Cüneyt UZUNOĞULLARI
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2003 01:42
Amerika Birleşik Devletleri (ABD) kökenli kahve şirketi Gloria Jean's Türkiye pazarında hızlı gelişti. Kara Avrupası pazarına girmeden önce Türkiye'ye gelen Gloria Jean's'in Başkan Yardımcısı, David C Jenkins ‘‘Doğru ortağı bulduğumuz için Türkiye'ye geldik, Türkiye'de satışlardan çok memnunuz’’ dedi.
ABD'li kahve şirketi Gloria Jean's Kara Avrupası'ndan önce Türkiye'de şube açtı. Gloria Jean's Başkan Yardımcısı David C Jenkins,‘‘Biz ülke değil ortak seçeriz,doğru ortağı bulduğumuz için Türkiye'ye geldik’’ dedi.
Avrupa kıtasında Türkiye dışında sadece İrlanda'da yatırımlarının bulunduğunu belirten Jenkins, ‘‘Öncelikle Avrupa'nın iki uç noktasında konuşlandık, şimdi Orta ve Doğu Avrupa ülkelerine doğru çalışmalarımızı kaydıracağız’’ diye konuştu.
Türkiye'de Reysaş adlı şirketle ortaklık kuran Gloria Jean's'in çok hızlı bir gelişim seyri gösterdiğini ve Türkiye'de ki satışlardan son derece memnun olduklarını belirten Jenkins şöyle devam etti:
‘‘Türkiye bizim için çok önemli bir ülke. bu ülkenin eğitilmiş geniş genç bir nüfusu var. Bu genç nüfus yeniliklere çok açık. Dünyanın her yerine olduğu gibi Türkiye'de farklı lezzetlerde kahvelere yüksek talep var. Kahve kent yaşamının ritmine çok uygun bir içecek, kullanıcılarına enerji ve rahatlık veriyor.’’
KAHVE ŞARAP GİBİ
David C Jenkins Gloria Jean’s’te satılan kahvelerin dünyanın en kaliteli arabica tanelerinin yüzde birinden elde edildiğini ve iyi bir kahve elde etmek için uzun süre çalışmak gerektiğini söyledi.
Gloria Jean's markasıyla satılan kahvelerde en iyi lezzeti elde etmek için sürekli olarak laboratuvar çalışması yapıldığını vurgulayan Jenkins, işlenen bütün kahvelerin Kuzey Kaliforniya Castroville'de bulunan laboratuvarda elden geçirildiğini, kahve çekirdeklerinin niteliklerine göre ayrıma tabi tutulduğunu ve yeni karışımların ortaya çıkartıldığını belirtti.
Kahvenin kalitesine göre fiyatlandırıldığını ve iyi bir kahve ile ortalama bir kahve arasında bazen 10 kata varan fiyat farkı bulunduğunu kaydeden Jenkins şunları söyledi:
‘‘Kahve günümüzde şarap gibi işlem görüyor. Nasıl iyi bir şarap üretmek için en iyi üzüme, en doğru yöntemlerle fermantasyona ihtiyaç varsa, iyi bir kahve üretmek içinde en iyi kahve tanelerinin seçimine, bu tanelerin en uygun şekilde çekilip, işlenmesine, uygun karışımlar yaratılmasına ihtiyaç var. Aromalı kahvelerin üretiminde de aromanın tadı kahvenin tadını bozmamalı. İyi bir kahve tadı yakalamak için çok ince bir çalışmaya ve uzun bir süreye ihtiyaç var. ’’
MÜŞTERİ KADIN
Jenkins, dünyanın her yerinde Gloria Jean's'in asıl müşteri kitlesinin kadın olduğunu söyledi. Şirketin başta ABD ve Avustralya olmak üzere 12 ülkede faaliyet gösterdiğini kaydeden Jenkins, ‘‘Müşterilerimiz bu ülkelerde esas olarak 25-40 yaş arası kadınlardır’’ dedi.
Kadınların her türlü seçimi yaparken erkeklere göre daha hassas davrandığını belirten Jenkins, dünyanın her yerinde içilecek kahveyi, gidilecek mekanı kadın belirler'' diye konuştu.
Gloria Jean's mekanlarının sadece kahve içilen değil aynı zamanda kahve satılan yerler olduğunu vurgulayan Jenkins, şirketin gelirlerinin yüzde 20'sinin doğrudan kahve satışından elde edildiğini söyledi.
Türkiye'de kiralar çok pahalı
Gloria Jean's'in Türkiye'de franchasing haklarına sahip olan Reysaş'ın Genel Müdür'ü Caner Dınız 2000 yılından beri Türkiye'de faaliyette bulunan Gloria Jean's'in şu anda 10 şubesi bulunduğunu, gelecek 5 yıl içerisinde şube sayısını 25'e çıkartmayı hedeflediklerini söyledi.
Türkiye'de iyi yerlerde Gloria Jean's için uygun mekanlar bulmanın en önemli zorluk olduğunu belirten Dınız, kiraların yüksekliğinden şikayet etti.
Dünyada sadece Türkiye'de ki Gloria Jean'slerde garson servisi bulunduğunu vurgulayan Dınız, ‘‘Türkiye'de müşteri mekanı uzun süreli oturmak için kullanıyor, biz de onun için cafe tarzı çalışıyoruz’’ dedi.