Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2009 00:00
ABD’de kriz döneminde düşen ilan gelirleri, tiraj ve artan internet kullanım oranları nedeniyle yaşam kouşulları her geçen gün ağırlaşan basın "Gazete Projesi" adlı bir grup oluşturdu ve ’kısasa kısas’ diyerek karşı bir kampanya başlattı.
New York Times ve Washington Post gazetelerinin öncülük ettiği "Gazeteler ölmeyecek" kampanyası bugün yine The New York Times ve The Washington Post gazetelerinde tam sayfa ilan ile tanıtıldı. İlanda pazar günü Amerika’da oynanan futbol şampiyonasına atıfta bulunularak: "Bugün gazete okuyan kişi sayısı, dün Arizona ve Pittsburgh arasındaki büyük maçı izleyenlerden çok daha fazla olacak" diyen grup ABD’de her gün gazete okuyan 100 milyon kişi olduğunun da altını çizdi ve "Gazeteler skor için muhteşem bir fırsattır" dedi.
Gazetelerin geleceği var
Newspaper Project Grubu üyelerinden Community Newspaper Holdings Başkanı Donna Barrett, "Bugünün hızla değişen medya dünyasında sektörün karşılaştığı zorlukları biliyoruz. Ancak, gazetelerin ve o gazetelerin muhabirleri tarafından hazırlanan çok değerli içeriğin bir geleceği yok inanışını kabul etmiyoruz" dedi. Kendilerine NewspaperProject.org adlı bir de site açan grup gazete yöneticilerinin birbirleri ile fikir ve bilgi alışverişinde oluşturacağı bir ortam oluşturuyor. Sitede, "Gazeteler hakkında negatif hikayeler anlatan diğer internet sitelerinin aksine burada sektörün bu zamanları nasıl atlatabileceğini konuşacağız" deniliyor.
Tanıtım ilanlarının ABD’de 300 gazetede yayınlanması planlanan Gazete Projesi içinde Parade Publications’ın Başkanı Randy Siegel, Philadelphia Media Holdings’in CEO’su Brian Tierney, COX Newspapers’ın eski Başkanı Jay Smith gibi isimler yer alıyor. ABD’li gazetelerin yılbaşından bu yana işine son vermek zorunda kaldığı çalışan sayısı 15 bin 600’ü buluyor.