Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2005 01:44
FIFA Başkanı Sepp Blatter, Alman spor malzemeleri devi Adidas’ın 2010 ve 2014 dünya futbol şampiyonalarına sponsor olduğunu açıkladı. Adidas, iki dünya kupası için toplam 351 milyon dolar harcayacak.
ALMAN spor malzemeleri üreticisi Adidas, Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA) ile yaptığı 351 milyon dolarlık anlaşmayla 2010 ve 2014 dünya futbol şampiyonalarına sponsor olacak. FIFA Başkanı Sepp Blatter, birliğin İsviçre’nin Zürih kentindeki merkezinde yaptığı açıklamada, sponsorluk anlaşması imzalayan Adidas’a, televizyon ve stadyum reklamlarında ayrıcalık verileceğini bildirdi.
TOP VE EKİPMAN SAĞLAYACAK:
Nike’ın ardından dünyanın ikinci büyük spor malzemeleri üreticisi Adidas’ın dünya şampiyonalarında FIFA lisanslı top ve diğer gerekli ekipmanları sağlayacağı kaydedildi. Adidas’ın sponsor olduğu 2010
Dünya Kupası, Güney Afrika’da düzenlenecek. 2014 Dünya Kupası’nın nerede düzenleneceği ise daha sonra karara bağlanacak.
GÜÇLENMEK İÇİN:
Analistler, Adidas’ın 1970 yılından bu yana FIFA ile yakın işbirliği içinde bulunduğunu hatırlatarak futbolda büyümek isteyen rakipleri Nike ve Puma karşısında daha güçlü olabilmek için böyle bir adım attığını ifade ediyor.
HEDEFLERİ TUTTURDUK:
Öte yandan Adidas CEO’su Herbert Hainer, 2004 yılında satış ve net kár hedeflerini tutturduklarını bildirdi. Buna göre geçen yıl satışlarını yüzde 5 artıran şirketin net karı ise yüzde 20 yükseldi. Şirket, 2005 yılında ise satışlarını ve net karını en az yüzde 10 artırmak istiyor.
GÜNEY AFRİKA KAZANACAK:
Bu arada, 2010 Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak olan Güney Afrika Cumhuriyeti, organizasyonun ülkede 6 milyar dolarlık iş hacmi yaratmasını bekliyor. Güney Afrika Futbol Federasyonu Genel Sekreteri Danny Jordaan, Afrika’da düzenlenecek ilk Dünya Kupası için 400 bin turist beklerken, turnuvanın organizasyonu boyunca 160 bin kişilik ek istihdam yaratılacağını da açıkladı. Jordaan, organizasyonun başlamasına henüz 5 yıl olmasına karşın, stat ve yolların yapımı nedeniyle inşaat sektörünün hareketlendiğine dikkat çekti. Jordaan, turnuvadan yapılacak yayınlar sebebiyle bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörünün, turnuva esnasında gelecek taraftarlar düşünüldüğünde de turizm sektörünün büyük atılım yapacağına inandığını vurguladı.