Adidas: Türkiye üretim ve yönetim üssümüz oldu

Güncelleme Tarihi:

Adidas: Türkiye üretim ve yönetim üssümüz oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 16, 2003 01:51

Türkiye'de kriz dönemlerinde bile büyüdüklerini söyleyen Adidas'ın dünya Başkanı Herbert Hainer, ‘‘Bugün Türkiye Adidas'ın tekstil üretim merkezi haline geldi. Ayrıca Bulgaristan, Romanya, İsrail ve Kıbrıs'tan oluşan Zone Middle Bölgesi'nin de yönetimi Türkiye'ye bağlandı’’ dedi.

Dünyanın önde gelen spor giyim markalarından Adidas-Salomon'un Dünya Başkanı Herbert Hainer, Türkiye'de kriz dönemlerinde bile büyüdüklerini belirterek, ‘‘Türkiye'ye duyduğumuz güvenin ve elde edilen başarıların sonuçlarını almaya başladık. Bugün Türkiye Adidas'ın tekstil üretim merkezi haline geldi. Ayrıca Bulgaristan, Romanya, İsrail ve Kıbrıs'tan oluşan Zone Middle Bölgesi'nin de yönetimi Türkiye'ye bağlandı’’ dedi.

İlk kez Türkiye'yi ziyaret eden Herbert Hainer, dün Adidas Zone Middle Genel Müdürü Osman Ayaz'la birlikte bir basın toplantısı düzenledi. Hainer, son 10 yılda Adidas'ın satışlarını 5 kat arttırdığını söyledi. Adidas, Salomon ve TaylorMade markalarına sahip grubun 2002 yılında yüzde 7 artışla 6.5 milyar dolarlık satış gerçekleştirdiğini kaydeden Hainer, kárlarını ise yüzde 10 artırdıklarını söyledi. Hainer, 2003 yılında da dünya ekonomisinde yaşanan sıkıntılara rağmen satışlarını yüzde 5 artırmayı hedeflediklerini belirtti.

HÜKÜMETLE İŞBİRLİĞİ

Türkiye'nin Adidas için çok önemli bir pazar olduğunu kaydeden Hainer şöyle konuştu: ‘‘Türkiye portföyümüz için çok önemli. Nüfusunun yüzde 65'i 35 yaş altı olan ve spora ilgi duyan Türkiye'nin spor pazarı gelecekte çok büyüyecektir. 1999'da kurulan Adidas Türkiye, gösterdiği başarılar ve pazar liderliği ile başka ülkelerin de yönetim ve spor pazarlarının yapılanma faaliyetlerini üstlenmiştir. Adidas Türkiye, Zone Middle olarak adlandırılan İsrail, Kıbrıs, Bulgaristan ve Romanya'da oluşan bölgenin yönetim sorumluluğunu almıştır. Bu Türkiye'nin gösterdiği başarı ve stratejik öneminin sonucudur.’’

Türkiye'de vasıflı iş gücünün olduğunu ve bu konuda yatırıma devam ettiklerini de kaydeden Hainer, şöyle devam etti:

‘‘20 yıldan bu yana Adidas markası Türkiye'de ve en iyi bilinen 5 marka arasında yer alıyor. Biz Türkiye'de sporun gelişmesi için hükümetle işbirliği yapacağız. Türkiye pazarı büyümeye hazır ve bu büyüme Türk halkının sağlığı içinde çok önemli. Biz Türkiye pazarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.’’

Adidas Zone Middle Genel Müdürü Osman Ayaz ise toplantıda yaptığı konuşmada, ‘‘1999 yılından bu yanan Adidas Türkiye olarak gösterdiğimiz başarılı çalışmalar sonucunda hem üretim hem yönetim alanında söz sahibi olduk. Bu başarının en büyük payı çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, tüm yurtçapına yayılmış 250'yi aşkın satış noktamız ve bayilerimizdir’’dedi.

Ayaz, Türkiye satış rakamları ve cirosu hakkında bilgi vermedi, ancak ‘‘Türkiye olarak her yıl yüzde 10'luk bir büyüme hedefliyoruz’’ dedi.

Türkiye'den 90 milyon dolarlık ihracat

Türkiye'nin Adidas'ın tekstil ürünleri alanında Avrupa üretim merkezi haline geldiğini de belirten Herbert Hainer,‘‘Bugün Adidas'ın bütün Avrupa üretimini Türkiye yönlendiriyor. Ürünlerimizin yüzde 40'ı Türkiye'de üretiliyor. Türkiye bu üretim sayesinden 45 ülkeye yılda 90 milyon dolarlık ihracat yapıyor’’ diye konuştu. Hainer, Adidas mağazalarının stantlarının da Türkiye'de üretilmeye başlandığını kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!