Güncelleme Tarihi:
İnoksan Mutfak San. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, 30 yıl önce 30 metrekarelik bir alanda oluşturdukları İnoksan markasını işçisi, memuru ve müdürüyle uluslararası bir marka haline getirmeyi başardıklarını söyledi.
Türkiye'de ileri teknolojiyle endüstriyel mutfak ekipmanları üreten firmalarının, alanında lider olduğunu belirten Varlık, bugün endüstriyel mutfak ekipmanlarının yüzde 90'ından fazlasını üretebilir kapasite ve teknolojiye sahip bulunduklarını ifade etti.
Varlık, firmalarının ihracata 1990'lı yıllarda başladığını ve şu anda Türk cumhuriyetleri, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa ülkeleri ağırlık olmak üzere 60 ülkeye ihracat yaptıklarını vurguladı.
Bu ülkelerde büyük ve ünlü otel gruplarının mutfaklarını yaptıklarını dile getiren Varlık, görüşmeler sürmekle birlikte 2011'de ABD ve Çin pazarlarına da açılmayı planladıklarını belirtti.
“MUTFAK DIŞINDAKİ DEPARTMANLARDA DA BÜYÜYECEĞİZ”
Varlık, mutfak dışında çamaşırhane, medikal, mobilya dekorasyon, açık büfe ve soğuk oda alanlarında da faaliyet gösterdiklerine işaret ederek, şöyle konuştu:
“Kendi içimizde mutfak dışındaki departmanları da büyütmek istiyoruz. Çamaşırhane, medikal, mobilya dekorasyon, açık büfe ve soğuk oda, mutfak dışındaki işlerimiz. Bunları da İnoksan markası kadar güçlendirmek istiyoruz. Bu üniteleri de bağımsız birimler haline getirip, ekonomiye kazandıracağız. Farkı birimlerdeki faaliyetlerimiz de yıllardır yürüyor ancak onları bugüne kadar hep mutfağı tamamlayıcı olarak düşünmüştük. Diğer üniteleri mutfak şemsiyesi altında değerlendirmiştik. Bundan sonra onları da bağımsız olarak, aynı mutfakta olduğu gibi pazarlayacağız, tanıtacağız. Bu birimleri önümüzdeki süreçte kendi isimleriyle birer yeni marka haline getireceğiz. En iyi işimiz mutfak. Ancak diğer alanlarda da çıtayı yükselterek, yeni yeni Türk markalarını dünya pazarlarında dalgalandırmak istiyoruz.”
Global ekonomik krizin etkilerini özellikle 2008 yılının son çeyreğinde tüm dünya genelinde olduğu gibi kendi sektörlerinde de hissettiklerini dile getiren Varlık, bu dönemde ihracatın biraz yavaşladığını söyledi.
Varlık, deneyimli kadroları ve kriz tecrübeleri sayesinde bu süreci çabuk atlattıklarına değinerek, “Sektörde bu işi en iyi atlatan, geliştiren ve pazardaki payını hızla büyüten bir konumdayız. Türkiye'nin krizden panik yapmadan çıkması lazımdı. Biz de kendi sektörümüz açısından bunu başardık. 2009 hedeflerimizi, beklentilerimizin üzerinde tamamladık. 2010'unu da inşallah bu doğrultuda aşacağız” diye konuştu.
YABANCI ŞİRKETLE ORTAKLIK
Kriz sürecinde özellikle tasarım, Ar-Ge ve kalite değerleri üzerinde yoğunlaştıklarını anlatan Varlık, yeni ekip ve ekipmanlarla 2011 yılına son 2 yılın aksine daha hızlı başlamak istediklerini anlattı.
Varlık, 100 yıl önce kurulan dünya markalarıyla aynı pazarda savaştıklarına dikkati çekerek, dolayısıyla dev rakiplerle aynı kaliteyi tutturma zorunda olduklarını söyledi.
Endüstriyel mutfak sektöründe dünya pazarında iyi bilinen bir marka olduklarını, bu imajı korumak için yeni yeni çalışmalar içerisine girdiklerini dile getiren Varlık, şunları kaydetti:
“İç pazardaki hakimiyetimizi korurken yurt dışı pazarında da diğer markalarla iyi rekabet etmek istiyoruz. Bu doğrultuda her zaman tasarıma ve Ar-Ge çalışmalarına büyük önem veriyoruz. Endüstriyel mutfak alanındaki gücümüz gerek iç piyasa da gerekse yurt dışında biliniyor. Çünkü küçük bir firmayken bile bütün dünya fuarlarına katılır, pazarlarda var olmaya çalışırdık. Rakiplerimizi ürküten ve gelecekte korkutan bir markayız. Yurt dışında birçok firmanın bizimle evlilik yapmayı isteyen bir anlayışları ve ilişkileri var. Yıllardır bu devam ediyor. Dünya pazarındaki gücümüzü artırmak için muhtemelen önümüzdeki yıl yabancı bir firmayla ortaklık yapmayı planlıyoruz.”