Güncelleme Tarihi:
Market sayılarının 2 bini aştığını açıklayan A101’in CEO’su Erhan Bostan, “A101 İndirim Marketleri Zinciri, 5 yılda rekor markete ulaşarak, şu anda 2000 market ve 10 bin çalışanı ile hızlı büyümesini sürdürüyor. A101 olarak 2012 yılını 2.113 milyar TL ciro ile kapattık. 2013 yıl sonu ciro hedefimiz ise yüzde 55 büyüme ile 3.280 milyar TL. Yılın kalan 8 ayındaki hedefimiz, 7 bölgede, 81 ilde 2450 market ve 12 bin istihdam ile en hızlı büyüyen perakende zinciri olarak indirim marketleri alanında liderliğe yaklaşmaktır.” dedi.
Doğu ve Güneydoğu atağı
Organize perakendenin yaygınlaştığı her ülkede başarı sağladığını belirten Bostan, “Özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu şehirlerinin gelişimi ile A101 İndirim Marketleri Zinciri’nin büyümesinin paralel olarak ilerlediğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki günlerde Tunceli ve Hakkari’de de yeni marketlerimizi açarak 81 ili de kucaklamış olacağız” dedi.
Sürekli olarak büyüyen, başarılarıyla adından söz ettiren marketler zinciri olmaktan dolayı çok mutlu olduklarını vurgulayan Bostan, “Sektörde 5 yıl içinde rekor sayıya ulaşan A101 marketleri olarak, başarımızın sırrı her şeyden önce Turgut Aydın Holding’in sektör tecrübesinden destek almamızdır. Bu desteğin gücüyle, gelecek hedefimizi 2015 yılı sonrası için yurtdışına açılmak olarak belirledik...” diyerek hedeflerinde çıtayı yükselttiklerinin altını çizdi.
Türkiye’de organize gıda perakende sektörünün 2012 yılı sonundaki büyüklüğünün 70 milyar TL, toplam gıda perakende sektörünün ise 140 milyar TL olduğunu belirten Bostan sözlerine şöyle devam etti: “İnsana yatırım ve hizmet içi eğitime büyük önem veriyoruz. Biz “private label” (market markalı) ürünlerimizi çok önemsiyoruz. A101 mağazalarında toplam 850 ürün bulunuyor. Şu anda A101 marketlerinde private label ürünler, toplam ürünlerin yüzde 35’ini oluşturuyor.”