Demet CENGİZ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2003 02:05
Abbate Genel Müdürü Mehmet Kılıç, ortakları arasında Fatih Erbakan'ın bulunmadığını söyledi. Kılıç, ‘‘Bağlı olduğumuz Mercek Holding'in Başkanı Mahmut Rauf Çataklı, Necmettin Erbakan'ın yeğenidir. İsim ya da akrabalık başka insanların zor durumda kalmasına neden olmamalı’’ dedi.
Türkiye'nin ünlü gömlek markalarından Abbate, SP Lideri Necmettin Erbakan'ın oğlu Fatih Erbakan'ın ortakları arasında yer aldığı iddialarına açıklık getirerek, bunları dedikodu olarak niteledi. Çok ortaklı bir grup olduklarını vurgulayan Abbate Genel Müdürü Mehmet Kılıç, bağlı oldukları Mercek Holding'in Başkanı Mahmut Rauf Çataklı'nın Erbakan'ın yeğeni olduğunu söylerken, bu akrabalığın ise önemli bir unsur olmadığını vurguladı.
Rusya pazarına iddialı bir giriş yapmaya hazırlanan Abbate'nin katıldığı Moda Moscow Uluslararası Moda Fuarı sırasında Mehmet Kılıç, şirket ile ilgili iddialara da yanıt verdi. Bağlı oldukları Mercek Holding'in Öztay A.Ş., Abbate Giyim Tekstil A.Ş. ve Almanya merkezli Abbate GmbH'den oluşan grubun, çok farklı ortakları olduğunu söyleyen Kılıç, şöyle konuştu:
‘‘İddia edildiği gibi tesisler hiçbir zaman Elif Tekstil'e satılmamıştır. Saadet Partisi'nde iken AKP'ye geçen milletvekili Azmi Ateş basında söylediği gibi hiç bir zaman Abbate'nin hissedarı olmamıştır. Necmettin Erbakan'ın oğlu Fatih Erbakan'ın şirketimizle doğrudan ya da dolaylı hiç bir ilişkisi yoktur ve olmamıştır. Önemli olan dedikodulara prim vermemek. Hiç bir siyasi parti ile doğrudan ya da dolaylı bir ilişkimiz yoktur.’’
Abbate'nin bağlı bulunduğu Mercek Holding'in Başkanı Mahmut Rauf Çataklı'nın Necmettin Erbakan'ın yeğeni olduğunu açıklayan Kılıç, ‘‘Herkes birbirinin akrabası olabilir ama insanlar neden akrabaları yüzünden acı çeksinler’’ dedi.
PATLAMA YAPACAĞIZ
‘‘Bunlar maksatlı bir şekilde grubumuza zarar vermek için ortaya atılan iddialar. Biz tekstil yapıyoruz ve uluslararası hedeflerimiz var. Sermayenin rengi olmaz’’ diyen Kılıç, ‘‘Gömlekteki liderliğimizi hazır giyimdeki diğer segmentlerde de sürdürmek istiyoruz’’ diye konuştu. Geçen yıl 6 milyon adet olan kapasiteyi bu yıl 7.2 milyon adete çıkardıklarını belirten Kılıç, Abbate hakkında şu bilgileri verdi:
‘‘Bu yıl ciddi anlamda yenileme ve büyüme yatırımları yaptık. Gelecek dönemde Avrupa, Amerika ve Rusya'da ciddi bir patlama yapmayı planlıyoruz. Türkiye'de Abbate'nin marka bilinirliliği yüzde 91.4. Abbate'nin 300'ü aşkın satış noktası ve 30'dan fazla mağazası bulunuyor. 500 Büyük Sanayi Kuruluşu sıralamasında 267'inci sırada yer aldık. Türkiye'de krizle birlikte erkek giyim sektörü daraldı fakat ihracatta rekorlar kırdık.’’
Bizim gücümüz Türk tasarımı ve emeği
Geçen yıl ‘‘Bonchic by Abbate’’ ve ‘‘Lente di Abbate’’ markalarının lansmanını yaptıklarını hatırlatan Mehmet Kılıç, ‘‘Erkek rahat giyimde dünyada bir boşluk var. Bu boşluğu geçen yıl tanıttığımız Lente di Abbate markası ile dolduracağız’’ dedi. İstanbul'da 2 Bonchic ve 3 tane Lente mağazası açtıklarını belirten Kılıç, ‘‘Önce Türkiye içindeki yapılanmamızı bitireceğiz. Türkiye'de belli bir büyüklüğe eriştikten sonra Lente, Avrupa, Amerika ve tüm dünyada önemli bir marka olacaktır’’ diye konuştu. Abbate'nin gücünü Türk tasarımı ve Türk işçiliğinden aldığını dile getiren Kılıç, ‘‘Gömlekte yakaladığımız kalite tüm dünyada biliniyor. Pek çok uluslararası büyük marka da gömlek üretimini bize yaptırıyor.
Moskova'dan başladık Rusya'ya yayılacağız
Rusya'nın 140-150 milyonluk nüfusuyla ciddi bir pazar olduğunu söyleyen Mehmet Kılıç, Moskova dışındaki şehirlere de yayılmayı planladıklarını söyledi. Sezonda 30 bin olan satış rakamlarını 60 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirten Kılıç, şöyle konuştu: ‘‘Rusya hem yakınlığı hem de geçmişteki ticaret boyutlarıyla bir potansiyel vaadediyor. Abbate ve Lorenzo markalarımız burada gayet iyi satıyor. Rusya'da daha planlı olmak istiyoruz. Türk tekstil firmalarının bazıları Rusya pazarında zararlar gördüler. O nedenle biz belli bir plan doğrultusunda hareket etmek istiyoruz.’’