Güncelleme Tarihi:
Ali Bey Hotels and Resorts turizm işletmelerinin de sahibi olan Gürallar Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, küreselleşmenin doğal sonucu olarak turizmde de tek ülke ağırlıklı turist modelinin artık geride kaldığını ve çok uluslu, çok renkli bir müşteri profilinin oluştuğunu vurguladı.
Argat, "Türkiye küreselleşme boyutuyla turizmde bu konuda örnek bir ülke haline geldi. Eskiden bir Fransız bile Alman biriyle aynı tesiste tatil yapmak istemezken, bugün Türkiye’de batılı ile doğulu, Rus ile Amerikalı ya da bir Uzakdoğulu aynı tatil ortamını bir rahatsızlık duymadan paylaşabiliyor. Türkiye’deki tesisler de bu çeşitliliğe yüksek kaliteli hizmetle yanıt verirken, krizlerin yarattığı risklere karşı da koruma kalkanı oluşturuyor. Turizm artık bir ülkedeki krizden hemen etkilenecek kadar kırılgan değil" dedi.
”ABD TÜRKİYE İÇİN MÜSTAKBEL BİR PAZAR OLABİLİR"
Türkiye'de büyük oyuncuların daha zengin ve çeşitlilik arz eden bir ziyaretçi profiline doğru yöneldiğini ve yakın bir gelecekte ABD’nin önemli bir pazar olarak öne çıkabileceğini vurgulayan Esin Güral Argat bu konuda şunları söyledi:
“Biz turizmde çeşitliliğin zaman içinde daha da artacağını düşünüyoruz. Yakın gelecekte hem bizim için hem de Türkiye geneli için müstakbel pazar ABD olabilir. ABD’den aldığı pay anlamında Türkiye’nin payı henüz çok düşük. Bu payı yükseltmek lazım. ABD’li turistlerin Türkiye’ye gelmesi için bizim tur operatörleri nezdinde dönem dönem yoğunlaşan görüşmelerimiz oluyor. Ancak ABD’lilerin tatil alışkanlıkları diğer batılı turistlere göre biraz daha farklı. Amerikalı turistler için Türkiye önemli, ancak Antalya onlar için henüz o kadar öne çıkmış değil. Türkiye’de bu kadar derin tarih varken, ABD’li turistler için Antalya güneş ve deniziyle tek bir destinasyon değil. Türkiye’ye gelenler ağırlıkla tarihi zenginliklerin öne çıktığı bölgeleri tercih ediyorlar. Ancak bizim de bulunduğumuz bölgenin Side’nin muazzam bir tarih dokusu var, bu bizler için büyük şans. Bu nedenle ABD’yi önemsiyoruz. Ayırca tek tek ülke olarak isim belirtmek kolay olmasa da Ortadoğu pazarı Türkiye için yeni bir kapı olabilir. Irak ve İran’dan gelen ziyaretçi sayısında gözle görünür bir artış var ve bu eğilim artacak."
“TURİZMDE BÜYÜMEMİZ AKDENİZ HATTINDA OLACAK”
Gürallar Grubu’nun büyüme ve yatırım hedefleri hakkında da bilgi veren Esin Güral Argat, "Turizmde büyümeye ve yeni yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Şu an yatırımlarımızla Akdeniz hattındayız. Aslına bakarsanız mevsimin uzunluğu ve müşteri profilimizin verdiğimiz hizmetle karşılaşması açsından Akdeniz çanağı bizim için en doğru tercihtir. Bu nedenle Akdeniz Akdeniz diyoruz. Hedeflediğimiz yeni yatırımlarla turizm bizim için çok önemli bir faaliyet alanı olarak devam edecek" dedi.