Güncelleme Tarihi:
Financial Times’ın sorgulamasının ardından, ABD’li banka, Mayıs ayının başında gerçekleştirilen, rutin incelemelerde güvenlik sistemindeki bir açığın ortaya çıktığını belirtti.
Citibank, bu saldırıda kart müşterilerinin yüzde 1’lik bir kısmının etkilendiÄŸini kabul etti.   Â
Citibank’ın Kuzey Amerika’da toplamda 21 milyon müşterisinin olduÄŸu belirtildi.       Â
Güvenlik açığının, bankanın internet sisteminin Citi Account Online (Citi İnternet Hesabı) kısmına yönelik olduğu, bu bölümde de isim, hesap numarası ve e-posta adresleri gibi temel bilgilerin yer aldığı belirtildi.
Bankadan yapılan açıklamada, doğum tarihleri, sosyal güvenlik numarası ve kart kodlarına ulaşılamadığı ifade edildi.
Saldırının ardından, banka hukuki yaptırım sürecini başlattıklarını ve bilgisayar korsanlarına yönelik koruma sistemlerini daha da güvenli hale getirmeye çalıştıklarını açıkladı.
Bankadan, hangi müşterilerin şüpheli işlemlere maruz kaldığına yönelik detaylı açıklamalar gelmedi.
Citi, güvenlik açığının yalnızca kredi kartı hesaplarına yönelik olduğunu söylese de, FT’nin konuştuğu müşteriler, banka kartı müşterilerinin de saldırıya maruz kaldığını belirtti. Bu müşteriler, kartlarında bir sorun olduğunu olduğu, işlem yapmaya çalıştıklarında bankadan itiraz aldıklarında öğrendiklerini belirtti.
Citi, bilgilerine erişildiğinden şüphe eden müşterilerle birebir temas halinde olduklarını belirtti.
Son zamanlarda şirketlere korsan saldırı düzenlemek oldukça sık rastlanan bir durum haline geldi. Geçtiğimiz günlerde, Lockheed Martin, PBS ve Sony de benzer sorunla gündeme geldi.