Adria’yla niÅŸanlandık M&S’ın çorapcısı olduk

Güncelleme Tarihi:

Adria’yla nişanlandık M&S’ın çorapcısı olduk
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2004 00:00

Penti’nin üreticisi Öğretmen Çorap, Ä°ngiliz Adria ile evliliÄŸe ilk adımı atıp, ünlü maÄŸazalar zinciri Marks&Spencer’ın (M&S) çorapçısı oldu. Öğretmen Çorap Genel Müdürü Sami Kariyo, ‘Üretimin yüzde 23’ünü Adria’ya ayırdık. Dünyadaki M&S’lara Penti çorapları gidecek’ dedi.PENTÄ° çoraplarının üreticisi Öğretmen Çorap, ünlü Ä°ngiliz maÄŸazalar zinciri Marks&Spencer’a (M&S)çorap üretecek. Dünyanın ünlü giyim maÄŸazaları H&M, Kaufhoff, Karlstadt ve Zara’da da ürettiÄŸi çoraplar satılan Öğretmen Çorap, Ä°ngiltere’nin en büyük çorap üreticisi olarak bilinen Adria ile imzaladığı anlaÅŸmayla, M&S’nin dünyadaki tüm maÄŸazalarında 5 yıl boyunca ürünlerini satacak.Öğretmen Çorap Genel Müdürü Sami Kariyo, M&S’in Ä°ngiltere’deki çorap pazarının yüzde 23’ünü karşıladığını, Adria’nın ise ise M&S’da satılan çorapların yüzde 50’sini ürettiÄŸini belirtirken, imzalanan anlaÅŸma hakkında ÅŸu bilgileri verdi:600 BÄ°N DÃœZÄ°NE ÇORAP‘Adria, 2003’te 76 milyon dolarlık satış gerçekleÅŸtirmiÅŸ bir ÅŸirket. Kárı 1.5 milyon dolar civarında. M&S ve Victoria’s Secret Adria’nın en önemli iki müşterisi. 1936’da kurulmuÅŸ çok köklü bir ÅŸirket. Yıllık üretim kapasitesi 10 milyon düzine. 2004 için 600 bin düzine üretim yapacağız, yıl sonunda Adria’ya yaklaşık 5.7 milyon dolarlık bir satış planlıyoruz. Adria ile yaptığımız anlaÅŸma çerçevesinde, biz Adria’nın M&S’a yapacağı üretimin ilk yıl yüzde 30, ikinci yıl yüzde 50 ve üçüncü yıl yüzde 80’ini karşılayacağız. Bu adetsel olarak 2005’te 1.3 milyon düzine ve 2006’da 1.7 milyon düzine çorap demek. Ãœretim kapasitemizin yüzde 23’ünü Adria’ya ayırdık. 5 yıllık anlaÅŸma boyunca dünyadaki M&S’lara Penti çorapları gidecek.’EVLÄ°LÄ°K YAKINPenti markasıyla Avrupalı bir oyuncu olmayı hedeflediklerini dile getiren Kariyo, ‘Bunun da en kısa yolu ise yabancı sermaye ile iÅŸbirliÄŸi yapmak’ dedi. Bunu Adria ile gerçekleÅŸtirmeyi planladıklarını açıklayan Kariyo, ‘İşbirliÄŸi anlaÅŸmamız ortaklığa dönüşecektir. Adria ile ÅŸimdi niÅŸanlıyız, daha sonra evleneceÄŸiz. Ancak biz birleÅŸmenin ardından da çoÄŸunluk hisseyi elimizde tutacağız’ diye konuÅŸtu.Ãœretimin yüzde 10’unu kendi markalarıyla komÅŸu ülkelere ihraç ettiklerini anlatan Kariyo, ABD’nin yanında Kuzey ve DoÄŸu Avrupa’ya ihracat gerçekleÅŸtirdiklerini belirtti. Kariyo, H&M, Kaufhoff, Karlstadt ve Zara’ya da üretim yaptıklarını dile getirerek, H&M’e bu yıl yaklaşık 800 bin dolarlık bir satış yapacaklarını söyledi. HEDEF 28 TRÄ°LYON CÄ°ROGeçen yılki cirolarının 21 trilyon lira olduÄŸunu kaydeden Kariyo, 2004 ciro hedeflerinin 28 trilyon lira olduÄŸunu vurguladı. 2002’de 3 milyon dolar olan ihracatı geçen yıl 4.5 milyon dolara çıkardıklarını söyleyen Kariyo, ‘Bu yıl 7.5 milyon dolarlık bir ihracat hedefimiz var ancak bu rakama Adria’ya yapacağımız üretim dahil deÄŸil’ diye konuÅŸtu.Türkiye çorapta liderliÄŸe oynuyorTÃœRKÄ°YE’de genel çorap sektörünün ihracatının 1.7 milyar çiftlik bir büyüklüğe sahip olduÄŸunu belirten Sami Kariyo, ÅŸu bilgileri verdi:Türkiye’nin üretim kapasitesinin yüzde 80’i ihracata ayrılmış durumda. Ä°hraç edilen tutar ise 450-500 milyon dolar civarında.Dünyada çorap üretiminde ABD 5 milyar adetle birinciyken, Çin’den sonra 1.7 milyar adetle Türkiye geliyor.Ä°talya ise 1.4 milyar adetle Türkiye’yi izliyor.Çorap ihracatında da Çin’den sonra 500 milyon dolarla Türkiye ikinci.Ancak Ä°talya’nın birim fiyatı 1.12 Euro ve Türkiye’nin ki ise 0.4 Euro. Bu nedenle Türkiye’nin ihracat rakamları, 1.4 milyar çift çorap ihraç eden Ä°talya’nın altında.Türk kadını yılda 5 çorap eskitiyorTÃœRKÄ°YE’de kadın çorabı üreten 4-5 firma olduÄŸunu anlatan Sami Kariyo, pazar paylarının yüzde 20-25 olduÄŸunu söyledi. Kariyo’nun verdiÄŸi bilgiye göre, Türkiye ince kadın çorabı pazarı 5.5-6 milyon düzine büyüklüğünde. Türkiye’de kadın başına yıllık çorap tüketimi ise 5 çift dolayında. Avrupa’da bu rakam 20 çifti buluyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!