Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2007 00:00
Eczacıbaşı'nın 833 milyon dolarlık ciroya ulaşan Yapı Grubu, Alman Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü satın alarak, dünya çapında üretici olmayı hedefliyor. İlaç bölümünün yüzde 75’ini Zentiva’ya satıp Rusya’da yeni bir seramik fabrikası kurmaya hazırlanan Eczacıbaşı’nın planlarında, VitrA’yı dünyanın en prestijli üç markasından biri yapmak yer alıyor.
BENZER (jenerik) ilaç bölümünün yüzde 75’ini Çek kökenli Zentiva’ya 460 milyon
Euro’ya satmak üzere anlaşma imzalayan Eczacıbaşı Topluluğu, 833 milyon Euro’luk yıllık ciroya ulaşan Yapı Grubu’nu dünyanın en eski markalarından Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü satın alarak dünyanın önde gelen seramik üreticisi yapmayı hedefine koydu. Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, "Rusya’da yeni fabrika kurmak üzere yatırıma başladık. Bu fabrika 2008’de üretime geçince dünyanın en büyük seramik üreticilerinden biri haline geleceğiz. Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü önümüzdeki günlerde bünyemize katma görüşmelerimiz sürüyor. Özellikle banyo ürünlerinde yeni satın almalarla büyümeyi sürdüreceğiz" dedi.
YAPI GRUBU DIŞ LOKOMOTİF: Eczacıbaşı Yapı Grubu, dünya markası olma yolunda ilerleyen VitrA’nın yeni ürünlerini Frankfurt’taki ISH Fuarı’nda (Uluslararası Yapı, Enerji, Sağlık Donanımı ve Havalandırma Fuarı) sergiledi. Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, İlaç Grubu’nun yıllık cirosunun 890 milyon
dolar düzeyinde olduğunu belirterek, "833 milyon dolarlık cirosu bulunan Yapı Grubumuz daha hızlı büyümeye başladı. Jenerik ilaç bölümümüzün yüzde 75’ini 460 milyon Euro’ya Zentiva’ya satınca, Yapı Grubumuz Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü alarak daha da güçlenip, Eczacıbaşı’nın dünyaya açılmadaki lokomotifi haline gelecek" diye konuştu.
290 MİLYON EURO’YA ÇIKACAK: Eczacıbaşı Yapı Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, karo seramik cirolarının 150 milyon Euro olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi: "Villeroy&Boch’un karo bölümünün yıllık cirosu 140 milyon Euro düzeyinde bulunuyor. Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü bünyemize katma görüşmelerimiz bu ay sonuna kadar olumlu sonuçlanırsa, karo seramik ciromuz 290 milyon Euro’ya ulaşacak. Almanya’nın ikinci büyük markası durumuna geleceğiz. Dünya çapında da çok iddialıyız. VitrA’yı dünyanın en prestijli üç markasından biri yapacağız."
ÜÇÜNCÜ OLURUZ: Hüsamettin Onanç, VitrA’nın Avrupa’da Ideal Standart, Sanitec, Roca ve Villeroy&Boch’tan sonra 5’inci sırada bulunduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Hedefimiz 2010’da Avrupa üçüncüsü konumuna gelmek. Yapı Grubumuzun yıllık cirosu 833 milyon dolar düzeyindeyken, Avrupa birincisinin cirosu 1.5 milyar düzeyinde bulunuyor. Biz de bir yandan yeni yatırımlarla, özellikle de satın almalarla büyümeyi hedefliyoruz. 2005’te Almanya’daki Engers’i bünyemize katmıştık. Şimdi Villeroy&Boch’un karo seramik bölümüyle daha da güçleneceğiz."
YAPI, İLACI HEMEN GEÇER: Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, Villeroy&Boch’un karo seramik bölümünü satın alma işlemini tamamlamaları halinde Yapı Grubu’nun cirosunun 890 milyon dolarlık İlaç Grubu cirosunu geride bırakacağını vurguladı. Karamercan, 2007 için planladıkları 450 milyon dolarlık yatırımın önemli bölümünün Yapı Grubu için gerçekleşeceğini bildirdi. Karamercan, "Yatırımlarımız 2008’de de daha büyüyerek sürecek" dedi.
Sıçratmayan pisuvar ile idrar ısısını tanıyanı da yaptıkECZACIBAŞI Yapı Grubu, Frankfurt ISH Fuarı’nda Ross Lovegrove tarafından VitrA için tasarlanan ’sıçratmayan pisuvar’ı da ilk kez sundu. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Haluk Bayraktar, şunları söyledi: "Sıçratmayan pisuvar toplu kullanım alanlarında bize önemli bir ayrıcalık katacak. Ayrıca NOA HighQ tasarımıyla bir de ’idrar ısısını algılayan’ pisuar’ı da ilk kez burada vitrine çıkardık. Bu pisuar, idrar ısısını algılayıp, temizleme suyunu kendiliğinden akıtıyor. Bu işlem küçük bir sensörle sağlanıyor."