Güncelleme Tarihi:
SUNSET mayolarıyla öne çıkan Günkar Group, Sunset Lingerie adı altında girdiği iç giyimin ardından Fionco Girls ve F&C Boys ile çocuk giyimine de girdi. Fianco ismiyle kadın pijama-gecelik-ev giyimde de faaliyet gösterecek Günkar, 2011 yılında Sunset Swimwear, Sunset Lingerie, Fionco, Fionco Girls ve F&C Boys olmak üzere 5 markayı bünyesinde barındıracak. 2009 yılını 95 milyon dolar ciro ve 30 milyon dolar ihracatla kapatan grubun yeni plan ve stratejilerini Günkar Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güneş anlattı.
16 mağazaya ulaştı
Adıyamanlı dört kardeşin ufacık bir atölyede başladığı ve beş kardeş olarak yoluna devam ettiği tekstil işinin bugün dünyanın dört bir yanına ürün satan, kendi markasını yaratarak Avrupa kapılarını zorlayan bir sanayi devine dönüştüğünü anlatan Kemal Güneş, “10 yıl gibi kısa bir sürede Türkiye mayo sektöründe zirveye oynadık. 2010 ve 2011’i atılım yılı ilan ettik. 2010 yılı içerisinde 4 mağazaya 12 tane daha ekledik” dedi. Farklı bir perakende anlayışı izlediklerini belirten Güneş, şöyle devam etti: “Tamamen butik mağazacılık konsepti ile, kişiye özel hizmet ve ürün danışmanlığı geliştirdik ve mağaza lokasyon seçimlerini buna göre oluşturduk. Ayrıca komşumuz Irak’ın Erbil kentinde de mağaza açtık.”
Çocukta pazar boş
Çocuk hazır giyimde Türkiye’de ciddi bir pazar boşluğu olduğunu fark ettiklerini ve 2 yılda alt yapı hazırlıklarını tamamladıklarını dile getiren Güneş, “Yaptığımız fizibilite çalışmaları sonucunda faaliyet gösterebileceğimiz ikinci alanın çocuk hazır giyim olabileceğini tespit ettik. Yine yaptığımız araştırmalar gösterdi ki, özellikle erkek çocuklar, kızların da alışveriş yaptığı markalardan giyinmek istemiyorlar. Bu nedenle, kız çocukları için farklı markalar yarattık” dedi.
Zirveyi hedefliyoruz
Sunset Swimwear markasıyla Türkiye mayo pazarının yüzde 30’una sahip olduklarını belirten Güneş şöyle konuştu: “Bu markala mayo pazarındaki payımız. İç giyimde 2011 yılında yüzde 15, çocuk hazır giyimde ise yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yeni markalar için 3 yılda 15-20 milyon dolar arasında yatırım yaptık ve büyük kısmının öz kaynakla yapıldı. Dünyada hiçbir kuruluş entegre üretim yapmıyor. On yıl içinde iç giyimde ve çocuk giyimde de zirveye oturmayı hedefliyoruz.”
6 milyon markalı 30 milyon markasız mayo satılıyor
Türkiye’de yılda 6 milyon markalı ürün satılıyor.
Markasız ve ucuz ürün tabir edilen mayoların satış adedi ise 30 milyon.
2009 yılında mayo ve bikini pazarı yüzde 10 büyüdü.
Protez mayo, bikini ve sutyen üretimine başlayan Günkar, şu anada kadar 25 protezli mayo sattı.
Protezli ürünlerin fiyatı 350-650 TL arasında değişiyor.
İsrailli Gottex’’e 3 milyon dolarlık üretim yapıyor
KEMAL Güneş, İsrailli marka Gottex’e yıllık 3 milyon dolarlık üretim yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Gottex’in mayo-bikini ihtiyacının tamamını biz üretiyoruz. Ne olur ne olmaz bilmiyorum. Gelişmeler neyi gösterecek iki taraf da bilmiyor. Firma bazında sıkıntı yok ama olaylar şekillenecek bilmediğimiz için bir sıkıntı var, endişeliyiz. Hükümetin kararına saygılıyız. Ticaret yapmama kararı alırlarsa uyarız. Böyle bir karar almalarıı beklemiyoruz ama yine de endişeliyiz. Bizim gibi ticari faaliyeti olan
firmalar endişeli.”
Dünya devlerine mayo ve bikini üretimi var
İTALYAN, Fransız, Amerikan, Alman pek çok markaya üretim yapan Sunset’in müşterileri arasında Champian, Guru, Marc Jacobs, Calvin Klein, DKNY, Gottex, 4 You, Hummel, Barndtex, Jensen, Active Swimwear, Lee, Palmers, Huber Tricot, Joop, Skiny, Huber, Jockey, Otto, Versand, Miss Etam, Tommy Hilfiger, George, River Island, Top Shop, Allders, Peruna, BHS, Sporter, Monsoon, Burton, Barbie bulunuyor.
Şili, Rusya, Asya ve Arap ülkelerini hedefliyor
“MAYO artık sadece deniz kenarında kullanılan bir ürün değil” diyen Kemal Güneş şöyle konuştu: “Artık başta Arap ülkeleri ve Rusya olmak üzere havuzların sayısı fazlasıyla artış gösterdi. Yaz-kış mayo kullanılabiliyor yurt dışında. Biz de bu pazarlara geçtiğimiz yıl girerek avantaj sağladık. Şili, Rusya, Asya ve Arap ülkelerini hedef pazarlar olarak görüyoruz. Yine Çin’i sadece bir üretim merkezi olarak görmemek lazım. Orada potansiyel bir müşteri kitlesi var.”