Güncelleme Tarihi:
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, Türkiye’de üniversite de dahil olmak üzere 22 milyon öğrenci olduğunu ve okul yaşının öne çekilmesiyle öğrenci sayısının arttığını belirtti. Türkiye’de genç nüfus oranının yüksek olduğunu kaydeden Hizaler, kırtasiye sektörünün de buna paralel olarak büyümesini sürdüreceğini ifade etti.
2012 yılında yüzde 17 oranında büyüdüklerini ve 159,6 milyon TL’lik satış gerçekleştirdiklerini ifade eden Hizaler, şirket olarak cironun son beş yılda iki kat arttığını söyledi.
Hizaler, Adel Kalemcilik’in 3.000 çeşit ürünüyle dünyadaki sayılı kırtasiye firmalarından biri olduğunu anımsattı. Ağaç cidarlı kalemler olarak adlandırılan kurşun kalem ve boya kalemlerinden, pastel, suluboyaya, tükenmez kalemden silgiye varan geniş yelpazede üretim yaptıklarını belirten Hizaler 2012 yılında 235 milyon parça üretim gerçekleştirdiklerini ve üretimin yüzde 75’inin ağaç cidarlı kalem olduğunu belirtti. Hizaler ayrıca“2012 yılında Adel Kalemcilik fabrikasında üretilen bu ürünlerin yanyana koyulduğunda dünyanın çevresini dönebilecek uzunluktadır” dedi.
Sektörde Uzakdoğu nedeniyle yoğun ithalat var
Pazarda çok sayıda yerli yabancı üretici ve ithalatçı bulunduğunu kaydeden Evrim Hizaler, resmi olmayan araştırmalara göre sektörde 250’ye yakın marka olduğunu belirtti. Ayrıca 100’e yakın bayi ve toptancı-dağıtıcı üretici / ithalatçı firmanın faaliyet gösterdiğini de ifade eden Hizaler, şöyle konuştu: “Türkiye’de kırtasiye pazarına giriş ithalat ayağında kolay şekilde oluyor. Bu nedenle Uzakdoğu’dan getirilen her ürün ithalatçısıyla piyasaya girebiliyor. Uzakdoğu gerçeğini yadsıyamayız. Ancak söz konusu olan çocuklarımız ve sağlık olunca ürün güvenliği olan ve sağlığı tehdit etmeyecek markalar tercih edilmelidir.”