Güncelleme Tarihi:
Beyaz eşyada Arçelik'ten sonra Türkiye'de en çok bilinen marka olan AEG, bir yıllık suskunluktan sonra yeniden tüketicinin karşısına çıkıyor. Bir yıldır yoğun bir şekilde yeni bayi ağı oluşturma çalışmaları yapan şirket, bu çalışmalarını tamamladı. AEG, Türkiye genelinde oluşturduğu 950 bayi ve 200 servis ile yeni ürünlerini, 1998 yılının ilk ayında Türk tüketicisiyle buluşturacak.
Uzun yıllar PEG-Profilo bünyesinde faaliyet gösteren AEG, üretildiği bu tesislerin Bosh-Siemens ortaklığı tarafından alınmasından sonra, tüm satış ve servis teşkilatını da kaybetmişti. İsviçre kökenli Electrolux şemsiyesi altında bulunan AEG, bu gelişmeden sonra Türkiye'deki yapılanmasını sıfırdan oluşturma kararı almıştı.
Yeni yapılanma çerçevesindeki ilk adımı, oluşturulan organizasyonda yer alan bayilerini Antalya'da toplayarak atan AEG'nin 1998 yılı hedefi, pazardan yüzde 10 pay almak.
Antalya'daki toplantıya, Electrolux Güney Avrupa Bölge Müdürü ve Electrolux Türkiye AŞ. Yönetim Kurulu Üyesi Segio Pusca da katıldı. Pusca, Türkiye pazarına büyük önem verdiklerini ve Electrolux olarak kendileri için öncelikli olan markanın AEG olduğunu vurguladı. Electrolux Grubu'nun Türkiye'de Frigidaire, Wheite Westinghaus, Celvinator gibi beyaz eşya markaları da bulunuyor.
Pusca, Türkiye'de yatırımı düşünüp düşünmediklerine ilişkin soruları, ‘‘Bu konuda fizibilite çalışması yapıyoruz. Olumlu bir sonuç alırsak Türkiye'ye yatırım yapacağız’’ şeklinde yanıtladı.
Electrolux Grubu Türkiye Genel Direktörü Henrik Lundber, Türkiye'deki AEG markasının bilinirlik avantajını iyi kullanacaklarını ve AEG'yi tekrar eski gücüne kavuşturacaklarını söyledi. AEG Genel Müdürü Nazım Çınar, bayilere hitaben yaptığı konuşmada, pazarda önemli bir oyuncu olmak üzere yola çıktıklarının altını çizdi. Çınar, bu amaçla Türkiye'ye tamamı ödenmiş 2.5 trilyon liralık yabancı sermayenin getirildiğini açıkladı.