8.7 milyar liraya çıktı, medyada ve enerjide büyüme planı yaptı

Güncelleme Tarihi:

8.7 milyar liraya çıktı, medyada ve enerjide büyüme planı yaptı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2012 00:00

Doğan Holding, 2010’da 8 milyar TL olan toplam aktiflerini 2011’de yüzde 8 büyüterek 8.7 milyar TL’ye çıkardı. Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, “2011 yılını sürdürülebilir büyüme ve verimlilik artışı sağlamaya yönelik adımlarla geçirdik. 2012’yi ise yatırım fırsatlarıyla dolu bir yıl olarak görüyoruz. Medya ve enerji sektörü ana büyüme alanlarımızdan olacak” dedi.

Haberin Devamı

DOĞAN Holding’in, 2010 yılında 8 milyar TL olan toplam aktifleri 2011’de yüzde 8 büyümeyle 8.7 milyar TL’ye ulaştı. Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, “2011 yılını sürdürülebilir büyüme ve verimlilik artışı sağlamaya yönelik adımlarla geçirdik. 2012’yi ise, yatırım fırsatlarıyla dolu bir yıl olarak görüyoruz. Medyada öncülüğümüzü devam ettirmek, faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde büyümek, değer katacağımıza inandığımız yeni sektörlerde seçici yatırımlar yapmak ve sadece Türkiye’nin değil bölgemizin en başarılı gruplarından biri olmak vizyonuyla hareket ediyoruz. Medya ve enerji ana faaliyet alanlarımız olmaya devam edecek” dedi.

Yurtdışında büyüme

Doğan Grubu’nun medya kuruluşları vasıtasıyla her gün Türkiye ve dünyada milyonlarca kişiye ulaştığını ifade eden Begümhan Doğan Faralyalı şunları söyledi: “Yurt içinde yazılı ve görsel medyadaki öncülüğümüzü korumayı, online medyada yeni yatırımlar yapmayı ve bugüne kadar bu alanlarda edindiğimiz bilgi ve birikimimizi yurt dışına taşımayı hedefliyoruz. Geleneksel medyada organik, online medyada da organik ve inorganik büyüme ile yurtdışındaki fırsatları değerlendireceğiz. Rusya ve Doğu Avrupa’da ilan yayıncılığı ve Romanya’da kurduğumuz televizyon kanalıyla başlattığımız bu süreci, doğru satın alma fırsatları çıktıkça devam ettireceğiz.”

Haberin Devamı

Enerji ana alanlardan

Doğan Holding’in gelecek vizyonunda enerjinin bundan sonraki süreçte daha büyük önem taşıyacağını belirten Begümhan Doğan Faralyalı, şöyle devam etti: “Ülkemizin hızlı ekonomik büyümesini sürdürebilmesi için öncelikle enerji kaynağı ihtiyacını karşılaması gerekiyor. Bu çerçevede grubumuz, yenilenebilir enerji dahil, enerji üretimi yatırımlarına devam etmeyi planlıyor. Önümüzdeki dönem elektrik dağıtım ihaleleriyle de ilgilenebiliriz. Bunun dışında perakendede D&R markası altında perakendenin farklı kanallarındaki fırsatlara bakıyor olacağız.”

585 milyon TL yatırım

Doğan Holding’in 2011 yılında, konsolide net satışlarda yüzde 14 artış kaydettiğini belirten Doğan Holding CEO’su Yahya Üzdiyen de, yıllık değerlendirme toplantısında şu bilgileri verdi: “2011’de Holding cirosu 2.9 milyar TL’ye yükseldi. 2011’de toplam 585 milyon TL yatırım yaptık. Sürdürülebilirliği ve verimliliği ön plana çıkaran varlık satışları ve sermaye artırımı ile 1.75 milyar TL’lik kaynak yaratarak sermaye yapımızı güçlendirdik. Ayrıca bağlı ortaklıklarımıza gelen vergi cezalarına ilişkin davalarda herhangi bir ihtilaf kalmayacak şekilde borçlarımızı yapılandırdık. Bundan sonraki hedefimiz, faaliyet alanlarımızla ilişkili yatırım fırsatlarını değerlendirerek 5 yıl içinde ciromuzun yüzde 30’unu yurt dışından sağlamak.”

Haberin Devamı

2011 büyümesi etkileyici 2012 umut veriyor

GELİŞMİŞ ekonomilerin son 3 yıldır daraldığına dikkat çeken Begümhan Doğan Faralyalı, Türkiye ekonomisine ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Küresel ekonominin karşı karşıya olduğu kriz basit bir kriz değil. Global ekonomi kendini yeniden şekillendiriyor. Bu süreçte gelişmekte olan ülkelerin dinamizmi devam ediyor. Dolayısıyla böylesi bir ortamda gelecek öngörülerinde bulunmak giderek zorlaşıyor. Türkiye’nin geçen yıl sağladığı yüzde 8.5’lik büyüme etkileyici bir performans. Bu yıl da ülke ekonomisinin yüzde 4-5 civarında büyüyeceğini öngörüyoruz. Bu umut verici bir rakam.

Elektrik ihalelerine ilgimiz sürüyor

Haberin Devamı

DOĞAN Holding’in akaryakıt şirketi Full ile görüşmelerinin sürdüğünü belirten Yahya Üzdiyen şunları söyledi: “Bu konuda henüz açıklanandan farklı bir gelişme yok. Enerji sektöründeki fırsatlara her zaman bakıyoruz. Elektrik üretim ihaleleriyle ilgileniyoruz. Son dönemde de birkaç ihaleye katıldık. Ancak bir süre sonra işler çok farklı bir noktaya gitti ve yüksek fiyatlar nedeniyle bizim katılabileceğimiz ihaleler olmaktan çıktı. İyi olmadı. Keşke yüksek fiyatı verenler ödeyip, süreci bitirselerdi. Yeniden çıktığında, makul ve finanse edilebilir boyutlarda  olduğunu gördüğümüz zaman hem dağıtım ve hem de elektrik üretim ihalelerine girebiliriz.”

Haberin Devamı

1.75 milyar TL’lik kaynak yarattık

OPERASYONEL karlılığın 2011’de 252 milyon liradan 269 milyon liraya yükseldiğini belirten Yahya Üzdiyen,  “Sürdürülebilirliği ve verimliliği ön plana çıkaran varlık satışları ve sermaye artırımı yoluyla yayın grubu şirketlerimize 1 milyar 750 milyon liralık kaynak yaratarak sermaye yapımızı güçlendirdik. Hürriyet merkez binamızı da satarak, Hürriyet Gazetecilik’in sermaye yapısına da 250 milyon liraya yakın kaynak aktarmış olacağız” dedi.

Vergi cezası ödedi kârdan zarara döndü

DOĞAN Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Ahmet Toksoy da soruları yanıtlarken, vergi cezalarına ilişkin şu bilgileri verdi: “Bizim yeniden yapılandırma kapsamındaki vergi yükümlülüğümüz 831.5 milyon lira gibiydi. 18 ay taksidi seçtik yasadan doğan hakkımız olarak ve 956 milyon liralık yükümlüğü 18 ayda yapılandırdık. Bir de yine yasanın tanımladığı matrah artırımından gelen faktör var. Bunlarla birlikte yaklaşık 1.1 milyar TL’lik vergi gideri oluşacaktı. Ancak vergi aslı ve faiz şeklinde gruplandırılıyor. Şimdiye kadar 441 milyon liralık ödeme yaptık. 6 taksit ödedik. 659 milyon lira borcumuz kaldı. 31 Mart 2014’te son taksidi ödeyip bitireceğiz.  Gerektiğinde erken ödeme opsiyonumuz var, gelecekte ona da bakabiliriz. Eğer ödediğimiz vergi cezalarını yazmasaydık konsolide 222 milyon lira kâr yazacaktık.”

Haberin Devamı

Reklam sektörü 2023’e kadar 7 kat büyüyecek

BEGÜMHAN Doğan Faralyalı, medya sektörünün Doğan Holding’in ana iş kollarından biri olmaya devam edeceğini belirterek, “2023 yılında Türkiye reklam pazarının 7 kat büyüyerek 20 milyar dolara ulaşacağını öngörüyoruz. Sektörün önder grubu olarak bu organik büyüme fırsatını en iyi şekilde değerlendireceğiz” dedi.

Toplam aktifler yüzde 8 arttı

2011’de özkaynakları yüzde 8 büyümeyle 8.7 milyar TL’ye ulaştı.
Özkaynakları 3.9 milyar oldu.
Konsolide net satışlar yüzde 14 artarak 2.9 milyar TL oldu.
205 milyon TL’si medya ve 354 milyon TL’si enerji olmak üzere toplam 585 milyon TL yatırım yaptı.
Operasyonel kârlılığı 2010’da 252 milyon TL’den 2011 yılında 269 milyon TL’ye yükseldi, FAVÖK marjı yüzde 10 oldu.
2011’i 757.1 milyon lira zararla kapattı.
Sürdürülebilirliği ve verimliliği ön plana çıkaran varlık satışları ve sermaye artırımı ile 1.75 milyar TL’lik kaynak yaratıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!