Adapazarlı Corolla Verso Nisan sonunda Türkiye'de

Güncelleme Tarihi:

Adapazarlı Corolla Verso Nisan sonunda Türkiyede
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 31, 2004 00:00

Toyota Corolla'nın 7 koltuklu modeli Verso, Nisan ayı sonunda Türkiye'de satışa sunulacak. 1.6 litre ve 1.8 litrelik iki motor seçeneÄŸi bulunan Verso'nun anahtar teslim satış fiyatı 36 milyar 700 milyon liradan baÅŸlıyor.Adapazarı TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey) tesislerinde üretilen Corolla'nın MPV modeli Verso, Avrupa'yla aynı zamanda Nisan ayı sonunda Türkiye pazarına sunulacak. Corolla Verso'nun anahtar teslim satış fiyatı motor ve donanım seçeneklerine göre 36 milyar 700 milyon lirayla, 55 milyar 500 milyon lira arasında olacak.Toyota'nın Güney Fransa'da bulunan ED2 tesislerinde Avrupalı tüketicilerin ihtiyaçlarına göre tasarlanan ve sadece Türkiye'de Adapazarı tesislerinde üretilen 7 koltuklu Verso'nun rakipleri arasında; Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Ford Focus C-MAX, Citroen Picasso ve Volkswagen Touran gibi otomobiller bulunuyor.Yeni Corolla Verso Türkiye'de 1.6 litre (110 beygir), 1.8 litre (129 beygir) olmak üzere iki motor, Comfort ve Elegant olmak üzere ise 2 donanım seviyesine sahip olacak.36.7 MÄ°LYARDAN BAÅžLIYORCorolla Verso'nun 1.6 litre Comfort manuel vitesli modelinin satış fiyatı 36 milyar 700 milyon lira, 1.6 Elegance manuel vitesli modelinin satış fiyatı ise 44 milyar 150 milyon lira. Verso'nun 1.8 litrelik Elegant MMT adı verilen otomatik vitesli versiyonunun anahtar teslim satış fiyatı ise 55 milyar 500 milyon lira olarak belirlendi.1.6 litre motorlu Yeni Corolla Verso, 0'dan 100 km'ye 12.7 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 175 km. 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi 7.5 litre olan Verso'nun ÅŸehir içi yakıt tüketimi 9.5, ÅŸehir dışı yakıt tüketimi ise 6.4 litre. Verso'nun 1.8 litre motorlu versiyonunun maksimum hızı 195 km. MMT ÅŸanzımana sahip olan Verso'nun yakıt tüketimi ise 1.6 litrelik versiyonuyla aynı.KOLAY KATLANABÄ°LÄ°R KOLTUKLARVerso'nun en önemli özelliÄŸi deÄŸiÅŸken bir koltuk sistemine sahip olması. 5 kiÅŸilik yolcu kapasitesi isteÄŸe baÄŸlı olarak 7 kiÅŸiye çıkartılabiliyor. Verso'da standart olarak bulunan ve Easy Flat adı verilen koltuk sisteminin en önemli özelliÄŸi, arka koltukların yanı sıra ortada bulunan koltukların da katlanabilmesi... Orta ve arka koltuklar katlandığında geniÅŸ bir taşıma alanına sahip olunuyor. Ayrıca, rakip otomobillere göre, koltuklar katlandığında, otomobilin içinde daha düz bir zemin elde ediliyor. Bu düz zemin eÅŸyaların kolay taşınabilmesine yardımcı oluyor.Verso'nun koltuklar katlanarak, otomobil için 32 farklı kombinasyon yaratılabiliyor. Orta koltuklar 240 milimetre öne ve arkaya kaydırılabiliyor. Orta koltuÄŸun sırt bölümü ise 30 derece arkaya ve öne yatırılabiliyor.Corolla Verso'nun bir baÅŸka önemli yeniliÄŸi de kartlı çalıştırma sistemi. Bu sistemle, kartı yuvasına yerleÅŸtirdikten sonra, sadece bir düğmeye basarak motoru çalıştırmak mümkün. Kartlı sistem, Toyota modelleri içinde ilk kez Verso'da uygulandı. Otomobilde, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, direksiyon simidi üzerinde yol bilgisayarı ve müzik sistemi kumandaları, kendiliÄŸinden kararan iç dikiz aynası, sabit hız kontrol sistemi (Cruise Control), elektrikli camlar ve uzaktan kumandalı merkezi kilit, eletrikli camlarda sıkışma koruma sistemi, elektrikli açılır tavan (Moonroof), tam otomatik dijital klima, yaÄŸmur sensörü, immobilizer, kapı açık uyarı sistemi, kilitli, aydınlatmalı ve amortisörlü torpido gözü, kartlı çalıştırma sistemi (anahtarsız sistem) gibi donanımlar yer alıyor.Verso'nun aktif ve pasif güvenlik donanımları ise şöyle: EBD ile desteklenmiÅŸ ABS fren sistemi, çift kademeli açılan sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, ön ve arka yolcular için perde havayastıkları, sürücü diz havayastığı, Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC), Elektronik ÇekiÅŸ Kontrol Sistemi (TRC), Fren Destek Sistemi (Brake Assist), boyun zedeleme riskini en aza indiren ön koltuk yapısı (WIL), kaza anında katlanabilen direksiyon kolonu ve fren pedalı...170 milyon Euro'luk Verso yatırımı1990 yılında yatırım çalışmalarına baÅŸlanan ve 1994 yılında üretime geçen Toyota Adapazarı tesisleri 824 bin metre karelik bir alan üzerine kurulu. Toplam yatırım tutarı 700 milyon Euro'yu bulan fabrikanın kapasitesi, Verso yatırımıyla birlikte 100 bin adetten 150 bin adete çıkarıldı. Verso'nun üretimi için 140 milyon Euro'luk yatırım gerçekleÅŸen fabrikada çalışanların sayısı da AÄŸustos 2004'te 3 bin kiÅŸiye ulaÅŸacak.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MLERÄ°Ufuk SANDIK/SEVILLAAileler için ideal bir otomobilAdapazarlı Corolla Verso'ya ilk bakışta Toyota'nın yeni Avrupalı yüzünü görmek mümkün. Biraz hatchback, biraz station wagon, biraz arazi aracı karışımı olan Verso, sportif görünümüyle dikkat çekiyor.Sürücü ve ön yolcu koltukları yukarı aÅŸağı ayarlanabiliyor. Bu özellik, sürücünün en iyi oturma pozisyonunu kolaylıkla yapabilmesini saÄŸlıyor. Ancak, ön koltukların sırtlıklarının öne ve arkaya ayarlanmasını saÄŸlayan sistemi kullanmak hiç kolay deÄŸil. Daha pratik bir kullanım için rahat bir ayarlama düzeneÄŸi geliÅŸtirilebilirdi.İç mekanı beÄŸendim. Cam kumandaları sürücünün kolayca eriÅŸebileceÄŸi noktalara yerleÅŸtirilmiÅŸ. Joystick vites de, sürücünün vites deÄŸiÅŸimlerini kolayca yapmasını saÄŸlıyor. Aynı zamanda vitesin ön konsolun altına yerleÅŸtirilmesi, iki koltuk arasında boÅŸluk yaratıyor. Ancak, bu segmentte yer alan baÅŸka otomobillerde yapıldığı gibi el freni dokunmatik yapılabilirdi. Joystik vitesin kazandırdığı boÅŸluÄŸu, klasik el freni bozuyor.Otomobilin arka görüş mesafesi, farklı dizayn edilmiÅŸ arka cam sayesinde çok geniÅŸ. Özellikle bu tarz otomobillerde geri park sırasında, arka tarafı net görebilmek sıkıntı yaratır. Ancak Verso, hem hareket halindeyken hem de geri parkederken, sürücüsüne bu sıkıntıyı yaÅŸatmıyor.Verso'nun ön camında ilk kez üç filtreli cam kullanılmış... Bu cam, otomobilin içine giren sesin düzeyini azaltıyor. Toyota'nın eski jenerasyon otomobillerinde yaÅŸanan ses sıkıntısı, Verso'da tamamen ortadan kalkmış.Otomobil yüksek olduÄŸu için, yan rüzgarlardan olumsuz etkileniyor. Ancak, otomobilin yol hakimiyeti yüksek bir araç için yeterli düzeyde. 100-120 km'lik hızla girilen virajlarda, dikkatli olmak koÅŸuluyla otomobilin çizgisini kaybetmeden yoluna devam ettiÄŸini gördüm. Türkiye'deki versiyonlarında olmayan ancak Avrupa versiyonlarında olan Corner Assist sistemi, sürücünün ön göstergede bulunan ekrandan yolun kör noktasını görmesini saÄŸlıyor. Otomobilin ön ızgarasında bulunan küçük kamera sayesinde, sürücü tali yoldan ana yola çıkarken, ya da park ettiÄŸi yerden çıkarken büyük avantaj yaşıyor. Yolu daha net görebilmek için otomobilin burnunu çıkarmaya gerek kalmadan, yolun kör noktalarını ekrandan izleyebiliyor.DiÄŸer bir özellik ise otomobilin içindeki eÄŸlence sistemi. Arka tarafta oturan yolcular, ön koltukların kafalıklarında bulunan ekranlar sayesinde istedikleri filmi izleyebiliyorlar.Verso, Toyota'nın Avrupa imajını yükseltecekToyota Motor Europa Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Johannes Thammer Corolla'nın 7 koltuklu versiyonu Verso'nun Toyota'nın Avrupa'daki hedeflerine ulaÅŸmasında önemli rolü olacağının altını çizdi. Avrupa'da tasarlanan ve Adapazarı'nda üretilen Verso'nun, Avrupa'daki Toyota markasının geliÅŸmesine de katkıda bulunacağını kaydetti.Toyota Adapazarı tesislerinde Verso'nun yanı sıra Corolla'nın Sedan ve Wagon modellerinin de üretildiÄŸini anlatan Thammer, 1994 yılında kurulan tesislerin Toyota'nın en yüksek kalitede üretim yapan tesisleri arasında yer aldığını kaydetti.Yılda 100 bin adet Verso satışının hedeflediklerini belirten Thammer, ‘‘‘‘Bu yıl içerisinde 53 bin adet satmayı hedefliyoruz. Model zirveye ulaÅŸtığında ise yıllık 100 bin adet satış bekliyoruz. Hırslı ama gerçekçi bir tahmin: 2002 ve 2006 yılları arasında küçük MPV satışının yüzde 50 artacağı, yani 1 milyondan 1.5 milyona çıkacağı tahmin ediliyor. 7 koltuklu araçların satışının da aynı dönemde yüzde 50 artması bekleniyor.Genel satış performansı göz önüne alındığında yılın ilk dönemi için ÅŸunu söyleyebilirim. Ocak ve Åžubat ayında 155 bin araç satarak geçen yıla oranla yüzde 25'lik bir artış saÄŸladık. Böylece 2010'da Avrupa'da yıllık 1.2 milyon araç satışı hedefimize doÄŸru yürüyoruz’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!