FINDIĞIN TARİHÇESİ

Edinilen bilgiye göre, tarihi belgelerde günümüzden 2 bin 300 yıl önce Türkiye'nin kuzeyinde Karadeniz kıyılarında fındık üretilirken, fındığın son 6 yüzyıldan beri Türkiye'den diğer ülkelere ihraç edildiği biliniyor.
Dünyanın fındık üretimi için gerekli uygun hava koşullarına sahip bir kaç ülkesinden biri olan Türkiye, toplam dünya üretiminin yüzde 75'ini, ihracatının ise yüzde 70-75'ini gerçekleştiriyor.

FTG'nin hazırladığı “Aganigi Naganigi” adlı reklam ile birlikte son günlerde özellikle gündemde yerini alan fındık, Türkiye'nin Karadeniz sahillerinde yoğun bir şekilde yer alan fındık bahçeleri, sahilden içeriye doğru en fazla 30 kilometreyi geçmeyen alanda, Batı Karadeniz'de Zonguldak'tan başlayarak doğuya doğru tüm Karadeniz boyunca deniz ve dağlar arasında yeşil bir kuşak gibi hemen hemen Gürcistan sınırına kadar uzanıyor.

Türkiye'de 550-600 bin hektar alan üzerinde üretimi yapılan fındık ile dolaylı ve dolaysız olarak 4 milyon insan ilgilenmekte olup, bu durum fındığın sosyo-ekonomik önemini artırıyor. Türkiye de dünyadaki diğer fındık üreten ülkeler arasında, üstün kalitesi nedeniyle seçkin bir yere sahip, üretim ve ihracatta liderliğini sürdürüyor.

Türkiye ve dünyada çerez olarak da tüketilen fındığın yüzde 90'a yakın kısmı kavrulmuş, beyazlatılmış, kıyılmış, dilinmiş, un ve püre halinde çikolata, bisküvi, şekerleme sanayiinde, tatlı, pasta ve dondurma yapımı ile yemek ve salatalarda yardımcı madde olarak kullanılıyor.

Yaklaşık beş bin yıldır bilinen fındık, meyvesinden odununa kadar birçok yerde insanlığa büyük yararlar sağlıyor. Fındık kabuğu ise özellikle fındık üretilen bölgelerde, çok değerli ve yüksek kalorili bir yakacak olarak kullanılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!