Güncelleme Tarihi:
ABD’de devam eden belirsizliğe rağmen geçen Cuma tüketiciler, 52.4 milyar dolarlık alışveriş yaparak, son yılların en yüksek rekoruna imza attı.
ABD ekonomisindeki bu önemli gelişme Türk perakendecilere örnek oldu.
Akşam gazetesinin haberine göre, Bereketli Cuma fikrini gündeme getiren Silk & Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, “Kasım geçen yılın çok çok üstünde. Güzel bir gidişat görüyoruz. Aralık önemli bir ay. İndirim günlerini sevdiler ama indirim miktarı ile ABD ile yarışabiliriz. Aslında indirimler yüzde 40’lardan başlayıp, yüzde 90’lara kadar gidiyor” dedi.
Bugün CNBC-e'ye konuşan Zamanpur, sadece özel mağazaların değil Çarşı mağazalarının ya da küçük işletmelerinde de bu etkinliğe katılabileceğine dikkat çekti.
EN YAKIN ZAMANDA BAŞLAYABİLİR
Zamanpur, fikrin ortaya çıkmasından sonra önemli telefon görüşmeleri yaptığı ve perakende sektöründen büyük isimlerden destek aldığını belirtti.
Zamanpur, “Dün çıkan bir fikir bugün televizyon kanallarında tartışılıyorsa, Bereketli Cuma için heyecanlanabiliriz” dedi.
Akşam gazetesinin haberinde BMD Başkan Yardımcısı ve Desa Deri Yönetim Kurulu Üyesi Burak Çelet de “Kara Cuma” fikrini çok olumlu bulduğunu belirterek, 'Artık hepimiz biliyoruz ki perakende özel günlerle dönen bir sektör haline geldi. Artık tüketicinin alım güdüsünü harekete geçirmek şart. Bu yüzden 'Black friday' gibi özel alışveriş günleri hem sektör için hem tüketici için faydalı oluyor. Tabii Amerika'daki ile bire bir bir uygulama yapmak yerine, bugünü kendimize uyarlarız. Onlar Kara Cuma'yı Şükran Günü'nden hemen sonra yapıyor, biz de bayram sonrası gibi bir tarih düşünebiliriz' diye konuştu.
HALKIMIZ İNDİRİMLERİ SEVİYOR
CNBC-e’ye konuşan Birleşik Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Gönülden destekliyorum. Her markadan farklı kampanyalar gelecektir. Bizim tüketicimiz özel indirim günlerini sevdi. Daha önce Fashion Night Out ile başlattık. O hafta diğer haftaya göre yüzde 10 daha fazla ciroya imza atıyorlar. Bizim halkımız böyle indirim günlerini seviyor” dedi.