Güncelleme Tarihi:
BİRLEŞİK Birleşik Mağazalar Anonim Şirketi (BİM), cirosunu 2011 yılında önceki yıla göre yüzde 24.6 artırarak, 8 milyar 189 milyon liraya yükseltti. 2011’de bu ciroyla 298.9 milyon lira net kâr yakalayan BİM, hızla büyüyeceğine inandığı Türk perakende pazarı için 2012’de 300 milyon liralık yatırım planladı. Net kârın 2010 yılına göre 2011’de yüzde 22 yükseldiğine dikkat çeken BİM İcra Kurulu Üyesi ve CEO’su Galip Aykaç, “Türkiye’de organize perakende sektörü, 2011 yılında ciro bazında yüzde 9 büyüdü. Biz ciroda yüzde 24.6 büyüdük. Yurtiçi ve dışında büyümeye devam edeceğiz” dedi.
BİM’in geçen yıl başarılı bir performans ortaya koyduğunu dile getiren BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu ise, şunları söyledi: “2011’de istikrarlı büyüme rakamlarımızı devam ettirdik. Aynı performansı 2012’de de göstermeyi hedefliyoruz. Bu yıl 300 milyon TL yatırım yaparak Türkiye’de 400’ün üzerinde yeni mağaza ve 5 yeni bölge deposu açmayı, yaklaşık 2 bin 200 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyoruz.”
Fas’ta 50 mağaza açarız
Dortluoğlu, yurt dışı yatırımlar için de “Fas’ta, 2012’de 50 yeni mağaza açarak, yılsonu itibariyle bu ülkedeki mağaza sayımızı 126’ya çıkartmayı amaçlıyoruz. Ayrıca, ikinci bir yurtdışı pazar olarak Mısır için çalışmalara başlıyoruz” diye konuştu.
Mısır’da 2013’te açarız
Mısır pazarına BİM’in yüzde 100 kendi iştiraki olacak bir şirketle faaliyete başlamayı düşündüklerini belirten Dortluoğlu, şöyle devam etti: “Daha sonraki süreçte belki bir ortaklık düşünebiliriz. Mısır’daki mağaza açılışını 2013’ün ilk yarısında yapmayı planlıyoruz. Bu yılı hazırlık çalışmalarıyla geçireceğiz. 2013’te Mısır’da en az 10 mağaza açmayı hedefliyoruz. Yüksek nüfus ve işleyen yasal sistemin yanı sıra, Ortadoğu’nun üretim üssü olması dolayısıyla tedarik açısından kolay bir lokasyonda bulunması ve ülkedeki perakende pazarının yüzde 95’inin bakkallardan oluşması bizi o bölgeye çekiyor.”
Özel markalı ürün gelişecek
BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, büyüme planları doğrultusunda 2012’de özel markalı ürünleri geliştirmek için çalışmalar yapmayı planladıklarını anlatarak, “Ayrıca taze et, meyve-sebze, kişisel bakım ve dondurulmuş gıda alanlarına özellikle önem vereceğiz” dedi.
2011’de 388 mağaza açtı
BİM, 2011 yılında 183 milyon lira yatırım harcaması gerçekleştirerek, 338 mağaza açtı. BİM’in Türkiye’deki mağaza sayısı 2011 sonu itibariyle 3 bin 289’a, 14 Mart itibariyle de 3 bin 345’e ulaştı. Yıl sonunda 3 bin 700’den fazla mağazaya ulaşmayı hedefleyen BİM orta vadede Suudi Arabistan’da da mağazalaşmak istiyor.