Güncelleme Tarihi:
SON dönemlerde hızla büyüyen saat endüstrisi 800 milyon doları yakalarken yabancı markaların Türkiye’ye ilgisi de arttı. Sergiler, fuarlar ve çeşitli etkinliklerle Türk tüketicilere odaklanan markalar pazarı son 5 yılda yüzde 25 büyüttü. Dünya saat endüstrisi ise krize rağmen kadın tüketicilerle 110 milyar doları yakalamayı başardı. Dünyanın en pahalı saati ise 25 milyon doları buldu. Chopard firmasının üretti saat kalp simgesi ile 15 karatlık pembe taşla süslendi.
KADINLAR ARTIRIYOR
Türkiye’de en çok saat satışı İstanbul ve Antalya’da gerçekleşiyor. Özellikle yaz aylarında Antalya’daki yabancılar saatlere büyük ilgi gösteriyor. Moda dünyasının günden güne hızlı değişimi kadınların saate olan ilgisini de arttırıyor. Kadınlar günümüzde saati giydikleri kıyafetlerinin tamamlayıcısı olarak kullanıyor. Bu da Türkiye’de saat satışlarını doğrudan etkiliyor ve pazar yılda ortalama yüzde 10 büyüyor. Kadınlar her yıl en az iki adet saat alıyor. Saat erkek için ise bir statü göstergesi konumunda. İşadamları yılda 3-4 adet saat alırken, bu rakam gençlerde bir adete düşüyor. Dünya genelinde uluslararası saat markası sayısı 1257’ye ulaştı. İsviçre en çok saat markasıyla birinci sırada yer alırken, pazarın büyüklüğünün 110 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Ekonomik krize rağmen satışları artan saat sektöründe Uzakdoğu ve Güney Amerika pazarı öne çıkıyor. İsviçre, saat ihracatıyla 2012’de rekor kırdı. Bu büyüme, son 20 yılın en büyük büyümesi olarak gerçekleşti. Çift haneli büyüme, geçen yıl ile karşılaştırıldığında 4 milyar dolarlık farkla 20 milyar dolara ulaştı. İsviçre 2011 yılında yaklaşık 30 milyon adet saat ihracatı ile rekor kırdı. İsviçre’de saat sektöründe yaklaşık 50 bin kişi istihdam ediliyor.
GÖKDAĞ’IN FOTOĞRAFLARI
Bugün sona erecek etkinlikte İsviçre’de yaşayan gazeteci Remzi Gökdağ’ın İsviçre’nin doğal ve kültürel özelliklerini yansıtan 150 digital fotoğrafı da sergileniyor.
25 milyon dolarlık sergi
İSVİÇRE Başkonsolosluğu ve Şişli Belediyesi tarafından, İsviçre Saat Endüstrisi Federasyonu ve Osec’in katkılarıyla düzenlenen “Swiss Time in İstanbul” sergisi Türkiye’de büyük ilgi gördü. İsviçre’li 22 saat markasının katıldığı sergide lüks markalar öne çıktı. 3 gün içinde 10 bin kişinin 25 milyon dolarlık saatler için sergiye katılması bekleniyor.
Serginin en pahalı saatleri
· Zenith Academy Christoph Colomb Equation Of Time 288 bin dolar.
· Ellicot 1738 Springfield Tourbillon 207 bin dolar.
· Dewitt Twenty 8 Eight Tourbillon 200 bin dolar.
· Franc Müller Tourbillon 200 bin dolar.
Dewitt’in 200 bin dolarlık saati
SERGİDE saat tutkunlarının lüks markalara büyük ilgi gösterdiğini dile getiren Greenwich mağazalarının sahibi Emin Aykaç, “Son dönemlerde saat sektöründe yetkisiz firmaların satışı arttı. Bu Türk ekonomisi açısından büyük bir kayıp. Sergilediğimiz 200 bin dolarlık Dewitt Twenty 8 Eight Tourbillon markasına iş dünyası ilgi gösteriyor” dedi. Küresel lüks tüketim pazarı içinde seyahat, sanat, teknoloji, yeme içme gibi lüks deneyimlerin birinci sırada yer aldığını belirten Tektaş A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Shelly Ovadia, “Türk tüketicilerin İsviçre saatlerine gösterdiği büyük ilgi, iki ülke arasında saat sektöründe atılacak tüm adımların destekleneceğinin en büyük kanıtı” diye konuştu.