Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2005 01:31
Spor ayakkabı pazarında dünya lideri Nike’ı yakalamayı amaçlayan Adidas, ABD pazarının güçlü ismi Reebok’ı 3.1 milyar Euro’ya satın alacağını açıkladı. Adidas, Reebok’ı satın alırsa, cirosu 9.6 milyar Euro’ya çıkacak. Böylece 10.5 milyar Euro cirosu olan Nike’a yaklaşmış olacak.
ALMAN spor malzemeleri üreticisi Adidas, ABD’li rakibi Reebok International’ı 3.1 milyar
Euro’ya (3.8 milyar ABD Doları) satın alacağını açıkladı. Adidas, piyasa değeri 43.95
dolar olan her bir Reebok hissesi için 59 dolar ödeme yapmayı önerdi. Satın almanın gerçekleşmesi halinde Adidas’ın 9.6 milyar Euro ciroya ulaşacağı ve geçen yıl 10.5 milyar Euro ciro yapan dünya birincisi rakibi Nike ile arasındaki farkı kapatacağı belirtildi.
DEĞERİ 8.4 MİLYAR DOLAR:
Adidas’ın piyasa değeri 8.4 milyar dolar, geçtiğimiz yılki cirosu 8.1 milyar dolar, 2004 yılı kárı ise 423 milyon dolar düzeyinde bulunuyor. Reebok’ın ise 2004 yılı cirosu 4 milyar dolar, kárı ise 209 milyon dolar düzeyinde kalıyor. Reebok’ın satın alınmasının, dünyada bir numara olmak amacıyla ABD pazarında genişlemek isteyen Adidas CEO’su Herbert Hainer’in zaferi anlamına geleceği bildirildi.
SAVAŞ ABD PAZARI İÇİN:
Adidas’ın Reebok’ı satın alması ile ABD spor ayakkabı pazarında yüzde 11 olan payı yüzde 23’e çıkacak, böylece Adidas dünyanın en büyük spor ayakkabı pazarında rakibi ile arasındaki farkı biraz da olsa kapatacak. Nike’ın ABD spor ayakkabı pazarındaki payı yüzde 36 düzeyinde bulunuyor. Adidas’ın geçtiğimiz yıl elde ettiği gelirin ancak yüzde 20’si ABD pazarından gelirken, Reebok’ın cirosunun yarısı ABD pazarından geliyordu. ABD pazarı, dünya spor ayakkabı piyasasında çok önemli bir yer tutuyor. Geçtiğimiz yıl ABD spor ayakkabı pazarı 33 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip bulunuyordu.
PAZARI KAPTIRMIŞTI:
Adidas, 1970’li yıllarda ABD spor ayakkabı pazarının lideriyken, fiyat savaşına girmeyi reddetmiş, ABD’li tüketicinin taleplerine yanıt verecek ürünler geliştirememiş ve ABD pazarını Nike ile Reebok’a kaptırmıştı. 1945 yılında Almanya’nın Baverya Bölgesi’nden kurulan Adidas, 1990’lı yıllarda iflas etme aşamasına gelmişti. Adidas’ı Fransız finans uzmanı Robert Louis-Drefyus iflastan kurtarmış ve şirketi 1995 yılında halka açmıştı.
İMKANSIZ YOKTUR:
Şu anda Adidas yönetiminde olan Hainer ise 2001 yılında CEO oldu ve devreye soktuğu 50 milyon dolarlık reklam kampanyası ile Adidas’ın dünyanın bir numaralı spor ayakkabı markası olduğunu hatırlattı. Dünya futbol ayakkabısı pazarının lideri olan Adidas, ‘İmkansız olan hiç bir şey yoktur’ sloganı ile markasını hatırlatmış ve satışlarnı arttırmıştı.
NIKE’IN ATILIMLARI:
Nike ise basketbol ayakkabıları pazarında egemenliğini sağlamak için satın almalar gerçekleştirmiş ve bu alandaki etkinliğini futbol ayakkabıları alanına taşımak için Avrupalı futbol takımları ile anlaşmalar imzalamıştı.
Devlerin savaşı reklamla sürüyor
ADIDAS ile Nike arasında devam eden rekabet, reklam savaşları ile sürüyor. Adidas, reklamlarında David Beckham, Muhammet Ali, Kevin Garnett gibi ünlüleri kullanırken, Nike da Michael Jordan dan Tiger Woods’a kadar bir dizi ünlüyü tanıtımında kullanıyor. Adidas ‘İmkansız olan hiç bir şey yoktur’ sloganı ile başlattığı tanıtım kampanyası için 50 milyon dolar harcayarak bir numara olduğunu ve kalitesini vurguluyor. Nike ise basketbol ayakkabılarında yakaladığı üstünlüğü vurgulayan tanıtımlar yapıyor.
Adidas’ın en büyük kozu mikroçipli ayakkabı
DÜNYA spor ayakkabı pazarında 1990’lı yıllarda kaybettiği üstünlüğü tekrar ele geçirmek için atağa kalkan Adidas, geçtiğimiz yıl motorlu, mikroçipli ayakkabı üretti. Adidas 1 markasını taşıyan ayakkabı farklı yüzeylere uyum gösteriyor. Ayakkabı tabanında bulunan küçük motor ve mikroçip sayesinde farklı yüzey ve koşullarda kullanıcının konforunu en üst düzeyde sağlayacak taban koşulunu sağlıyor.
Spor giyim devlerinin büyüklükleri Adidas Reebok Nike
Ciro 8.1 4.0 14
Kár 0.423 0.209 1.2
ABD pazar payı (%) 11 12.2 36