Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2003 00:00
Amerika BirleÅŸik Devletleri (ABD) kökenli kahve ÅŸirketi Gloria Jean's Türkiye pazarında hızlı geliÅŸti. Kara Avrupası pazarına girmeden önce Türkiye'ye gelen Gloria Jean's'in BaÅŸkan Yardımcısı, David C Jenkins ‘‘DoÄŸru ortağı bulduÄŸumuz için Türkiye'ye geldik, Türkiye'de satışlardan çok memnunuz’’ dedi. ABD'li kahve ÅŸirketi Gloria Jean's Kara Avrupası'ndan önce Türkiye'de ÅŸube açtı. Gloria Jean's BaÅŸkan Yardımcısı David C Jenkins,‘‘Biz ülke deÄŸil ortak seçeriz,doÄŸru ortağı bulduÄŸumuz için Türkiye'ye geldik’’ dedi.Avrupa kıtasında Türkiye dışında sadece Ä°rlanda'da yatırımlarının bulunduÄŸunu belirten Jenkins, ‘‘Öncelikle Avrupa'nın iki uç noktasında konuÅŸlandık, ÅŸimdi Orta ve DoÄŸu Avrupa ülkelerine doÄŸru çalışmalarımızı kaydıracağız’’ diye konuÅŸtu.Türkiye'de ReysaÅŸ adlı ÅŸirketle ortaklık kuran Gloria Jean's'in çok hızlı bir geliÅŸim seyri gösterdiÄŸini ve Türkiye'de ki satışlardan son derece memnun olduklarını belirten Jenkins şöyle devam etti:‘‘Türkiye bizim için çok önemli bir ülke. bu ülkenin eÄŸitilmiÅŸ geniÅŸ genç bir nüfusu var. Bu genç nüfus yeniliklere çok açık. Dünyanın her yerine olduÄŸu gibi Türkiye'de farklı lezzetlerde kahvelere yüksek talep var. Kahve kent yaÅŸamının ritmine çok uygun bir içecek, kullanıcılarına enerji ve rahatlık veriyor.’’KAHVE ÅžARAP GÄ°BÄ°David C Jenkins Gloria Jean’s’te satılan kahvelerin dünyanın en kaliteli arabica tanelerinin yüzde birinden elde edildiÄŸini ve iyi bir kahve elde etmek için uzun süre çalışmak gerektiÄŸini söyledi.Gloria Jean's markasıyla satılan kahvelerde en iyi lezzeti elde etmek için sürekli olarak laboratuvar çalışması yapıldığını vurgulayan Jenkins, iÅŸlenen bütün kahvelerin Kuzey Kaliforniya Castroville'de bulunan laboratuvarda elden geçirildiÄŸini, kahve çekirdeklerinin niteliklerine göre ayrıma tabi tutulduÄŸunu ve yeni karışımların ortaya çıkartıldığını belirtti.Kahvenin kalitesine göre fiyatlandırıldığını ve iyi bir kahve ile ortalama bir kahve arasında bazen 10 kata varan fiyat farkı bulunduÄŸunu kaydeden Jenkins ÅŸunları söyledi:‘‘Kahve günümüzde ÅŸarap gibi iÅŸlem görüyor. Nasıl iyi bir ÅŸarap üretmek için en iyi üzüme, en doÄŸru yöntemlerle fermantasyona ihtiyaç varsa, iyi bir kahve üretmek içinde en iyi kahve tanelerinin seçimine, bu tanelerin en uygun ÅŸekilde çekilip, iÅŸlenmesine, uygun karışımlar yaratılmasına ihtiyaç var. Aromalı kahvelerin üretiminde de aromanın tadı kahvenin tadını bozmamalı. Ä°yi bir kahve tadı yakalamak için çok ince bir çalışmaya ve uzun bir süreye ihtiyaç var. ’’MÜŞTERÄ° KADINJenkins, dünyanın her yerinde Gloria Jean's'in asıl müşteri kitlesinin kadın olduÄŸunu söyledi. Åžirketin baÅŸta ABD ve Avustralya olmak üzere 12 ülkede faaliyet gösterdiÄŸini kaydeden Jenkins, ‘‘Müşterilerimiz bu ülkelerde esas olarak 25-40 yaÅŸ arası kadınlardır’’ dedi.Kadınların her türlü seçimi yaparken erkeklere göre daha hassas davrandığını belirten Jenkins, dünyanın her yerinde içilecek kahveyi, gidilecek mekanı kadın belirler'' diye konuÅŸtu.Gloria Jean's mekanlarının sadece kahve içilen deÄŸil aynı zamanda kahve satılan yerler olduÄŸunu vurgulayan Jenkins, ÅŸirketin gelirlerinin yüzde 20'sinin doÄŸrudan kahve satışından elde edildiÄŸini söyledi.Türkiye'de kiralar çok pahalıGloria Jean's'in Türkiye'de franchasing haklarına sahip olan ReysaÅŸ'ın Genel Müdür'ü Caner Dınız 2000 yılından beri Türkiye'de faaliyette bulunan Gloria Jean's'in ÅŸu anda 10 ÅŸubesi bulunduÄŸunu, gelecek 5 yıl içerisinde ÅŸube sayısını 25'e çıkartmayı hedeflediklerini söyledi.Türkiye'de iyi yerlerde Gloria Jean's için uygun mekanlar bulmanın en önemli zorluk olduÄŸunu belirten Dınız, kiraların yüksekliÄŸinden ÅŸikayet etti. Dünyada sadece Türkiye'de ki Gloria Jean'slerde garson servisi bulunduÄŸunu vurgulayan Dınız, ‘‘Türkiye'de müşteri mekanı uzun süreli oturmak için kullanıyor, biz de onun için cafe tarzı çalışıyoruz’’ dedi.Â
button