OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 12, 2002 00:00
Boyner Holding, Türkiye'nin en büyük alışveriş kartı olan Advantage'ı bünyesinde bulunduran Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri'nin tamamını, HSBC'ye satmak üzere prensip anlaşmasına vardığını açıkladı. Boyner Holding, 1.5 milyon müşterisi ile Türkiye'nin en büyük alışveriş kartı sistemi olan Advantage'ın tamamını, HSBC'ye satmak üzere prensip anlaşmasına vardığını açıkladı. HSBC tarafından dün yapılan açıklamada Advantage Card'ın sahibi olan Benkar Tüketici Finansmanı ve Kart Hizmetleri A.Ş.'nin tamamını satın almak üzere Boyner Holding ile ön anlaşma imzalandığı duyuruldu. HSBC'nin açıklamasında, satın alma operasyonu paralelinde diğer bir ticari anlaşma daha imzalanacağını ve Boyner Grubu'nun, Advantage Card operasyonununda HSBC'ye hizmet vermeye devam edeceği de yer aldı.Boyner Grubu, Advantage'ın satışı için ilk önce Akbank ile masaya oturmuştu. Benkar'ın yüzde 65 hissesinin Akbank'a satışı konusunda anlaşmaya varılmış, ancak yönetimdeki temsil oranı konusunda çıkan anlaşmazlık sonucu, bu ortaklık tatsız bir şekilde son bulmuştu. Boyner Holding, daha sonra Finansbank'ın sahibi Hüsnü Özyeğin ile görüşmelere başlamıştı. Advantage Card'ın yüzde 65'ini Akbank'a satmak için imzalanan ön anlaşmanın bozulmasıyla birlikte Özyeğin ile görüşmelere başlayan Borner Holding, Hüsnü Özyeğin'e ait Fiba Holding bünyesindeki FibaBank ile ortaklığa yöneldi. FibaBank ile Benkar arasında AdvantageBank kuruluşunu içeren bu anlaşma yapıldı. Anlaşmaya göre FibaBank ile Benkar, yüzde 50'şer ortaklıkla yeni bir banka kuracaktı. HSBC İLE PROTOKOLHerkes, Boyner ile Fiba Grubu arasında Advantage konusunda sorun kalmadığını düşünürken, dün akşam saatlerinde Benkar'ın yüzde 100 sermayesinin HSBC'ye geçtiği açıklaması yapıldı. HSBC'nin açıklamasında Benkar'ın Advantage markası dahil tüm operasyon ve aktiflerinin satın alınacağına yer verildi. Böylece Türkiye'de halen 160 şube, 440 bin
kredi kartı müşterisi ve toplam 1 milyon miÅŸteriyle çalışan HSBC, Advantage Card'ın 288 üye kuruluÅŸunu ve 1.5 milyonu aÅŸkın müşterisini de devralmış olacak.HSBC, açıklamasında Benkar'ı satın aldıktan sonra bütün operasyonel birimlerini HSBC'nin yerel bankacılık sistemine entegre edeceklerini, bunun sonucunda da müşteri tabanına zenginleÅŸtirilmiÅŸ hizmetler sunulacağını belirtti.Açıklamada, Advantage Card sahiplerinin ise bu satın almadan sonra uluslararası kredi kartı ve diÄŸer bankacılık hizmetlerinden yararlanma fırsatına sahip olacağı vurgulandı.160 ÅžUBELÄ° BANKA81 ülkede 7 bini aÅŸkın ofisi ile 2001 yıl sonunda 96 milyar dolarlık aktif toplama ulaÅŸan HSBC, Türkiye'de 1990 yılında faaliyete geçti. Geçen yıl Demirbank'ı satın alan HSBC, Türkiye'de 160 ÅŸube, 3 bin 300 çalışanı ile hizmet veriyor.HSBC, FÄ°BA'dan daha cazipti, onu seçtikFÄ°BA Holding'in ve Finansbank'ın sahibi Hüsnü ÖzyeÄŸin ile aralarında 'çok pozitif' bir dostluk bulunduÄŸunu belirten Boyner Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Cem Boyner, Advantage'ın HSBC'ye satışı ile sonuçlanan süreçteki geliÅŸmeleri şöyle anlattı:‘‘FÄ°BA ile yüzde 50-50 ortaklıkla yeni bir banka kurulması için her türlü anlaÅŸmayı sonuçlandırmıştık. Hatta bu banka için gerekli izinleri de almıştık. Ancak, bu arada pek çok ÅŸey geliÅŸti ve her iki grubun da stratejilerinde deÄŸiÅŸimler oldu. BNP Paribas ile Finansbank arasındaki ortaklığın gündeme gelmesi gibi. Zaten, biz Hüsnü Bey ile yaptığımız anlaÅŸmada, her iki tarafı da daha cazip fırsatları deÄŸerlendirme konusunda serbest bırakmıştık. HSBC gündeme gelince, bunu deÄŸerlendirmenin en doÄŸru strateji olacağına karar verdik. Åžimdi içim çok rahat. Advantage, gerçekten çok güçlü sermayesi olan bir bankanın bünyesinde ve bir üst sınıfa atladı. Ben bizim pazarlama ve müşteri iliÅŸkileri baÅŸarılarımızla doÄŸan ve geliÅŸen Advantage'ın, ailemizden ayrıldığını düşünmüyorum. Çünkü, HSBC ile yapılan anlaÅŸmada yine müşteri iliÅŸkileri ve pazarlama konusunda 5 yıl çalışmaya devam etmemiz öngörülüyor. Böylece Boyner Grubu artık finansal hizmetler pazarından tamamen çekiliyor. Satış anlaÅŸmasına göre, Advantage ile sahip olduÄŸumuz geniÅŸ müşteri veri tabanının finansal olmayan bölümleri üzerinde iÅŸ geliÅŸtirme imkanımız sürecek.’’Â
button