AB, 65 milyar Euro’luk kozmetiğe ’çerçeve’ arıyor

Güncelleme Tarihi:

AB, 65 milyar Euro’luk kozmetiğe ’çerçeve’ arıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2007 00:00

Kozmetikte 3 binden fazla şirketi ve 65 milyar Euro’luk pazarıyla dünya lideri olan AB, firma yönetimlerinde bürokrasiyi azaltıp şirketleri rahatlatacak yeni kozmetik direktifi hazırlıyor. Yeni çerçeve en geç 2010’a kadar tamamlanacak.

AVRUPA Birliği (AB), alanında dünya lideri olan Avrupalı kozmetik firmalarının rekabet güçlerini artırmak, bürokrasiyi azaltıp, daha etkin bir yasal çerçeve oluşturmak amacıyla çalışma başlattı. Avrupalı firmaların öncü rolünü sürdürmesi için başlanan çalışmaların 3 yıl içinde tamamlanması planlanıyor. Avrupa’daki kozmetik ürün pazarının yaklaşık 65 milyar Euro olduğu biliniyor.

3 BİNİ AŞKIN ÜRETİCİ: 3 binden çok kozmetik üreticisinin bulunduğu Avrupa’da önemli çapta üretimi, KOBİ türünde işletmeler sağlıyor, doğrudan ya da dolaylı olarak 350 bin AB vatandaşı bu firmalarda çalışıyor. Sektör büyümesi, AB ülkelerinde normal rakamlarda seyrederken, yükselen piyasalar önemli büyümelere sahne oluyor. Örneğin Çin’de kozmetik pazarı 2004-2005 yılı için yıllık yüzde 11 arttı, artışın bu ölçüyle sürmesi bekleniyor.

MEVZUAT ’YAMALI BOHÇA’: Avrupa Komisyonu ise, dünya liderliğine karşın mevcut mevzuatın karışık ve yönetimi zorlaştırdığı görüşünde. Kozmetik endüstrisinde gereksiz maliyet artışlarına gitmeden basit ve çağdaş bir düzenleme çerçevesi meydana getirmek üzere inceleme başlatan AB Komisyonu’nun bu konudaki açıklaması şöyle: "Yeni çerçeve, 1976’dan bu yana yürürlükte olan, 50’den fazla tadilatla bir yamalı bohçaya dönerek kendi içindeki uyumu kaybeden AB Kozmetik Direktifi’yle yer değiştirecek. Konsültasyon çalışmaları mart ayında sonuçlanacak ve yeni çerçeve en geç 2010’a kadar bitirilmiş olacak."

FİRMALARDAN GÖRÜŞ İSTENDİ: Komisyon ayrıca endüstri ve tüketici organizasyonlarıyla akademik dünya gibi sektör katılımcılarının görüşünü öğrenmek istediğini açıkladı. Bu konuda yanıt aranan sorulan ise şöyle: "Kozmetik firmalarının yönetim maliyetleri nasıl düşürülebilir? Üreticilerin kendi kendilerini vergilendirmeleri sistemi ve sorumlulukları nasıl güçlendirilebilir? Aşırı bürokrasiye kaçmadan, kozmetiklerde yüksek düzeyde güvenlik nasıl korunabilir?"

SADECE LÜKS ÜRÜNLER DEĞİL: AB piyasasında yerleşmiş kozmetik maddelerin güvenilirliğini sağlamak için düzenlenmiş bir yasal çerçeve olan Kozmetik Direktifi, sadece lüks ürünleri değil, genel sağlık için yaşamsal önem taşıyan güneş kremleri, diş macunları ve temizlik preparatlarını da kapsıyor. AB ve dünya çapında düzenli biçimde büyüyen Avrupa şirketleri bu piyasada dünya lideri konumunda bulunuyor.

Yasadan kaynaklanan maliyetleri düşürmeliyiz

AB Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Sanayiden Sorumlu Üye Günter Verheugen, "AB mevzuatını basitleştirmek ve azaltmak konusunda verdiğimiz sözü devreye sokuyoruz. Kozmetik alanında şimdiki metin yığınlarının ayıklandığı, sadeleştiği ve akıcı hale geldiği çağdaş bir yasa istiyoruz. Yasadan kaynaklanan yönetimsel maliyetleri önemli ölçüde düşürmeye, kamu sağlık ve güvenliğini zayıflatmadan daha etkili hale getirmeye odaklanmalıyız" dedi.

Avrupa ve UNDP’den Türkiye’ye çevre desteği

AVRUPA Komisyonu ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) AB’ye yeni üye olan sekiz ülke ile aralarında Türkiye’nin de bulunduğu üç aday ülkede "Ortak Sosyal Sorumluluk" projelerini desteklemek amacıyla 1.36 milyon dolarlık maddi büyüklüğü olan bir proje başlatıyor. Proje çerçevesinde Kemal Derviş’in başında bulunduğu BM Kalkınma Programı (UNDP), AB üyesi Bulgaristan, Macaristan Litvanya, Polonya ve Slovak Cumhuriyeti ile aday ülkeler Hırvatistan, Makedonya ve Türkiye’deki kurumlarla ortak çalışmaya girecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!