Güncelleme Tarihi:
YILLARDIR konuşulan perakende sektörünü tek bir çatı altında toplayacak federasyon nihayet kuruluyor. Yaklaşık 90 milyar dolarlık organize perakende sektörünü temsil eden Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu’nu (TAMPF) kurmak için Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Kategori Mağazacılık Derneği (KMD), Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) ve Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) olmak üzere 5 dernek bir araya geldi.
İNDİRİM VE PERAKENDE YASASI
Federasyonun, sektör adına çözümünü hızlandıracağı pek çok konu var. Bunlardan biri sürekli tartışılan indirimler, diğeri ise sık sık gündeme gelmesine rağmen bir türlü çıkmayan ‘perakende yasası’ olarak anılan yasal düzenlemeler.
YABANCILARA ÇAĞRI YAPTI
Türkiye’de taklitle mücadeleye ağırlık veren ve çoğunlukla yabancı markaları temsil eden Tescilli Markalar Derneği (TMD) ise bir türlü uzlaşamadığı federasyon çatısı altında yer almıyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, TMd’ye çağrı yaptıklarını ve yabancı markaların da federasyon çatısı altında bir şekilde temsil edilmesi gerektiğini söyledi.
YURTDIŞINDA SİNERJİ
Yılmaz Yılmaz federasyonun en büyük yararının perakendedeki büyümede ve yurtdışı atılımlarda görüleceğini belirterek, “Şu anda yurtdışında 3000 olan Türk markaların mağaza sayısının kısa sürede 4000’e çıkmasını bekliyoruz” dedi.
‘Küçük’ istemezse eylem yapacaklar
DAHA önce Hürriyet Gazetesi, sektördeki tüm derneklerin LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ün federasyon başkanı olması üzerinde uzlaştığını yazmıştı. Resmi olarak başkanlık teklifi götürülen Küçük, konuyu şirketinde görüşeceğini ve düşüneceğini söyledi. Vahap Küçük’ün görevi reddetmesi beklenmiyor ancak yine de sektörde “Eğer reddederse, gider LC Waikiki önünde eylem yaparız. Odasında oturma eylemi gerçekleştirir, başkanlığa ikna ederiz” esprileri yapıldı. Vahap Küçük ise, “Önemli olan benim başkan olup olmaman değil. Böylesi önemli, ekonomiye ve istihdama katkı yapan bir sektörün federasyon kurması” dedi.
AMPD ve başkanı kendini imha etti
UZUN süre perakende sektörünün en geniş tabanlı derneği olarak faaliyet gösteren Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD), federasyon kurulması aşamasında kendi içinden Kategori Mağazacılık ve Gıda Perakendecileri derneklerini çıkararak kendi varlığına da son verdi. Derneğin son dönemde başkanlığını yürüten Mehmet Nane için “Başkan kendi kendini imha etti. Federasyon uğruna kendini feda etti” şakaları yapıldı. Mehmet Nane ise “Önemli olan bu kadar büyük bir sektörün federasyona kavuşması. AMPD önemli bir misyonunu tamamladı. Federasyon için de elimden geleni yapacağım. Bu sıralar vakıfçılık işlerine eğilmeye de başladım” diye konuştu.