Güncelleme Tarihi:
ÜNLÜ İngiliz lüks moda perakende zinciri Harvey Nichols, Türkiye pazarına girdiği 2006’dan bu yana 3 kat büyüdü. Harvey Nichols CEO’su Stacey Cartwright, bu büyümeden son derece memnun olduklarını belirterek, “Harvey Nichols bünyesinde 2’si Türkiye’de olmak üzere İngiltere dışında 8 mağazamız bulunuyor. Bu uluslararası mağazalarımızdan önümüzdeki dönemde hızlı bir büyüme bekliyoruz. Türkiye’nin de buna liderlik edeceğini öngörüyoruz” dedi. Gelecek yıl Türkiye’deki 10. yıllarını kutlamaya hazırlandıklarını söyleyen Cartwright, “Türkiye’de geçirdiğimiz 9 yılda satışlarımız 3 kat arttı. Hemen her yıl çift haneli büyüme sağlıyoruz. Bu çok cesaret verici” diye konuştu. Şubat 2014’te uzun yıllardır yönetiminde yer aldığı Burberry’den Harvey Nichols’a transferi ile lüks perakende sektöründe ses getiren Cartwright, İngiltere’deki planlamaları tamamlar tamamlamaz soluğu uluslararası mağazalarda aldı. Cartwright ile Ankara’dan sonra ziyaret ettiği Kanyon’daki Harvey Nichols İstanbul mağazasında görüştük. Türk müşterilerin Harvey Nichols’ı Londra’daki mağazadan dolayı uzun zamandır tanıdığını söyleyen Cartwright, “Türk müşterilerimiz ile çok güçlü bir bağımız var. Buradaki 2 mağazamız da oldukça başarılı. Burada olduğumuz için büyük bir mutluyuz. Demsa ile olan şibirliğimiz ve buradaki ekibizimden çok memnunuz. İstanbul pazarı artık giderek olgunlaştı. Ankara mağazamız henüz yeni olduğu için daha hızlı büyüyor” dedi.
TURİSTLERİN PAYI YÜZDE 25
Türkiye pazarını Harvey Nichols açısından daha da cazip hale getiren bir diğer unsurun da turizm olduğuna dikkat çeken Cartwrigt şunları söyledi: “Türkiye özellikle Ortadoğudan çok fazla yüksek gelirli turist çekiyor. Bu çok önemli. Son yıllarda artan bu kesimden gelen turistlerin Türkiye’de satışlarının içindeki payı şu an yüzde 25 civarında. Ama bu rakamın daha da artacağını öngörüyoruz. Türkiye bu açıdan da önemli bir alışveriş merkezi konumunda. Rusya’dan gelen turistler de Türkiye mağazalarımızda dikkat çekici miktarlarda alışveriş yapıyor. Türkiye’de her yıl müşteri sayımız artıyor. Her yıl yeni müşteri kazanıyoruz. Ayrıca annesi ve babası bizden alışveriş yapan yeni nesil müşterilerimizde hızlı bir artış var. Artık müşterilerizin oğulları ve kızları da kendi başlarına mağazamıza gelmeye başladılar.” Farklı ülkelerdeki müşterilerinin tüketim alışkanlıklarına ilişkin sorumuza Stacey Cartwright şu cevabı verdi: “Her Harvey Nichols müşterisi kendine özgü tarzı olan, son derece zevkli biri. Müşterilerimiz arasında harcama açısından bir fark olabilir ama ülkeler açısından bir fark yok.”
Türkiye’yi iyi biliyorum
HARVEY Nichols’ın Kanyon’daki mağazasında konuştuğumuz Stacey Cartwright, “Türkiye pazarını Burberry’den dolayı da çokiyi biliyorum. Bence lüks alışverişte Kanyon oldukça iyi bir lokasyon” dedi.
İstanbul’da ünlüler Ankara’da siyasiler
2006’da Türkiye pazarına giren ve buradaki faaliyetlerini 2009’dan bu yana Demsa Group bünyesinde yürüten Harvey Nichols’ın İstanbul ve Ankara’da birer mağazası bulunuyor. Harvey Nichols, Brandroom, Galeries Lafayette Genel Müdürü Simge Telman Güngör’e ‘İstanbul’daki Harvey Nichols’tan ünlüler, Ankara’dakinden daha çok siyasiler alışveriş yapıyor’ görüşünü sorduk. Güngör, “Türkiye’nin her yerinden, her kesiminden müşterimiz var. Ama konu müşterilerimiz olunca ağzımız pek sıkıdır, hemen hiçbir bilgiyi paylaşmayız” dedi.
Online Harvey Nichols geliyor
İNGİLTERE’de 7 mağazası olan Harvey Nichols’ın Türkiye ve Hong Kong’da 2’şer, Riyad, Dubai, Kuveyt ve ikisi de Hong Kong’da birer mağazası bulunuyor. ‘Kendilerini çok büyük ve özel bir butik’ olarak tanımladıklarını söyleyen Stacey Cartwright, yakın zamanda harveynichols.com sitesinden 40’tan fazla ülkede online satış imkanı sunacaklarını söyledi. Cartwright, “Online sitemizde çeşitlerimizi artıracağız. Orada daha geniş bir ürün yelpazemiz olacak. Hem online için hem de mağaza için ayrı ayrı büyüme alanları olduğunu düşünüyorum” dedi.
Bizden en iyisini bekleyin
HARVEY Nichols’ın geçen temmuz ayında Burmingham’da bir mağaza açtığını hatırlatan Stacey Cartwright, “Göreve gelir gelmez bu mağazayla çok ilgilendim. Bir yandan da Londra’daki mağazamızı yeniden yapılandırıyoruz. Bu çok büyük bir proje, 1.5-2 yıl sürecek. Harvey Nichols’a giren herkesin ne kadar alışveriş yaparsa yapsın her bir müşterinin kendini 5 yıldızlı bir otele varmış gibi rahat hissetmesini sağlamaya çalışıyoruz. Dolayısıyla müşterilerimiz bizden en iyi hizmeti ve en iyi koleksiyonları beklemeli ve talep etmeliler. Bir diğer tavsiyem de stillerinde cesur olmamılar” diye konuştu.