Güncelleme Tarihi:
Kızıltan, açıklamasında, üyesi olduğu Su Ürünleri Tanıtım Grubunun, 15-17 Mart'ta ABD'nın Boston kentinde düzenlenen Amerika'nın en büyük su ürünleri fuarı Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarı'nda (Seafood Expo North America) ziyaretçilere 2 bin 500 kişilik levrek ve çipura tadımı yaptırarak, bilinirliğini artırdığını ifade etti.
Son yıllarda "sağlıklı yaşam" felsefesine önem verilen ABD'de, Akdeniz levrek ve çipurasının çok iyi tanındığını, "tüm üretim aşamalarının takip edilebilir olması ve üretimde sağlığa zararlı hiçbir madde kullanılmaması" nedeniyle Amerikalı tüketicilerin kültür balığını daha çok tercih ettiğini aktaran Kızıltan, şunları kaydetti:
"Türk su ürünlerinin bilinirliği, ABD pazarında her geçen gün artıyor. ABD, Türk kültür balıkçılığı için son yıllarda çok önemli pazar haline geldi. 2013 yılında ihracatımız yüzde 40'lık artışla 11,6 milyon dolara ulaştı, 2014'te ise yüzde 66'lık artışla 19,3 milyon dolara yükseldi. Özellikle levrek balığına yoğun ilgi var. THY'nin geçen mayısta Boston'a direkt uçuş başlatmasıyla çok önemli sorunumuz çözüldü. ABD'ye su ürünleri ihracatımız, artarak devam edecek."