Güncelleme Tarihi:
Araştırmaya göre en büyük kaybın çalışanların, kaybettikleri bir dosyayı yada gerekli olan bir aracı aramak için harcanan zamanda ortaya çıkan iş kaybı ve aynı zamanda aradıklarını bulamadıkları için yeniden alımını talep etmelerinden ortaya çıktığı belirtildi.
2 haftalık kayıp
Kaybettiği bir dosyayı yada objeyi ofisinde ve bilgisayarında arayan çalışanın, neredeyse 2 haftalık çalışma süresine denk gelen 76 çalışma saatini kaybettiğini bulmak için harcadığı kaydedildi. Araştırmaya katılan her 10 çalışanın 3’ü geçen yıl önemli bir dosyayı kaybettiklerini, her 4 çalışandan biri de geçen yıl cep telefonu, hesap makinesi yada flash disk gibi önemli bir ofis gerecini kaybettiklerini belirttikleri vurgulandı.
Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 17’si yılda 86 saatlerini ofiste Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde gezinti yaparak geçirdiklerini belirtirken, bazıları da bunu profesyonel amaçlarla yaptıklarını kaydetti. Araştırmanın sonuçlarını yayınlayan Brother International şirketi ayrıca web sitesinden ne kadar dağınık olduğunu ölçmek isteyenler için bir de test yayınladı.
Yüzde 30’u belgeyi kaybedip şirket masrafını alamıyor
DAĞINIK masa konusundaki araştırmaya katılanların yüzde 30’u, dağınıklıklarının bedelini kendilerinin ödediğini kaydetti. Araştırmaya göre iş gezilerinde şirket adına yapılan masraflar karşılığında alınan faturaları kaybeden çalışanlar bu masrafları ceplerinden ödemek zorunda kaldıklarını belitiyorlar.